یک زائرآمریکایی:

پیاده روی اربعین بسیار باشکوه است یک زائرآمریکایی:

پیاده روی اربعین بسیار باشکوه است یک زائرآمریکایی:

پیاده روی اربعین بسیار باشکوه است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یک زائرآمریکایی:

پیاده روی اربعین بسیار باشکوه است یک زائرآمریکایی:

پیاده روی اربعین بسیار باشکوه است یک زائرآمریکایی:

پیاده روی اربعین بسیار باشکوه است یک زائرآمریکایی:

پیاده روی اربعین بسیار باشکوه است یک زائرآمریکایی:

پیاده روی اربعین بسیار باشکوه است
یک زائرآمریکایی:

پیاده روی اربعین بسیار باشکوه است

خانم آمبرین نجم یکی از زائران آمریکایی است که در سال 95برای نخستین بار در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کرد.

به گزارش پايگاه خبري الاربعين، خانم آمبرين نجم يكي از زائران آمريكايي است كه در سال 1395 براي نخستين بار در كنگره عظيم اربعين حسيني شركت كرد. با اين زائر آمريكايي در مسير پياده روي اربعين گفتگوكرديم كه در ادامه مي‌خوانيد:
س: ابتدا خود را معرفي كنيد و بفرماييد از كجا آمديد؟
آمبرين نجم (Umbreen Najm ) هستم. از ايالت واشنگتن آمريكا به همراه تعدادي از دوستان براي پياده روي اربعين به عراق آمده ايم.
س: شما چگونه و چطور با اربعين آشنا شديد؟ من شيعه 12 امامي هستم. پدر و مادرم اصالتا پاكستاني و شيعه هستند، در مجالس و مراسمي كه درمسجد برگزار ميشد درباره اربعين، امام حسين(ع) و حضرت زينب(س) اطلاعات كسب كردم، پياده روي اربعين امام حسين(ع) سفارش اهل بيت(ع) است.
س: چه زماني به عراق آمديد و به چه مكان هايي رفتيد؟
درتاريخ 13 نوامبر(23آبان ماه) وارد عراق شديم و تا 27 نوامبر(7 آذرماه) هم مي مانيم، تا كنون به زيارت آستان مقدس اميرمومنان علي(ع) در نجف ، مسجد كوفه و مسجد سهله مشرف شديم و در ادامه راهي كربلا هستيم.
س: هدف شمااز شركت در راهپيمايي اربعين حسيني چيست؟
بر اساس سفارش حضرت امام حسين (ع) و حضرت زينب (س) در پياده روي اربعين حاضر شديم و جلوه هاي بياد ماندني از اين مراسم در ذهن مان نقش بسته است.
س: پياده روي اربعين را چگونه ديديد؟
من براي نخستين باراست كه در اين پياده روي شركت مي‌كنم، بسيار شگفت‌انگيز و باشكوه است، شيعيان عراق مخلصانه به زائران اربعين حسيني خدمت مي‌كنند، اين امري عظيم و قابل ستايش است.
س: آيا تا به حال به ايران سفر كرديد؟
بله، سال 2011 ميلادي به مشهد و قم سفر كردم. مردم ايران هم بسيار مهمان نواز و مهربان هستند.
س: در كشور آمريكا شما به عنوان شيعه چگونه زندگي مي كنيد؟
بسيارسخت چرا كه آنجا به مسلمانان نگاه خوبي ندارند، كساني كه نماز مي‌خوانند يا روزه گرفته و حجاب نگه مي‌دارند با مشكلات زيادي مواجه هستند.
س: آيا رسانه هاي امريكايي خبرهاي مراسم راهپيمايي اربعين را منعكس مي‌كنند؟
ما در مساجد صحنه‌هاي مربوط به راهپيمايي را از طرق ديگر مشاهده مي‌كنيم اما در رسانه هاي تصويري فقط قسمت‌هاي بسيار كوتاهي ازاين مراسم را نشان مي‌دهند.
س: از حضورنخستين بار در راهپيمايي اربعين حسيني چه حسي داريد؟ من در اين راهپيمايي حضور امام زمان(عج) را حس مي كنم، اين سفر تجربه اي عالي براي من بود كه براي نخستين بار داشتم.
س: مي توانيد چند جمله اي درباره حضرت زينب (س) براي ما صحبت كنيد؟
اگر حضرت زينب(س) نبود اسلام زنده نمي ماند، ايشان با خطبه‌‌خواني در كاخ يزيد پيام‌رسان كربلا شده و اسلام را حفظ كردند، حضرت زينب (س) با اينكه برادر گرامي خود و دو پسرش را قرباني كرده بودند اما محكم و با استقامت جلوي يزيد ايستاده و از اسلام دفاع كردند.
س: آيا امام خميني (ره) را مي‌شناسيد؟ امام انساني با انديشه‌هاي بلند و والا بود كه انقلاب اسلامي را به پيروزي رساند و اسلام ناب را به جهان معرفي كرد.


| شناسه مطلب: 64944




آمريكايي زن زائر



مطالب مرتبط

نظرات کاربران