رژیم صهیونیستی احداث چهار هزار واحد مسکونی در اراضی اشغالی را تایید کرد رژیم صهیونیستی احداث چهار هزار واحد مسکونی در اراضی اشغالی را تایید کرد رژیم صهیونیستی احداث چهار هزار واحد مسکونی در اراضی اشغالی را تایید کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رژیم صهیونیستی احداث چهار هزار واحد مسکونی در اراضی اشغالی را تایید کرد رژیم صهیونیستی احداث چهار هزار واحد مسکونی در اراضی اشغالی را تایید کرد رژیم صهیونیستی احداث چهار هزار واحد مسکونی در اراضی اشغالی را تایید کرد رژیم صهیونیستی احداث چهار هزار واحد مسکونی در اراضی اشغالی را تایید کرد رژیم صهیونیستی احداث چهار هزار واحد مسکونی در اراضی اشغالی را تایید کرد

رژیم صهیونیستی احداث چهار هزار واحد مسکونی در اراضی اشغالی را تایید کرد

کنیست (مجلس) رژیم صهیونیستی در راستای طرح های توسعه طلبانه و تجاوزکارانه این رژیم لایحه مشروعیت بخشیدن به احداث چهار هزار واحد مسکونی جدید در کرانه غربی رود اردن را تایید کرد.

شبكه خبري 'الجزيره' روز پنجشنبه گزارش داد كه با تصويب اين لايحه، به صهيونيست ها اجازه داده مي شود، زمين هاي بيشتري از فلسطينيان را در كرانه غربي مصادره كنند.
قانون مذكور با وجود هشدارها و انتقادهاي سازمان هاي بين المللي نسبت به تبعات شهرك سازي در سرزمينهاي اشغالي به تاييد كنيست رسيده است.
لايحه مشروعيت بخشيدن به شهرك سازي در كرانه غربي، براي آنكه به قانون تبديل شود نيازمند سه مرحله بازبيني است. تصويب نهايي آن به معناي سنديت بخشيدن به حدود چهار هزار واحد مسكوني است كه بدون مجوز در كرانه غربي ساخته مي شوند.
'بنيامين نتانياهو' نخست وزير رژيم صهيونيستي مايل است اين قانون پس از شروع رياست جمهوري 'دونالد ترامپ' رييس جمهوري منتخب آمريكا به تصويب نهايي برسد .
'نفتالي بنت' وزير آموزش رژيم صهيونيستي كه حامي اصلي اين لايحه است، از روند تصويب آن به عنوان آغاز الحاق بخش بزرگي از كرانه غربي به سرزمين هاي اشغالي، ياد كرد.
تاييد لايحه مذكور در حالي در كنيست رژيم صهيونيستي مطرح شد كه 'آفيخاي ماندلبليت' دادستان كل اين رژيم گفته است كه نمي تواند از قانون امنيت دادگاه ها در باره اين قانون دفاع كند . وي نسبت به نقض قوانين بين المللي توسط رژيم صهيونيستي هشدار داد.
از سوي ديگر 'وليد عساف' مسوول پرونده شهرك سازي و 'ديوار هائل' در تشكيلات خودگردان فلسطين، لايحه مذكور را خطرناك ترين قانوني خواند كه رژيم صهيونيستي از سال 1967 تا كنون به تصويب رسانده است.
وي گفت كه اين قانوني نژادپرستانه است و با همه قوانين بين المللي و حقوق بشري در تضاد است .
عساف افزود: ما اكنون گزينه هاي ديگري نيز داريم، رفتن به شوراي امنيت و يا دادگاه بين المللي جنايي، زيرا اين قانون نژادپرستانه با قوانين رژيم اشغالگر نيز در تضاد است.
جامعه جهاني، شهرك سازي رژيم صهيونيستي در كرانه غربي را غير قانوني و مانع اصلي در مسير سازش بين فلسطين و اسرائيل مي داند.
مقامات آمريكايي و اروپايي نسبت به شهرك سازي رژيم صهيونيستي در اراضي اشغالي هشدار داده اند .


| شناسه مطلب: 65181




فلسطين



نظرات کاربران