حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

با وجود این همه دشمن باید ازدرگیری میان خود بپرهیزیم حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

با وجود این همه دشمن باید ازدرگیری میان خود بپرهیزیم حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

با وجود این همه دشمن باید ازدرگیری میان خود بپرهیزیم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

با وجود این همه دشمن باید ازدرگیری میان خود بپرهیزیم حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

با وجود این همه دشمن باید ازدرگیری میان خود بپرهیزیم حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

با وجود این همه دشمن باید ازدرگیری میان خود بپرهیزیم حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

با وجود این همه دشمن باید ازدرگیری میان خود بپرهیزیم حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر: 

با وجود این همه دشمن باید ازدرگیری میان خود بپرهیزیم
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر:

با وجود این همه دشمن باید ازدرگیری میان خود بپرهیزیم

نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت با تاکید براینکه درشرایط کنونی باید ازدرگیری داخلی بپرهیزیم ، تصریح کرد: همه باید دنبال رهبری حرکت و گوش به فرمان ایشان باشیم تا ان شاءالله از این مرحله عبور کنیم.

به گزارش خبرنگارپايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكردرجلسه تواصي به حق درجمع كاركنان بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج زيارت با تبريك اعياد پيش رو و فرارسيدن هفته وحدت و ميلاد با سعادت رسول گرامي اسلام حضرت ختمي مرتبت محمد بن عبدالله (ص) درباره اهميت وحدت و آثار آن درجامعه اسلامي سخن گفت.
نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت با اشاره به اينكه به ابتكار امام راحل (رض) از 12 تا 17 ربيع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاري شده است، اظهار داشت: اين ايده و فكر بسيار زيبا و جالبي بود كه فاصله يك هفته اي ولادت با سعادت پيامبراسلام به قول اهل سنت و اهل تشيع به عنوان هفته وحدت نامگذاري شد تا در پرتو آن جهان اسلام درموضوع وحدت تمركزبيشتري داشته باشد وبراي نزديك شدن دل هاي اين دو به يكديگرتلاش شود.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با بيان اينكه درطول ساليان گذشته هفته وحدت نقش خود را پيدا كرد، افزود: متاسفانه درسال هاي اخيردرحركت هايي كه استعمارگران بين المللي منشاء آن بودند و برخي كشورهاي منطقه نيزعامل دست آنها شده و به سراغ موارد اختلافي بين شيعه و سني رفتند و با استفاده از ابزار روز مطالبي را كه در كتاب ها نسبت به مقدسات يكديگر وجود داشت، برجسته كردند و يا برخي اظهارنظرهاي ناپخته و بعضا هم بسيارخطرناك را در جوامع عمومي مطرح نمودند كه موجب شد دشمن با دامن زدن به اين اختلافات همان ايده انگيسي اختلاف بيانداز و حكومت كن را عملي كند.
وي با اشاره به اينكه جهان اسلام درشرايط بدي قراردارد منشاء كشتارها و ويراني ها در كشورهاي اسلامي را دردامن زدن به اختلافات ميان مسلمانان دانست واضافه كرد: متاسفانه كار به جايي رسيده است كه ديگر كسي نمي تواند اين فتنه را در كوتاه مدت از بين ببرد و بايد آتش اين فتنه خاموش شود تا آرامش به جهان اسلام بازگردد.
وي با تاكيد براينكه امام راحل (رض)، رهبرمعظم انقلاب و مراجع تقليد همواره برپرهيزاز دامن نزدن به توطئه اختلاف افكني ولزوم احترام به مقدسات يكديگر تاكيد داشته و دارند، اظهار داشت: دراين موضوع بحث غير مسلمانان هم مطرح است چرا كه درجهان كنوني اطلاعات لحظه اي منتقل مي شود و كوچكترين حرف و موضع گيري نادرست عليه مذاهب و اديان موجود جهان ، موجب مي شود دشمني ها توسعه يابد و نتيجه اش هم جنگ و خونريزي است.
نماينده ولي فقيه با اشاره به راه اندازي موج اسلام هراسي در دنيا ادامه داد: در گوشه و كنار جهان هركجا يك انفجار اتفاق افتاد گفتند كار مسلمانان است و ازاين طريق دشمني را گسترش دادند كه امروز آثارآن را مي بينيم بطوري كه حتي ترامپ رئيس جمهور جديد آمريكا نيز در نطق هاي انتخاباتي خود ازاخراج مسلمانان ازاين كشورسخن گفت.
وي با تاكيد براينكه درچنين شرايطي مراقبت لازم است، درخصوص احتمال دامن زدن به اختلافات توسط دشمن درچند روزآينده هشدار داد و گفت: حركت هايي كه در گذشته در نهم ربيع الاول و امثال آن اتفاق مي افتاده ، زمينه را براي توسعه دشمني ها و در فشار قرار گرفتن هرچه بيشتر پيروان اهل بيت فراهم مي كند و وحدت را از جامعه اسلامي ريشه كن خواهد كرد لذا بايد بسيارمراقبت كرد، اين گونه كارها ثواب كه ندارد جز گناه و آن هم گناه عظيم اختلاف افكني بين مذاهب اسلامي نتيجه ديگري نخواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا بيان روايتي ازامام رضا (ع) ميني براينكه عده اي اخباري را وضع و جعل مي كنند كه مقام ما را از آنچه هستيم بالاتر مي برد وعده اي هم احاديثي جعل مي كنند كه مقام ما را از حدي كه هست پايين تر مي آورند و عده اي هم به تعبيري غلو مي كنند و عده اي نيز كه شان و جايگاه ائمه را قبول ندارند به ديگران اهانت مي كنند كه نتيجه اش مقابله به مثل ازطرف مقابل است گفت: آن حضرت با استناد به آيه شريفه " وَ لا تَسُبُّوا الَّذينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْواً بِغَيْرِ عِلْمٍ" شيعيان را از اين گونه اعمال برحذرداشته اند.
وي افزود: دراصول كافي و برخي كتب روايي ما بر تعامل صحيح و اخلاقي با برادران اهل سنت تاكيد واز شيعيان خواسته شده به عيادت مريضان آنها بروند و در تشييع جنازه هاي آنان حاضر شوند وبا آنها نماز بخوانند، اين سيره ائمه بوده است و اگر ما از آن عدول كنيم به طور جدي آسيب خواهيم ديد و اين خطر بزرگ بايد دربحث هفته وحدت مورد توجه جدي قرار گيرد و مسئولان هم برنامه ريزي درستي براي عملي كردن وحدت داشته باشند.
نماينده ولي فقيه درادامه سخنان خود با اشاره به اينكه در ماه هاي اخير از زبان برخي مسئولان حرفهايي ضد يكديگر نقل شده كه به وحدت جامعه و اعتماد مردم نسبت به نظام آسيب وارد كرده است، اظهارداشت: وقتي افراد همديگر را به مسائلي متهم مي كنند كه چه بسا بسياري نيزواقعيت نداشته است جز خدشه دار كردن اعتماد عمومي نتيجه ديگري ندارد.
وي تاكيد كرد: مهم ترين سرمايه ما اعتماد عمومي است كه اگر خداي ناكرده از بين برود و مردم را در صحنه نداشته باشيم آنگاه امكان وقوع همه چيز وجود دارد.
وي با بيان آيه 46 سوره انفال" وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ريحُكُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرينَ" تصريح كرد: نتيجه نزاع و درگيري، فشل شدن و آبروريزي است آن هم اگر از زبان مسئولان نظام و يا كساني كه در جايي مسئوليت دارند اين حرف ها شنيده شود.
نماينده ولي فقيه درامور حج وزيارت خطاب به اين افراد گفت: مگرما دركشور قانون نداريم و رهبري معظم به عنوان فصل الخطاب بين ما مطرح نيستند؟ پس چه معنا دارد كه اين مطالب را رسانه اي كنيم؟ شبكه هاي مجازي كاري به حقيقت ندارند وقتي كه مساله اي مطرح شد آن قدر دشمن از آن سوء استفاده مي كند كه ديگربه اين راحتي ها امكان حل وفصل و زدودن آثار آن از اذهان عمومي وجود ندارد.
وي افزود: با وجود اين همه كانال ها و سايت ها چه كسي مي تواند آنها را كنترل كرده و يا به آنها پاسخ دهد؟ برفرض پاسخ هم داده شود آنها منعكس نخواهند كرد. همين مطالب مورد استناد شبكه هاي تلويزيوني ضد انقلاب قرار مي گيرد و از زبان مسئولان كشور مطالبشان راعليه نظام مطرح مي كنند و اين خطر بزرگي است.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با تاكيد براينكه درروايات برپرهيزازاينگونه كارها توصيه شده است، اضافه كرد: درروايتي نقل شده است كه " اخْتَلَفوا فَهَلَكوا " اقوام گذشته با هم اختلاف پيدا كردند ونابود شدند، قرآن هم مكرراين مسئله را متذكرشده است لذا بايد يك زماني اين مسئله حل وفصل شده ، خاتمه پيدا كند.
وي تاكيد كرد: اين كه هر روز ذهن مردم را به خاطراين مسائل آشفته مي كنند كار بسيار خطرناكي است و نبايد اجازه دهيم اعتماد مردم به نظام سلب شود، كسي كه مي خواهد در جايي مديريت كند و رياست داشته باشد ابتدايي ترين ابزارش سعه صدر و تحمل است.
نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه از آيه "فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ" (به بندگان من بشارت ده، همان كساني كه به سخنان گوش فراداده وبهترين را انتخاب و پيروي مي كنند) معلوم مي شود كه مي توان درجامعه اسلامي مطالب را نه براي دامن زدن به اختلافات بلكه براي بيان مسائل مورد نياز مردم مطرح كرد، افزود: انسان بايد تحمل داشته باشد و با يك انتقاد نرنجد و با بروزيك مشكل هم از صحنه خارج نشود و اين نوع مديريت كارهر كسي نيست.
وي با اشاره به تكيه رهبرمعظم انقلاب برروي فضاي مجازي و تشكيل شورايي به رياست رئيس جمهوردراين حوزه اظهارداشت: امروزشرايط با گذشته بسيارمتفاوت است و رهبري اين خطر را احساس كرده اند كه فضاي مجازي دربحث جنگ نرم نقش اساسي ايفا مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا اشاره به اينكه دشمن با استفاده ازجنگ نرم توانسته است در برخي كشورها كودتا راه بياندازد، گفت: اين صحنه ها را بايد مديريت كرد و در كارها سعه صدر داشت و روش ائمه و پيامبر را الگو قرارداد.
وي افزود: وقتي پيامبرمي فرمايند:" إدفع بالّتي هي أحسن و يا فاعف عَمَّنْ ظَلمَكَ و... فقط جنبه اخلاقي مطرح نيست بلكه دستور مديريتي است. رسول اكرم مي فرمايند اگركسي با شما قطع رابطه كرد شما با او ارتباط برقراركن، تكبر را كنار بگذار و متواضعانه جلوبرو، اگراو بدي كرده از او بگذر.
وي با تاكيد براينكه درشرايط كنوني با وجود اين همه دشمن بايد ازدرگيري ميان خود بپرهيزيم، اضافه كرد: درشرايطي كه آمريكا براي ما خط و نشان مي كشد وتهديد مي كند هرچند كه اين حرف ها ياوه گويي است وهيچ غلطي نمي تواند بكند، آيا عقل اقتضا نمي كند كه اختلافات را درداخل خود كنار بگذاريم؟.
نماينده ولي فقيه تصريح كرد: درحق اين مردمي كه درهرعرصه اي با فرمان رهبري با ايثار و فداكاري و با همه جان و دل حاضر بوده و هستند نبايد ظلم شود و كارهايي صورت گيرد كه خداي ناكرده كام شان تلخ شود.
وي با اشاره به اينكه تريبون هاي عمومي جاي تشنج و تسويه حساب هاي شخصي نيست ، تاكيد كرد: اگر فضا را آرام نگاه داريم و با هم متحد باشيم دشمنان هيچ كاري نمي توانند عليه نظام ما انجام دهند.
وي گفت: جمهوري اسلامي ايران بحمدالله از رهبري هوشيار و آگاه برخوردار است و همه بايد دنبال رهبري حركت و گوش به فرمان ايشان باشيم تا ان شاءالله از اين مرحله عبور كنيم و به فضل خدا راه براي ترقي كشور بيش از پيش فراهم شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران