مفتی الجزایر:مقامات سعودی با حج تجارت می کنند مفتی الجزایر:مقامات سعودی با حج تجارت می کنند مفتی الجزایر:مقامات سعودی با حج تجارت می کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مفتی الجزایر:مقامات سعودی با حج تجارت می کنند مفتی الجزایر:مقامات سعودی با حج تجارت می کنند مفتی الجزایر:مقامات سعودی با حج تجارت می کنند مفتی الجزایر:مقامات سعودی با حج تجارت می کنند مفتی الجزایر:مقامات سعودی با حج تجارت می کنند

مفتی الجزایر:مقامات سعودی با حج تجارت می کنند

شیخ محمد علی فرکوس معروف به ابوالمعز مفتی اعظم کشور الجزایر گفت: مقامات سعودی با مناسک حج تجارت می کنند و مصداق عینی صد عن سبیل الله هستند و مانع از ادای مناسک حج و عمره توسط مسلمانان می شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايرنا؛ شيخ ابوالمعز در گفت وگو با پايگاه اينترنتي 'السلام اليوم' از مقامات سعودي خواست تا در موضوع افزايش نرخ ويزاي حج و عمره تجديد نظر كنند.
وي گفت: ما متاسفانه مي شنويم كه مسوولين سعودي چگونه با موضوع حج برخورد مي كنند. اين خبرهاي ناخوشايند نه تنها اميد ما را نااميد مي كند بلكه باعث مي شود تا ما در موضوع انتشار دين احساس شكست بكنيم و همين امر مردم را از آموزه هاي ديني و شرع مقدس اسلام دور نگه مي دارد.
وي افزود: در راس خبرهاي ياد شده موضوع افزايش نرخ ويزاي حج و عمره قرار دارد كه ما را شگفت زده و غمگين و نااميد كرده است. وي با نام بردن از اين اقدام به عنوان يك اقدام شوك برانگيز و اشتباه سوال كرد: ' آيا با چنين اقدامي نمي توان گفت كه عربستان با حج و عمره به عنوان يك كالاي مصرفي جهت تجارت برخورد مي كند؟'
شيخ فركوس در اين مصاحبه از سلمان بن عبدالعزيز شاه عربستان خواست تا از تحقق يافتن اين طرح كه ايمان مسلمانان را هدف قرار داده، جلوگيري كند.
وي در ادامه اين سوال را مطرح كرد:' آيا اين اقدام مقامات سعودي باعث مي شود تا مردم شرع مقدس اسلام را در پيش گيرند و يا با آن مخالفت كنند؟' وي از شاه سعودي خواست تا از ادامه فرآيند ويرانگر تصويب قوانين مخالف رضايت خداوند در عربستان جلوگيري كند.




نظرات کاربران