اربعین تبلور شیدایی حقیقت در مفهوم حضور اربعین تبلور شیدایی حقیقت در مفهوم حضور اربعین تبلور شیدایی حقیقت در مفهوم حضور بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اربعین تبلور شیدایی حقیقت در مفهوم حضور اربعین تبلور شیدایی حقیقت در مفهوم حضور اربعین تبلور شیدایی حقیقت در مفهوم حضور اربعین تبلور شیدایی حقیقت در مفهوم حضور اربعین تبلور شیدایی حقیقت در مفهوم حضور

اربعین تبلور شیدایی حقیقت در مفهوم حضور

رسانه های مختلف جهان و خبرنگارانی که از مراسم پرشور اربعین امام حسین (ع) گزارش تهیه کردند و در وصف آن قلم زدند، هرگز نظیری را برای آن ندیده و چنین شکوهی را تاکنون به ثبت نرسانده بودند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، يك هزار و سيصد و هفتاد و هفت سال است كه از اربعين شهادت سيد و سالار شهيدان اباعبدالله الحسين (ع) و ياران با وفاي آن حضرت مي گذرد و شوق زيارت در وجود عاشقانش چون «حَرَارَةً فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ»(1) كه هرگز خاموش نخواهد شد، هر سال بيش از سال گذشته به پرواز در مي آيد.
مراسم اربعين امسال كم نظيرترين حادثه از نظر جمعيت و كيفيت بود و رسانه هاي مختلف و خبرنگاراني كه از اين مراسم پرشور گزارش تهيه كردند و در وصف آن قلم زدند، هرگز نظيري را براي آن نديده و چنين شكوهي را به ثبت نرسانده بودند.
امسال نيز مانند سال هاي گذشته مردم نجيب و مهمان پذير عراق پذيراي زائران اربعين حسيني (ع) بودند و با جان و دل در خدمت رساني به پيادگان اربعين از هيچ تلاشي دريغ نكردند كه بازتاب اين جوشش و خروش در رسانه ها بخش كوچكي از اين خان كرم بود.
اسكان، تغذيه، ماساژ، درمان، تعمير كالسكه و خياطي بخشي از خدمات گسترده اي است كه مردم ميهمان نواز عراق از پير و جوان به زائراني كه با پاي پياده براي زيارت امام حسين (ع) عزم كربلاي معلا كرده بودند، ارائه دادند.
مردم عراق با احداث چادرهايي به استقبال زائران رفتند و با چاي، شربت، شير و خرما و با استفاده از عباراتي مانند هلا بزائر، عربيكم ، تفضلوا، هلا بزوار، هلا بيكم و ... به زائران اباعبدالله الحسين (ع) خوش آمد گفتند و آنها را به تناول تغذيه اي كه در دست داشتند دعوت كردند.
بسياري از اين افراد كه وضع مالي مناسبي هم ندارند، در حد بضاعت خود و با افتخار از زائران و عاشقان حضرت امام حسين (ع) كه براي شركت در مراسم اربعين حسيني در مسيرهاي پياده روي بودند پذيرايي كردند كه با ديدن اين صحنه هاي زيبا اشك در چشم هر بيننده اي حلقه مي زد.
آنجا كه رهبر معظم انقلاب مي فرمايند «حقيقت هنر يك موهبت و عطيه الهي است»(2)، اربعين كه خود تبلور شيدايي حقيقت در مفهوم حضور است، اين توانايي را دارد كه بيش از 20 ميليون نفر را گردهم آورد و اجتماعي يك شكل، يك رنگ و يك دل را سامان بخشد.
در كنار شور و شوق زيارت، اتحاد مسلمانان بيش از 60 كشور جهان كه در گردهمايي عظيم اربعين حسين (ع) شركت كرده بودند، بي نظير بود و اين اتحاد در شعارهايشان كه همزمان «هيهات من الذله» و «لبيك يا حسين» سر مي دادند به وضوح ديده مي شد.
مراسم اربعين امسال دستاوردهاي بي نظيري را براي همه مسلمان به همراه داشت(3) كه افزايش بصيرت و معرفت، تقويت روحيه ايستادگي و مقاومت در مقابل دشمنان، صبر و شكيبايي و تقويت روحيه ايثار و فداكاري از جمله آن بود؛ زائران با تمام مشكلاتي كه بود، توانستند با مقاومت توأم با عشق، هر مشكلي را پشت سر گذاشته و با اشتياق كامل به امام خود لبيك گويند.
روحيه ايثار و فداكاري را مردم عراق متجلي ساختند و به زيبايي براي جهانيان ترسيم كردند، آنجا كه هر آنچه داشتند در طبق اخلاص نهاده و با فداكاري تمام از مردم پذيرايي كردند، آنها را تكريم كرده، اسكان و غذا داده و حتي لباس هاي آنان را شسته و پاهايشان را ماساژ دادند.
مراسم اربعين حسيني در كمال امنيت در كشور عراق برگزار شد و دشمنان را مبهوت خود كرد و به جهانيان نشان داد كه اقتدار مسلمانان در گرو همدلي و هم زباني است. در اين مراسم بي نظير، مسلمانان از كشورهاي مختلف جمع شده و همه سروش آسماني يعني سلام بر امام خويش را كه مظهر همه خوبي ها است سر دادند و لعن و انزجار خو را از يزيديان زشت صفت اعلام كردند.
مراسم اربعين سيد و سالار شهيدان (ع) در سال 1438 هجري قمري با همه شكوه و عظمتي كه داشت بي مانند به پايان رسيد و قلم را در وصف خود عاجز كرد، بايد از دولت و ملت عراق تشكر كرد، هوشياري همه زائران را ستود و براي همگان آرزوي توفيق كرد.
پي نوشت: 1ـ مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل؛ نوري، ج‏10؛ ص318. 2ـ بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار جمعي از اصحاب فرهنگ و هنر، 1/5/1380. 3ـ بخشي از سخنان حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق در جمع روحانيان و مداحان كاروانهاي زيارتي عتبات عاليات، كربلاي معلا، آذرماه 1394.


| شناسه مطلب: 64982




كربلا اربعين



نظرات کاربران