ابراهیمی ترکمان:

 توسعه گفت‌وگوها با ادیان مختلف در دستور کار قرار دارد ابراهیمی ترکمان:

 توسعه گفت‌وگوها با ادیان مختلف در دستور کار قرار دارد ابراهیمی ترکمان:

 توسعه گفت‌وگوها با ادیان مختلف در دستور کار قرار دارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ابراهیمی ترکمان:

 توسعه گفت‌وگوها با ادیان مختلف در دستور کار قرار دارد ابراهیمی ترکمان:

 توسعه گفت‌وگوها با ادیان مختلف در دستور کار قرار دارد ابراهیمی ترکمان:

 توسعه گفت‌وگوها با ادیان مختلف در دستور کار قرار دارد ابراهیمی ترکمان:

 توسعه گفت‌وگوها با ادیان مختلف در دستور کار قرار دارد ابراهیمی ترکمان:

 توسعه گفت‌وگوها با ادیان مختلف در دستور کار قرار دارد
ابراهیمی ترکمان:

توسعه گفت‌وگوها با ادیان مختلف در دستور کار قرار دارد

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به دستاوردهای مثبت دهمین دورگفت و گوهای دینی اسلام و مسیحیت به میزبانی واتیکان و اولین دور گفت و گوهای فرهنگی ایران و اروپا با محوریت ایتالیا، گفت: توسعه گفت و گوهای دینی به صورت دو جانبه، چندجانبه و رفت و آمد های متقابل در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل ازاداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، ابوذر ابراهيمي تركمان رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در پايان سفر چهار روزه به ايتاليا براي شركت در دهمين دور گفت و گوهاي ديني اسلام و مسيحيت به ميزباني واتيكان و اولين دور گفت و گوهاي فرهنگي ايران و اروپا با محوريت ايتاليا گفت: با تعامل مثبت و همكاري ارزشمند طرف ايتاليايي در برگزاري دو برنامه مزبور و مباحث و توافقات به عمل آمده، به نظر مي‌رسد گام موثر و مفيدي در توسعه روابط و همكاري‌هاي طرفين برداشته شده است.
ابراهيمي تركمان در مورد گفت‌وگوهاي ديني و ديدار با پاپ نيزاظهار داشت: مركز بين‌المللي گفت‌وگوي اديان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، متولي اصلي برگزاري برنامه ها و نشست‌هاي تخصصي با اديان مختلف است كه با برنامه ريزي دقيق انجام شده، امكان بهره برداري از اين فرصت براي دستيابي به اشتراكات ديني به دست آمد.
وي اظهار كرد: در همين ارتباط برگزاري گفت و گوهاي ديني اسلام و مسيحيت از گذشته مطرح بوده و مراحل مختلفي؛ از بدگماني، ترديد، يقين و اعتماد را طي كرده و امروز گام برداشتن در مسير اقدامات اجرايي و عملياتي مشترك به عنوان دستور كار مهم فعاليت ها مد نظر است.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ديدار با پاپ فرانسيس رهبر مسيحيان كاتوليك جهان را فرصتي مناسب براي معرفي و ارتباط نزديك طرف‌ها دانست و گفت: در شرايط امروز منطقه و جهان كه دشمنان دين دنبال ارائه تصويري خشن و غيرواقعي از دين براي ايجاد بي ثباتي و ناامني در جهان هستند، اين ديدار تاكيد بر همبستگي اديان در جهت تعالي و آرامش براي بشريت است.
وي يادآور شد: در اين ديدارپاپ ضمن تقدير از برگزاركنندگان اين برنامه بر ادامه اين گفت‌وگو ها تاكيد كرد.
ابراهيمي تركمان در مورد دهمين نشست گفت وگوهاي اسلام و مسيحيت افزود: شخصيت‌هاي برجسته اسلامي توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي براي شركت در اين برنامه دعوت شده بودند و از طرف واتيكان نيز چند شخصيت علمي و ديني حضور داشتند كه طي دو روز، مقالات خود را ارائه كردند و در پايان بيانيه اجلاس دهم جمع بندي و تصويب شد.
وي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص برگزاري اولين دور گفت و گوهاي فرهنگي ايران و ايتاليا گفت: در اين زمينه و براي تنوع بخشي به فعاليت هاي فرهنگي، مركز مطالعات فرهنگي و بين المللي معاونت آموزش و پژوهش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي گفت‌وگوهاي فرهنگي را طراحي كرد.
ابراهيمي تركمان هدف از اين طراحي را ارزيابي تعاملات فرهنگي در سطوح كلان تر و توجه به حوزه محتوايي در كنار زمينه هاي اجرايي پررنگ و تاثيرگذار دانست كه اولين دوره اين برنامه در ايتاليا با حضور شخصيت‌هاي علمي و فرهنگي ايراني به ميزباني بنياد بزرگ دايره المعارف ايتاليا به عنوان يكي از مهمترين موسسات فرهنگي اين كشور، به مدت دو روز برگزار شد.
رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ادامه داد: شركت كنندگان طي نشست هاي تخصصي با ارائه مقالات خود زمينه هاي توسعه همكاري‌هاي فرهنگي در اروپا به ويژه ايتاليا را بررسي كردند.
وي افزود: در ديدار با بعضي مقامات فرهنگي از جمله رياست بنياد دايره المعارف ايتاليا كه وزير پيشين ميراث فرهنگي و فعاليت هاي فرهنگي و گردشگري و بسيار علاقمند به فرهنگ و تمدن ايران بود يا قائم مقام وزير فرهنگ و مسئولان اين مجموعه متوجه شدم فضاي بسيار مثبت و مناسبي در تعاملات فرهنگي دو كشور ايجاد شده كه اميدواريم با برنامه ريزي دقيق شاهد توسعه اين همكاري ها باشيم.
رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي همچنين گفت: مقرر شد دور دوم گفت‌وگوهاي فرهنگي ايران و اروپا به ميزباني جمهوري اسلامي ايران و دانشگاه تهران در حاشيه نمايشگاه بين المللي كتاب تهران برگزار شود كه ايتاليا به عنوان ميهمان ويژه در اين نمايشگاه حضور خواهد داشت.
وي در پايان فعاليت‌ها و اقدامات مركز بين المللي گفت‌وگوي اديان، مركز مطالعات فرهنگي و بين المللي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و تلاش هاي رايزني فرهنگي ايران در ايتاليا را در اجراي دقيق و برنامه ريزي منسجم برنامه ها قابل توجه دانست.
ابوذر ابراهيمي تركمان در راس هياتي ديني و فرهنگي متشكل از جمعي از پژوهشگران ديني و اساتيد علوم انساني در اين دو نشست كه درايتاليا برگزار شد، شركت كرد.


| شناسه مطلب: 65096




اسلام فرهنگ مسيحيت



نظرات کاربران