لباس زنانه، جوان سعودی را گرفتار کرد! لباس زنانه، جوان سعودی را گرفتار کرد! لباس زنانه، جوان سعودی را گرفتار کرد! بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
لباس زنانه، جوان سعودی را گرفتار کرد! لباس زنانه، جوان سعودی را گرفتار کرد! لباس زنانه، جوان سعودی را گرفتار کرد! لباس زنانه، جوان سعودی را گرفتار کرد! لباس زنانه، جوان سعودی را گرفتار کرد!

لباس زنانه، جوان سعودی را گرفتار کرد!

یک شهروند عربستانی به جرم پوشیدن لباس زنانه به شلاق و پرداخت جریمه محکوم شد.

به گزارش شبكه العالم دادگاه سعودي يك جوان 23 ساله را به جرم پوشيدن لباس زنانه و رانندگي با اين لباس در خيابان‌هاي شهر نجران، به تحمل 150 ضربه شلاق، شش ماه حبس و پرداخت 5هزار ريال سعودي، محكوم كرد.
به نوشته پايگاه اينترنتي "الحره"، روزنامه هاي عربستاني ماه اكتبر خبر دستگيري جوان عربستاني به اتهام ناديده گرفتن "مقررات راهنمايي و رانندگي و نظم عمومي"با پوشيدن لباس زنانه و رانندگي در خيابان هاي نجران را منتشر كردند؛ اين جوان تصاوير رانندگي خود با اين وضع را در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر كرده بود.
گفته مي شود دادستاني كل سعودي، به حكم صادره در حق اين جوان اعتراض كرده و خواهان صدور احكام شديدتر در حق وي شده است تا براي ديگران درس عبرت شود.
رانندگي براي زنان در عربستان ممنوع است و به نظر مي رسد جوان عربستاني با اين كار به چالش با اين ممنوعيت پرداخته است.
تلاش هاي طولاني مدت زنان عربستان براي دستيابي به حق رانندگي تاكنون بي نتيجه بوده و رانندگي براي زنان مجازات هاي سختي به دنبال دارد.


| شناسه مطلب: 65125




عربستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران