حرم رضوی در شب شهادت ثامن الحجج غرق ماتم شد حرم رضوی در شب شهادت ثامن الحجج غرق ماتم شد حرم رضوی در شب شهادت ثامن الحجج غرق ماتم شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حرم رضوی در شب شهادت ثامن الحجج غرق ماتم شد حرم رضوی در شب شهادت ثامن الحجج غرق ماتم شد حرم رضوی در شب شهادت ثامن الحجج غرق ماتم شد حرم رضوی در شب شهادت ثامن الحجج غرق ماتم شد حرم رضوی در شب شهادت ثامن الحجج غرق ماتم شد

حرم رضوی در شب شهادت ثامن الحجج غرق ماتم شد

همزمان با شب شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)،‌ پایتخت معنوی ایران اسلامی مشهدالرضا و قلب تپنده آن حرم مطهر رضوی و خیابانهای منتهی به حرم مملو ازدسته جات عزاداری و زائرانی است که در غم امامشان به سوگ نشسته‌اند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از مشهد بارگاه منور رضوي در شب شهادت هشتمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت حال و هواي ديگري دارد.
اينجا ملجا دردمندان و نيازمنداني است كه از هرشهر وديار ، سواره و يا پياده مشتاقانه ، خود را به حرم امن رضوي رسانده اند ، تا در شهادت ثامن الحجج(ع) همنوا با مجاوران حضرتش به سوگ بنشينند.
زائران رضوي دست به سينه و در حال تعظيم با چشماني باراني وارد حريم حرم مي شوند و در بارگاه ملكوتي امام باعرض ادب و تواضع دست به دعا برمي دارند. صحن هاي حرم رضوي مملو از عزاداران و دلسوختگاني است كه با در دست داشتن علم و پرچم هاي مزين به القاب و اسامي ائمه اطهار(ع) در حالي كه سوگوار و عزادارند خود را به صحن ها مي رسانند.
در بيرون از حرم مطهربويژه تمامي خيابانهاي مشرف به حرم مطهر دسته جات عزاداري ،زنجير زني و سينه زني برپاست. برگزاري ويژه برنامه سخنراني و مرثيه سرايي در رواق‌هاي شيخ حر عاملي،‌ دارالهدايه،‌ دارالمرحمه،‌ امام خميني(ره) و مسجد گوهرشاد گوشه‌اي از برنامه هاي عزاداري حرم مطهر رضوي در شب شهادت علي بن موسي الرضا(ع) است.
ويژه برنامه خطبه‌خواني توسط خادمان بارگاه منور رضوي و عزاداري زائران و مجاوران در رواق امام خميني(ره) از محوري‌ترين برنامه هاي شب شهادت امام رضا(ع) در حرم رضوي به شمار مي‌رود.


| شناسه مطلب: 65093




رضوي زائران شهادت



مطالب مرتبط

نظرات کاربران