درپاریس برگزار شد؛ 

نشست « وحدت، زندگی با یکدیگر» با سخنرانی نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت درپاریس برگزار شد؛ 

نشست « وحدت، زندگی با یکدیگر» با سخنرانی نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت درپاریس برگزار شد؛ 

نشست « وحدت، زندگی با یکدیگر» با سخنرانی نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
درپاریس برگزار شد؛ 

نشست « وحدت، زندگی با یکدیگر» با سخنرانی نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت درپاریس برگزار شد؛ 

نشست « وحدت، زندگی با یکدیگر» با سخنرانی نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت درپاریس برگزار شد؛ 

نشست « وحدت، زندگی با یکدیگر» با سخنرانی نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت درپاریس برگزار شد؛ 

نشست « وحدت، زندگی با یکدیگر» با سخنرانی نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت درپاریس برگزار شد؛ 

نشست « وحدت، زندگی با یکدیگر» با سخنرانی نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت
درپاریس برگزار شد؛

نشست « وحدت، زندگی با یکدیگر» با سخنرانی نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت

درنشست « وحدت، زندگی با یکدیگر» که با حضور جمعی از شخصیت های برجسته مسلمان و مسیحی درانستیتو جهان عرب پاریس برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه اسلام طرفدار گفت‌وگو میان پیروان ادیان مختلف است، تاکید کرد: لازم است با توجه به مبانی دینی، راه‌های نزدیکی و تعامل با همدیگر و زندگی همراه با آرامش و مهربانی را شناخت و با بکارگیری آنها، صلح و آرامش و رفاه را بر جهان حاکم ساخت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، نشست « وحدت، زندگي با يكديگر» به مناسبت سالروز ولادت پيامبر اسلام، حضرت محمد مصطفي (ص) و حضرت عيسي (ع) با حضور شخصيت هاي فرهنگي و مذهبي برجسته مسلمان و مسيحي و مشاركت مجموعه اي از مراكز و نهادهاي فرهنگي و ديني فرانسه، در محل انستيتو جهان عرب پاريس برگزار شد.
دراين نشست كه با استقبال چشمگيرعلاقمندان و شخصيت هاي سياسي و مذهبي همراه بود، حجت السلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر طي سخناني ميلاد دو پيامبر الهي حضرت عيسي مسيح و حضرت محمد بن عبدالله ـ عليهم صلوات الله ـ را به عموم مسيحيان و مسلمانان جهان تبريك گفت و ابراز اميدواري كرد با اينگونه گفتگوها و درسايه وحدت، همدلي و محبت گام‌هاي بلندي در جهت مبارزه با خشونت و افراط‌گرايي و نزديك شدن پيروان تمامي اديان و مذاهب برداشته شود.
نماينده ولي فقيه درامورحج وزيارت با اشاره به اينكه بيش از نيمي از جمعيت روي كره زمين را پيروان دو دين الهي اسلام و مسيحيت تشكيل مي‌دهند، تصريح كرد: لازم است با توجه به مباني ديني، راه‌هاي نزديكي و تعامل با همديگر و زندگي همراه با آرامش و مهرباني را شناخت و با بكارگيري آنها، صلح و آرامش و رفاه را بر جهان حاكم ساخت.
وي افزود: اسلام هدف از بعثت پيامبران را تربيت اخلاقي و ديني، حاكم نمودن ارزش‌هاي الهي، رشد و توسعه علمي، ايجاد عدالت و مقابله با ظلم و تبعيض و فساد، تأمين آزادي‌هاي فردي و اجتماعي، حاكميت قوانين و مقابله با بي‌نظمي و قانون شكني و در يك كلمه رسيدن به حيات طيبه بيان مي‌كند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با بيان اينكه قرآن پيامبر اسلام را براي عموم مردم جهان، به عنوان رحمت معرفي مي‌كند و مي‌فرمايد: « ما تو را به عنوان رحمتي بزرگ براي جهانيان فرستاديم»، اضافه كرد: پيامبر با مردم مهربان بود و مي‌فرمود خدا به من فرمان داده تا با مردم مدارا كنم.
وي گفت: نگرش اسلام به انسان بسيار زيباست، اسلام براي انسان بما هو انسان ارزش قائل است، تبعيض نژادي را نمي‌پذيرد و به همه نژاد‌ها احترام مي‌گذارد. اسلام درتبليغ دين، خشونت را جايز نمي‌داند و در قرآن به پيروان خود دستور مي‌دهد: مردم را با حكمت و اندرز نيكو به راه پروردگارت دعوت كن و با آنان به نيكوترين شيوه به بحث بپرداز. نماينده ولي فقيه با تاكيد براينكه اسلام طرفدار گفت‌وگو ميان پيروان اديان به‌ويژه مسيحيت است، اظهار داشت: اسلام همگان را دعوت مي‌كند تا با تكيه بر مشتركات گرد هم آمده، در صلح و آشتي و با كمال محبت با يكديگر زندگي كنند ازاين‌رو قرآن خطاب به پيروان اديان الهي ديگر همچون مسيحيت و يهوديت مي‌فرمايد: اي اهل كتاب بياييد به آنچه ميان ما و شما مشترك است عمل كنيم و جز خداي يگانه را نپرستيم و چيزي را شريك او قرار ندهيم و بعضي از ما بعضي ديگر را به عنوان ارباب انتخاب نكند.
وي ادامه داد: اسلام طرفدار تعاون در مسائل بين‌المللي است زيرا بدون همكاري در حوزه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي، حل مشكلات جهاني امكان‌پذير نيست.
وي افزود: اسلام اجازه دشنام و بدگويي به هيچ‌يك از اديان و طرفداران آنها را نمي‌دهد و قرآن صريح مي‌فرمايد :« به آنان كه غير خدا را مي‌پرستند دشنام ندهيد چرا كه آنان نيز بدون آگاهي به خدا دشنام خواهند داد».
وي با اشاره به اينكه اسلام ديني رحماني، عقلاني و طرفدار صلح، آرامش و زندگي بدور از آلودگي‌ها، ظلم‌ها، تبعيض‌ها و پليدي‌ها است، تاكيد كرد: اگر پيروان اديان الهي با تكيه بر مشتركات و ارزش‌هاي گوناگون موجود در آنها با يكديگر متحد شوند، بسياري از جنگ‌ها، خشونت‌ها، تبعيض‌ها و جناياتي كه امروز بر بشريت روا داشته شده از بين خواهد رفت.
نماينده ولي فقيه خطاب به حاضران اظهار داشت: حال چگونه مي‌توان افرادي را كه به نام اسلام و به اسم داعش، بسياري از مسلمانان و مسيحيان و پيروان ديگر اديان و مذاهب را سر بريدند و خانه و كاشانه و مساجد و كليسا‌ها و كنيسه‌هاي آنان را ويران كردند، زنان را به اسارت گرفتند و در بازارها فروختند و عده‌اي را نيز زنده زنده سوزاندند و در عراق و سوريه و خيابان‌هاي فرانسه دست به ترور، خشونت و آدم كشي زدند، مسلمان دانست؟ قرآن صريحاً مي‌فرمايد: « هركس انساني را بدون آنكه فسادي در زمين كرده باشد و يا كسي را به قتل رسانده باشد، بكشد گويي همه انسان‌ها را كشته است ».
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر درپايان سخنان خود ابراز اميدواري كرد تدوام چنين همايش هايي به شناخت بهتر اديان الهي منجر شود و بدين ترتيب امنيت و آسايش و رفاه و اخلاق براي همه انسان‌ها تامين گردد و با وحدت و همدلي ريشه ترور، خشونت، جنايت و تبعيض خشكانده شده و عموم مردم بويژه نسل جوان به آينده‌اي روشن اميدوارشوند.
بر پايه اين گزارش، مارون ناصر جميل (Maroun Nasser Gemayel)، نماينده پاپ در امور مسيحيان ماروني در اروپا و اسقف ماروني هاي فرانسه ، آقايان جمال الحمري (Jamel El Hamri) رئيس آكادمي انديشه اسلامي و شاربل مألوف (Charbel Maalouf) دستيار اسقف اعظم كلسياي كاتوليك ملكيت (Melkite) در فرانسه واسقف حنا اتلاه (Hana Attalah) اسقف كلسياي ارتدكس قدس ديگر سخنرانان اين نشست بودند كه به تشريح ديدگاه خود درباره ارتباط ميان انسان ها و مذاهب و خشونت هايي كه امروزبه نام مذهب در جهان رخ مي دهد، پرداختند.




نظرات کاربران