شکسته شدن رکوردها در همایش بزرگ اربعین امسال شکسته شدن رکوردها در همایش بزرگ اربعین امسال شکسته شدن رکوردها در همایش بزرگ اربعین امسال بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شکسته شدن رکوردها در همایش بزرگ اربعین امسال شکسته شدن رکوردها در همایش بزرگ اربعین امسال شکسته شدن رکوردها در همایش بزرگ اربعین امسال شکسته شدن رکوردها در همایش بزرگ اربعین امسال شکسته شدن رکوردها در همایش بزرگ اربعین امسال

شکسته شدن رکوردها در همایش بزرگ اربعین امسال

زیارت امام حسین علیه السلام در اربعین سال جاری همانند سال های گذشته با مشارکت میلیونی شیعیان داخل و خارج عراق در فضایی مملو از روحیه گذشت، بخشش ، بزرگواری ،جوانمردی و ایثار برگزار شد .

به گزارش العهد، در اين همايش عظيم و رويداد بي نظير در تاريخ جهان، تمامي نام ها و عناوين و گرايش ها رنگ باخت و تنها گرايشي كه در آن مي شد ديد گرايش به حسين بن علي (عليهما السلام) بود.
بيش از بيست ميليون زائر عاشق ظرف سه هفته در جاده هاي منتهي به شهر مقدس كربلا همچون سيلي خروشان به اقيانوس رحمه للعالمين حسيني پيوستند و كربلا عليرغم مساحت اندك خود آنها را در خود جاي داد كه محاسبات مادي و معادلات رياضي و عقل بشر آن را برنمي تابد.
تنها پيروان و دوست داران و مريدان حسين (ع) از عظمت زيارت اربعين سخن نمي گويند بلكه سراسر جهان از اين رويداد بي نظير تاريخي با شگفتي و حيرت سخن مي گويد. در همين راستا شبكه جهاني ويكي پيديا با انتشار گزارش در ارتباط با اربعين خاطرنشان كرد:' آمار ثبت و ضبط شده توسط ماهواره ها نشان مي دهد كه كربلا به عنوان محل برگزاري بزرگ ترين گردهمايي بشري مسالمت آميز در تاريخ رتبه اول را به خود اختصاص داده است.'
اين شبكه در صفحه خود در اينترنت با اين عنوان ' بزرگ ترين گردهمايي هاي مسالمت آميز در تاريخ ' فهرستي از بزرگ ترين اجتماعات مسالمت آميز بيش از يك ميليون نفر در تاريخ گردآمده در يك مكان و با يك هدف ارائه داده است.
ويكي پيديا توضيح داد:' بزرگ ترين گردهمايي بشري در جهان در جشنواره كومبه ميلا در كرانه رود گنگ در 24 ژانويه سال 2001 ثبت شده است. گفته مي شود اين بزرگ ترين اجتماع انسان ها در تاريخ است زيرا 25 ميليون شهروند در يك نقطه گردهم جمع شده اند.' شايان ذكر است چنين اجتماعي هر دوازده سال يك بار تكرار مي شود، در حاليكه ظرف سه سال گذشته زيارت اربعين دومين گردهمايي ميليوني جهاني محسوب مي شود اما با توجه به اينكه اين گردهمايي هر سال برگزار مي شود، پس مي توان آن را بزرگ ترين گردهمايي جهاني بشمار آورد. ** طولاني ترين سفره غذا تعداد زائران تنها نقطه امتياز زيارت اربعين به شمار نمي آيد زيرا اين راهپيمايي ميليوني در سال جاري با خود ارقام و آمار ركورددار و پيشگام به همراه داشته است كه در ابعاد ديني و انساني و اعتقادي در بردارنده ويژگي ها و معاني عميقي است. استان ذي قار واقع در جنوب عراق امسال شاهد طولاني ترين سفره غذا بود كه تقديم زائران امام حسين (ع) شد. طول اين سفره بيش از 20 كيلومتر بود و در بردارنده انواع خوراكي ها و نوشيدني ها و شيريني جات بود و دهها موكب حسيني در تهيه آن مشاركت داشته اند. اين اولين بار نيست كه يك سفره غذاي چند ده كيلومتري در جنوب عراق برپا مي شود زيرا در هر سال چنين سفره اي انداخته مي شود و هزاران زائر سفر كرده از بصره به سمت كربلا بر گرد آن جمع مي شوند. ** طولاني ترين پرچم حسيني طولاني ترين پرچم حسيني در كربلاي معلي به طول سه هزار متر امتداد يافت كه بر روي آن با رنگ قرمز عبارت ' يا حسين' درج شده بود. اين پرچم تقريبا ده روز قبل از اربعين از روستاي الحويش در استان ديالي به راه افتاد و اهالي اين روستا و نمايندگان اداره اوقاف اهل تسنن و تشيع استان و كاركنان اداره هاي شهرداري و آب و آموزش و پرورش و دانشجويان دانشگاه ديالي و نيروهاي نظامي و شماري از شيوخ و شخصيت هاي برجسته شهر در برداشتن آن مشاركت كردند. اين پرچم يك سنت معنوي به شمار مي رود كه اهالي ديالي در آن مشاركت مي كنند و نماد رسالت امام حسين (ع) در راستاي اصلاح امت مسلمان و ايستادگي در برابر ظلم و ستم محسوب مي شود.
** بزرگ ترين نماز جماعت كربلاي معلي همچنين شاهد برپايي بزرگ ترين نماز جماعت در روز هشتم ماه صفر بود. اين نماز در جاده مواصلاتي ميان كربلاي مقدس و نجف اشرف به امتداد بيش از سي كيلومتر و با مشاركت هزاران زائر رهسپار شده به سوي كربلا برگزار شد. سيد احمد اشكوري امام نماز جماعت مزبور تاكيد كرد: ' اين نماز بنا به رهنمودهاي آيت الله العظمي سيد علي سيستاني و با مشاركت سه آستان مقدس امام حسين (ع) و حضرت ابالفضل(س) و امامين كاظمين (عليهما السلام) اقامه شد و تقريبا سي كيلومتر در چهار محور مواصلاتي كربلا نجف و حله كربلا و بغداد نجف و حله نجف امتداد يافت.' اشكوري خاطرنشان كرد: ' هدف از اقامه اين نماز تقويت مفاهيم ديني و معنوي و اهتمام جستن به عبادات واجب و رساندن پيام به قدرت هاي شرور و تاريك انديش است كه در نوع خود بي نظير است و اميدواريم كه در آينده اداممه يابد.'
** حضور 1300 رسانه گروهي در ارتباط با بعد رسانه اي اين همايش بايد گفت كه هزار و سيصد رسانه گروهي صوتي تصويري و مكتوب و الكترونيكي عراقي و عربي و خارجي در پوشش راهپيمايي ميليوني به مدت بيست روز مشاركت داشتند. در همين راستا رئيس واحد رسانه اي آستان قدس حسيني توضيح داد: 30 شبكه ماهواره اي به طور مستقيم و زنده از داخل شهر كربلا و جاده هاي مسير زائران به سمت مرقد امام حسين (ع) برنامه پخش كردند و همزمان با آن آستان قدس حسيني ده مركز رسانه اي مجهز به خدمات اينترنتي جهت ارائه تسهيلات به تيم هاي رسانه اي فراهم كرد.
** ساير ارقام و آمار شگفت انگيز ساير ارقام و آمار شگفت انگيز ثبت شده در راهپيمايي اربعين به گفته سرلشكر ستاد قيس خلف رحيمه فرمانده عمليات 'فرات مركزي' از مشاركت 30 هزار نيروي نظامي جهت تامين امنيت زائران حكايت دارد. همچنين 5 هزار نفر از پرسنل وزارت بهداشت به زائران خدمات پزشكي ارائه دادند و نزديك به هزار وسيله حمل و نقل عمومي وزارت خانه هاي حمل و نقل و بازرگاني و آستان هاي مقدس امام حسين (ع) و اباالفضل العباس (س) و ديگر نهادهاي دولتي پس از پايان يافتن مراسم زيارت در حمل و نقل زائران مشاركت كردند كه شمارشان همواره بيش از اندازه تصور و پيش بيني ها و ارزيابي ها است.


| شناسه مطلب: 65004




اربعين



نظرات کاربران