رونمایی از مستند« سفیر منا» رونمایی از مستند« سفیر منا» رونمایی از مستند« سفیر منا» بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رونمایی از مستند« سفیر منا» رونمایی از مستند« سفیر منا» رونمایی از مستند« سفیر منا» رونمایی از مستند« سفیر منا» رونمایی از مستند« سفیر منا»

رونمایی از مستند« سفیر منا»

مستند«سفیر منا» با حضور خانواده شهید رکن آبادی و جمعی از دانشجویان دانشکده رسانه فارس رونمایی شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در اين مستند با 60 نفر از افرادي كه شهيد ركن آبادي را از نزديك مي‌شناختند مصاحبه و تلاش شده است كه زواياي شخصيتي اين مهاجر الي الله به تصوير كشيده شود.
قرار است عوامل اين مستند با 30 نفر از مصاحبه شوندگان لبناني نسخه لبناني اين مستند را نيز آماده كنند و همزمان با دومين سالگرد شهادت وي به نمايش بگذارند.
مستند «سفير منا» محصول سازمان هنري رسانه‌اي اوج است كه در خانه مستند انقلاب اسلامي تهيه شده است و حسين سياف زاده كارگرداني آن را بر عهده دارد.
سياف زاده كارگردان مستند «سفير منا» گفت: در اين مستند با حدود ۶۰ نفر از افرادي كه شهيد ركن آبادي را از نزديك مي‌شناختند مصاحبه شده است و تلاش شده كه زواياي شخصيتي اين شهيد بزرگوار به تصوير كشيده شود.
وي در توضيح بيشتر افرادي كه با آنها مصاحبه شده است، افزود: در مدت زمان فيلمبرداري تلاش كرديم علاوه بر خانواده و نزديكان با افرادي كه تعامل كاري با اين شهيد داشته‌اند صحبت شود. از جمله اين افراد مي‌توان به شيخ نعيم قاسم معاون دبير كل حزب الله لبنان، علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، سيد عباس عراقچي معاون وزير امور خارجه، حسين شيخ الاسلام سفير سابق ايران در سوريه و ... اشاره كرد.
اين مستندساز خط سير فيلمنامه «سفير منا» را بر اساس مسير تاريخي بيان كرد و ادامه داد: در اين مستند از بدو تولد شهيد ركن آبادي، حضور وي در جبهه، ورود به دانشگاه امام صادق (ع) تا طي مراتب مختلف در وزارت امور خارجه به صورت تاريخي بيان شده است.
سياف زاده در ادامه به بيان خاطره‌اي از عملكرد مجاهدانه شهيد ركن آبادي در دوران خدمت پرداخت و گفت: نكته مهمي كه در فعاليت‌هاي شهيد ركن آبادي به وضوح روشن است و افراد مختلف مصاحبه شونده روي آن تأكيد دارند، عملكرد جهادي و مجاهدانه اين شهيد بزرگوار است. نقل شده كه در جريان جنگ ۳۳ روزه در حالي كه نفر دوم سفارت ايران در سوريه بود، سوار بر موتور به انتقال بسته‌هاي مورد نياز به مردم لبنان مي‌پرداخت. اين اقدام به حدي برجسته بود كه سيد حسن نصر الله دست خطي در تقدير و تشكر از ايشان نوشت و به شهيد ركن آبادي هديه كرد.


| شناسه مطلب: 65176




منا



نظرات کاربران