همایش عقلانیت، مدنیت و معنویت در بستر اربعین در نجف اشرف برگزار شد همایش عقلانیت، مدنیت و معنویت در بستر اربعین در نجف اشرف برگزار شد همایش عقلانیت، مدنیت و معنویت در بستر اربعین در نجف اشرف برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش عقلانیت، مدنیت و معنویت در بستر اربعین در نجف اشرف برگزار شد همایش عقلانیت، مدنیت و معنویت در بستر اربعین در نجف اشرف برگزار شد همایش عقلانیت، مدنیت و معنویت در بستر اربعین در نجف اشرف برگزار شد همایش عقلانیت، مدنیت و معنویت در بستر اربعین در نجف اشرف برگزار شد همایش عقلانیت، مدنیت و معنویت در بستر اربعین در نجف اشرف برگزار شد

همایش عقلانیت، مدنیت و معنویت در بستر اربعین در نجف اشرف برگزار شد

دکتر صباغ اندیشمند مصری درهمایش عقلانیت، مدنیت و معنویت در بستر اربعین تصریح کرد: اربعین مسیر تکامل انسانیت و بشریت است

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در اين همايش كه صبح امروز( چهارشنبه ) در هتل الرسل نجف اشرف برگزار شد دكترسالم صباغ درسخناني اربعين را ادامه مسير عاشوردانست و تصريح كرد: اين مسير را همچنان بايد ادامه داد تا اين فرهنگ در همه جهان نهادينه شود.
اين انديشمند مصري با تاكيد براينكه مسير اربعين مسير تكامل انسانيت و بشريت است، افزود: انقلاب اسلامي ايران نيز با الگو گيري از عاشورا و اربعين توانست به پيروزي بزرگي دست پيدا كند و ساير كشورهاي اسلامي مي توانند از اين فرهنگ الگو بگيرند.
دكتر صباغ تصريح كرد: اگر فرهنگ حسيني و اربعين در ميان ملت هاي مسلمان نهادينه شود؛ ديگر شاهد ظلم و بي عدالتي در كشوري اسلامي نخواهيم بود.
اين دانشمند مصري افزود: امروز مردم با ايستادگي در برابر ظالمان مي توانند فرهنگ ناب اسلامي را در كشورهاي خود اجرا كنند.
وي گفت: تنها راه رهايي از شر داعش درس گرفتن از فرهنگ اربعين حسيني است تا براي هميشه اين اجانب از بلاد اسلامي دور بمانند.
گفتني است درهمايش عقلانيت، مدنيت و معنويت در بستر اربعين ظرفيت هاي تمدني اربعين و نقش اربعين در پيشبرد ديپلماسي عمومي بين ملت ها با حضورشماري ازعلما و انديشمندان جهان از كشورهاي عراق، ايران، يمن، بحرين و فرانسه بحث و بررشي شد.
اين همايش به همت دانشگاه امام صادق(ع)، مجمع بين المللي فعاليان مهدوي، موسسه دراسات نهج البلاغه، كميته فرهنگي و آموزشي اربعين و بعثه مقام معظم رهبري برگزار شد.




نظرات کاربران