نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته

نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته

همایش مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه در مناطق و استان های کشور، قدردانی امام جمعه نجف اشرف از رهبر معظم انقلاب، رونمایی از مستند« سفیر منا»، گفت و گویی متفاوت با خلبان پرواز تهران- نجف، رونمایی از گنبد حرم علوی، دو خاطره جالب از آیت الله مکارم در مکه و مدینه، لغو هزینه اضافی صدور ویزای عمره و تمتع از جمله تیترهای خبری هفته پیش رسانه ها در ارتباط با حج و عتبات بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مهمترين اخبار و رويدادهاي هفتگي مرتبط با حج و عتبات عاليات در قالب يك گزارش شنبه ها منتشر مي شود.
همايش مسئولان دفاتر نمايندگي بعثه در مناطق و استان هاي كشور در همايش مسئولان دفاتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در مناطق واستان ها كه با حضور حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در تهران برگزارشد، بر لزوم شناسايي نقاط قوت و ضعف مراسم اربعين امسال براي برنامه ريزي در سال هاي آينده تاكيد گرديد.
جبهه بين المللي شيعه خواستار بازسازي قبور ائمه در بقيع شد فعالان جبهه بين المللي شيعه پاكستان با برگزاري تظاهرات، بر لزوم بازسازي قبور ائمه(ع) در بقيع تأكيد كردند.
جزئيات خدمات ارائه شده در كنگره عظيم اربعين حسيني اعلام شد قائم مقام ستاد بازسازي عتبات عاليات در امور اربعين با اشاره به رشد كمي و كيفي خدمات ارائه شده در كنگره عظيم اربعين ، جزئيات خدمات ارائه شده در اين كنگره را اعلام كرد.
قدرداني امام جمعه نجف اشرف از رهبر معظم انقلاب حجت الاسلام والمسلمين سيد صدر الدين قبانچي امام جمعه شهر مقدس نجف در ديدار با مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در اين شهر از بيانات مقام معظم رهبري در خصوص پذيرايي ملت عراق از زائران اربعين حسيني قدرداني و براي ايشان آرزوي سلامتي كردند.
بازسازي گنبد حرم علوي رونمايي مي‌شود مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان از تكميل نوسازي و مرمت خشت‌هاي گنبد طلاي حرم مطهر حضرت اميرالمؤمنين(ع) خبر داد و گفت: مراسم رونمايي از گنبد حرم مطهر ۱۷ ربيع‌الاول برابر ۲۷ آذرماه برگزار مي‌شود.
ديدار وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با توليت آستان علوي وزير فرهنگ وارشاد اسلامي در ديدار با توليت آستان علوي، پيام رئيس جمهور كشورمان مبني بر قدرداني از زحمات خادمان عتبات عاليات در ايام اربعين حسيني و خدمت‌رساني به زائران را ابلاغ كرد.
دريافت تسهيلات براي سفر عتبات به معني حذف اولويت سفر عمره نيست رييس سازمان حج و زيارت گفت: دريافت تسهيلات 15 ميليون ريالي براي دارندگان فيش هاي حج عمره به منزله انصراف از حج عمره نيست اما حساب زائران تا زمان تسويه اقساط مسدود خواهد شد.
دو خاطره جالب از آيت الله مكارم در مكه و مدينه آيت الله مكارم شيرازي چندي پيش در پاسخ به دو شبهه دروغ وارد شده به تشيع در ديدار كارشناسان وزارت امور ديني اندونزي، اظهار داشتند: آنچه بر ضد شيعه منتشر مي كنند صرفا جنبه سياسي دارد؛ به اين معنا كه سياست هاي غربي با كمك وهابي هاي وجود يك مملكت شيعه مستقل قوي را تحمل نمي كنند؛ به همين دليل شبهاتي كه دروغ محض است را منتشر كرده كه جاي دارد دو داستان مهم را نقل كنم.
توسل هاي مُجاز و ممنوع در نگاه وهابيت در نگاه وهابيون، توسل به شخص انسان هاي با فضيلت، سوگند دادن خدا به حرمت و قداست آنان و در خواست دعا از پيامبران و صالحان پس از درگذشت آنها از جمله توسل هاي ممنوع ذكر شده است.
آسيب هاي مراسم اربعين به حداقل رسانده شود درنشست شوراي برنامه ريزي و هماهنگي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت شناسايي و رفع آسيب هاي مهم مراسم اربعين امسال مورد تاكيد قرار گرفت.
هزينه "اضافي" ويزاي حج لغو شد به دنبال اعتراض كشورهاي اسلامي، دولت عربستان هزينه اضافي صدور ويزاي عمره و تمتع را لغو كرد.
تاثيرات كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين در برگزاري اين مراسم مشهود بود حجت الاسلام والمسلمين احمدي گفت: تاثيرات متنوع كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين در برگزاري باشكوه اين مراسم معنوي بسيار مشهود بود و در اين حركت عظيم فرهنگي، بزرگان بر استفاده از تمام ظرفيت هاي فرهنگي كشور تاكيد كردند و از اين رو اين موفقيت تنها به بعثه تعلق ندارد.
مراسم اربعين، منظم، مردمي، دقيق و با مراعات زوار انجام پذيرفت وزير كشور بر لزوم ساماندهي مردمي زوار و برنامه ريزي براي حركت كارواني زائران اربعين براي جلوگيري از ازدحام در مرزها را از اولويت برنامه ستاد مركزي براي سال آينده عنوان كرد.
دوره آموزشي مديران راهنماي عتبات عاليات در تبريز آغاز شد دوره آموزش توجيهي و حفاظتي ويژه مديران راهنماي كاروان هاي عتبات عاليات استان آذربايجان‌شرقي در تبريز آغاز شد.
نمايشگاه از كربلا تا شام در آمريكا به همت جوانان مسلمان ايالت ويرجينياي آمريكا نمايشگاه از كربلا تا شام براي آشنايي بيشتر جامعه آمريكا با اهداف قيام امام حسين (ع) در مساجد مختلف اين كشور برپا مي شود.
آيا امام حسن عسكري به حج مشرف نشدند؟ پرسش: آيا درست است كه امام حسن عسكري به علت تحت نظر بودن حكومت هرگز به حج مشرف نشد
براي مقاصد سياسي از حرمين شريفين سوءاستفاده نشود «بهرام قاسمي» در واكنش به بيانيه پاياني سي و هفتمين اجلاس سران شوراي همكاري خليج فارس با بيان اين مطلب افزود: جاي تاسف است كه عربستان سعودي به جاي پاسخ گويي درمورد قرباني شدن صدها نفر از حجاج بيت الله الحرام در فاجعه منا، هم چنان سعي دارد از جايگاه ميزباني حرمين شريفين براي مقاصد سياسي سوءاستفاده كند.
رونمايي از مستند« سفير منا» مستند«سفير منا» با حضور خانواده شهيد ركن آبادي و جمعي از دانشجويان دانشكده رسانه فارس رونمايي شد.
بُعد وحدت بخش حج بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد امام جمعه كازرون با بيان اينكه بُعد وحدت بخش حج بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد، گفت: در موسم حج چند ميليون حاجي با مذاهب گوناگون اعمال مشتركي را انجام مي دهند و پيوند برادري خود را تقويت مي كنند؛ حج ظرفيتهاي بزرگي براي وحدت امت اسلامي و رفع چالش هاي جهان اسلام دارد.
اهميت دروازه فرهنگي كشور قابل مقايسه با ساير دروازه ها نيست دروازه واردات فرهنگي كشور حتي از مسايل سياسي و اقتصادي هم مهمتر است و در انسان سازي گوش دروازه واردات جان است و نبايد به حرف هاي بيهوده و نادرست گوش داد.
فرهنگ ميزباني مشهد در دهه پاياني ماه صفر توسعه يافت قائم‌مقام توليت آستان قدس رضوي تاكيد كرد: فرهنگ ميزباني و خدمت به زائران بارگاه منور رضوي امسال توسعه شاياني يافت و شاهد جلوه‌هاي زيبايي از خدمت‌رساني خانواده‌هاي مشهدي در مدارس و ايستگاه‌هاي پذيرايي از زائران بوديم.
گفت و گويي متفاوت با خلبان پرواز تهران- نجف كاپيتان «حسن قاسمي» كه هواپيمايش را به «موكب» تشبيه كرده‌اند و چند نفري از مسافران اربعين امسال، ماجراي پرواز «باحال» و متفاوتشان با هواپيماي تحت كنترل او را نوشته‌اند.




نظرات کاربران