رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهوری اندونزی:

کشورهای اسلامی بر خلاف خواست دشمنان یکدیگر را تقویت کنند رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهوری اندونزی:

کشورهای اسلامی بر خلاف خواست دشمنان یکدیگر را تقویت کنند رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهوری اندونزی:

کشورهای اسلامی بر خلاف خواست دشمنان یکدیگر را تقویت کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهوری اندونزی:

کشورهای اسلامی بر خلاف خواست دشمنان یکدیگر را تقویت کنند رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهوری اندونزی:

کشورهای اسلامی بر خلاف خواست دشمنان یکدیگر را تقویت کنند رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهوری اندونزی:

کشورهای اسلامی بر خلاف خواست دشمنان یکدیگر را تقویت کنند رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهوری اندونزی:

کشورهای اسلامی بر خلاف خواست دشمنان یکدیگر را تقویت کنند رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهوری اندونزی:

کشورهای اسلامی بر خلاف خواست دشمنان یکدیگر را تقویت کنند
رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهوری اندونزی:

کشورهای اسلامی بر خلاف خواست دشمنان یکدیگر را تقویت کنند

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبرمعظم انقلاب در دیدار جوکو ویدودو رئیس‌جمهوری اندونزی با اشاره به ظرفیتهای فراوان دو کشور، بر افزایش مبادلات و همکاریهای مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تاکید و خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی پیشرفت و عزت اندونزی به‌عنوان کشوری مسلمان و پر جمعیت را مایه افتخار و عزت امت اسلامی می‌داند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه‌اي، نگاه جمهوري اسلامي به اندونزي را نگاهي براساس برادري و همكاري دانستند و با اشاره به پيشرفت هاي خوب اين كشور دربخشهاي گوناگون، افزودند: جمهوري اسلامي ايران نيز ظرفيت هاي زيادي دربخش هاي مختلف اقتصادي و منابع زيرزميني و معدني دارد و معتقديم كشورهاي اسلامي بايد بر خلاف خواست دشمنان، يكديگر را تقويت و از اختلاف پرهيز كنند.
رهبرانقلاب اسلامي، سطح پايين مبادلات اقتصادي ايران و اندونزي را شايسته و در خور ظرفيت هاي متعدد دو كشور ندانستند و تأكيدكردند: بايد با تعيين مراحل زماني، سطح مبادلات اقتصادي را به ارقامي مانند 20 ميليارد دلار ارتقاء داد.
ايشان با اشاره به توافقها و قراردادهاي منعقد شده ميان دو كشور تأكيد كردند: بايد تلاش شود كه اين توافقات به اقدام و عمل تبديل شود، البته اين همكاريها، مخالفاني دارد ولي ما بايد با جديت و اراده قوي بر آنها غلبه كنيم.
رهبر انقلاب اسلامي، ارتباط و تعامل علماي ايران و اندونزي را نيز مبارك و موجب شكل‌گيري همكاريهاي مستمر دو كشور دانستند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي در ادامه، درگيريهاي موجود در منطقه غرب آسيا را تحميلي و بر اساس اهداف خباثت‌آميز بيروني دانستند و با تمجيد از مواضع اندونزي در قبال مسئله فلسطين، افزودند: بسياري از اين بحرانها با هدف فراموش شدن سخت‌ترين بحران منطقه و مسئله اصلي دنياي اسلام يعني فلسطين به‌وجود آمده است، در حالي‌كه نبايد اجازه داد اين موضوع فراموش شود.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با تجليل از شخصيت برجسته سوكارنو و نقش‌آفريني مهم او در شكل‌دهي كنفرانس باندونگ كه پايه اصلي تشكيل نهضت عدم تعهد شد، خاطرنشان كردند: امروز نيز مواضع سياسي اندونزي و جمهوري اسلامي ايران در مجامع بين‌المللي به يكديگر نزديك است.
ايشان همچنين با اشاره به زلزله اخير در اندونزي براي درگذشتگان اين حادثه از درگاه الهي رحمت و مغفرت و براي بازماندگان آنان صبر و آرامش مسألت كردند.
در اين ديدار كه آقاي روحاني رييس جمهوري نيز حضور داشت، «جوكو ويدودو» رييس جمهوري اندونزي ضمن بيان علاقه‌مندي مردم اندونزي به جمهوري اسلامي ايران، هدف اصلي از سفر خود را توسعه روابط اقتصادي به‌ويژه در حوزه انرژي بيان كرد و گفت: مذاكرات سازنده اي با دولت ايران داشتيم و مقرر شد ضمن همكاري در بخش گاز و پالايشگاه، شركتهاي ايراني از جمله شركت مپنا در زمينه احداث نيروگاه برق در اندونزي نيز سرمايه گذاري كنند.
ويدودو با اشاره به اينكه اين همكاريها فصل جديدي از روابط دو كشور را رقم خواهد زد، افزود: اين سطح از روابط اقتصادي ميان دو كشور شايسته دو كشور بزرگ اسلامي نيست و رسيدن به مرز مبادلات 20 ميليارد دلاري، موضوعي دست يافتني است.
رئيس جمهور اندونزي علاوه بر انرژي، ساير حوزه‌ها از قبيل گردشگري و تبادلات علمي و دانشگاهي را از موضوعات مورد علاقه براي همكاري دانست و با ابراز تأسف از بي ثباتي و بحرانهاي ايجاد شده در منطقه تاكيد كرد: اعتقاد داريم اگر كشورهاي مسلمان متحد باشند، به يك قدرت اقتصادي بزرگ و اثرگذار تبديل خواهند شد.
ويدودو همچنين در خصوص مسئله فلسطين تأكيد كرد: اندونزي خود را متعهد به موضوع فلسطين مي‌داند و ما در حمايت از حقوق مردم فلسطين جدي و فعال هستيم. رهبر انقلاب در ديدار دبيركل جهاد اسلامي فلسطين: رژيم صهيونيستي 25سال آينده وجود نخواهد داشت به‌شرط مبارزه و اتحاد
همچنين رهبر انقلاب عامل اصلي مشكلات فراوان منطقه را «مستكبر اعظم و شيطان اكبر» يعني امريكا خواندند و با اشاره به دخالت شيطانهاي كوچك منطقه در ايجاد بحرانهاي موجود افزودند: هدف همه آنها اين است كه مسئله فلسطين در افكار عمومي منطقه كمرنگ شود و از ياد ملتها برود.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: جمهوري اسلامي با وجود درگير بودن در برخي قضاياي منطقه، همواره و به طور صريح اعلام كرده فلسطين مسئله اول دنياي اسلام است و به تكاليف خود در اين زمينه عمل مي‌كند.
ايشان با اشاره به وظايف «گروههاي فلسطيني، علما، روشنفكران و نويسندگان عرب» در زنده ماندن مسئله فلسطين در افكار عمومي ملتها خاطرنشان كردند: بايد براي «ايجاد فضاي فكري و گفتمان عمومي در جهان اسلام، درباره اولويت قضيه فلسطين» تلاش مضاعفي شود به گونه اي كه مسئولان سازشكارِ برخي كشورها از عكس العمل ملتها در هراس باشند.
حضرت آيت الله خامنه اي، با يادآوري تلاش امريكا و همراهان منطقه‌اي آن براي ايجاد حوادث گوناگون و وارد كردن عامل مذهب در بحرانها افزودند: برخلاف اين تبليغات، مردم سُني حلب، موصل و شهرهاي ديگر بدست تكفيريهاي جنايتكار قتل عام شده و مي‌شوند، بنابراين اين بحرانها ربطي به شيعه و سُني ندارد.
رهبر انقلاب سران گروههاي تكفيري را همچون ائمه كفر خواندند و افزودند: يكي از مهمترين مسائل منطقه، مقابله همگاني با گروههاي تكفيري نظير داعش، جبهه النصره و ديگر گروهها است، چرا كه در غير اينصورت، به علت بحران آفريني مستمر تكفيريها، مسئله فلسطين در حاشيه خواهد ماند.
حضرت آيت الله خامنه اي با ضروري خواندن مبارزه قاطع با نفوذ تكفيريها در فلسطين اشغالي افزودند: مأموريت اين گروهها، ايجاد فتنه است و بايد با هوشياري و قاطعيت كامل با آنها مقابله كرد. ايشان در بخش ديگري از سخنانشان، پيروزي را «وعده ترديد ناپذير الهي در صورت استمرار مبارزه و تحمل سختي‌ها» خواندند و خاطرنشان كردند: دشمني با جبهه حق، طبيعت مستكبران است بنابراين نبايد از ادامه دشمني‌ها دچار تعجب شد.
رهبر انقلاب ادامه مبارزه را نيازمند باز بودن چشمها و تحليل صحيح از حوادث دانستند و افزودند: اين روش عقلا است و بايد با هوشياري كامل به مبارزه ادامه داد.
رهبر انقلاب اسلامي، با يادآوري توطئه‌هاي مستمر سلطه‌گران بر ضد جمهوري اسلامي ايران افزودند: ما با اطمينان قلبي به وعده ياري پروردگار، به تكاليفمان در همه زمينه‌ها عمل مي‌كنيم و از مخالفت هيچ زورگويي نمي‌ترسيم.
حضرت آيت الله خامنه اي، جوان بودن جمعيت فلسطين را مهم برشمردند و با اشاره به اهميت زنده بودن و حركت كرانه باختري رود اردن افزودند: رژيم صهيونيستي همچنانكه قبلاً گفته‌ايم به شرط مبارزه همگاني و متحد فلسطيني‌ها و مسلمانان با صهيونيستها در 25 سال آينده وجود خارجي نخواهد داشت.
ايشان مراقبت كامل از تلاش دشمنان براي ايجاد انشقاق و مشكلات داخلي در درون جنبش جهاد اسلامي را ضروري خواندند و افزودند: اهميت جنبش جهاد اسلامي اكنون از گذشته نيز بيشتر است. در اين ديدار رمضان عبدالله دبيركل جهاد اسلامي فلسطين ضمن تشكر از مواضع شجاعانه و خردمندانه رهبر انقلاب و جمهوري اسلامي و همچنين پشتيباني و حمايتهاي برادران حزب الله لبنان از آرمان و ملت مظلوم فلسطين، به اوضاع آشفته منطقه اشاره كرد و گفت: متأسفانه برخي دولتهاي عرب از قضيه فلسطين دست كشيده و براي هم‌پيماني با رژيم صهيونيستي از يكديگر سبقت مي‌گيرند.
رمضان عبدالله، افزايش سركوب ملت فلسطين و ادامه اشغال اراضي به‌دست صهيونيستها به‌ويژه در كرانه غربي را نتيجه همين اوضاع نابسامان دانست و با انتقاد از همكاري دولت خودگردان با رژيم صهيونيستي افزود: خوشبختانه جوانان فلسطيني امروز بيدار هستند و ابتكار عمل را به دست دارند و انتفاضه را دنبال مي‌كنند.
دبيركل جهاد اسلامي فلسطين، ادامه محاصره بيش از دو ميليون فلسطيني در غزه و محروم كردن آنها از امكانات اوليه زندگي را از ديگر مشكلات خواند و گفت: جنبش جهاد اسلامي بر اساس طرح 10 ماده‌اي كه اخيراً منتشر كرد و مورد استقبال روشنفكران و نويسندگان جهان عرب نيز قرار گرفت، معتقد است تنها راه پيروزي، مقاومت در غزه و حمايت از انتفاضه در كرانه غربي است و دولت خودگردان نيز بايد موافقتنامه اسلو را لغو شده اعلام كند.
رمضان عبدالله با اشاره به افزايش چندين برابري توان رزمي گروههاي مقاومت در مقايسه با جنگ 51 روزه با رژيم صهيونيستي و ارتقاء برد و دقت موشكهاي مقاومت، افزود: فلسطين، سرزميني سرنوشت‌ساز است و تا حق صاحبان آن بازگردانده شود، منطقه آرام نخواهد گرفت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران