محبوب‌ قلبهای مردم عراق کیست محبوب‌ قلبهای مردم عراق کیست محبوب‌ قلبهای مردم عراق کیست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
محبوب‌ قلبهای مردم عراق کیست محبوب‌ قلبهای مردم عراق کیست محبوب‌ قلبهای مردم عراق کیست محبوب‌ قلبهای مردم عراق کیست محبوب‌ قلبهای مردم عراق کیست

محبوب‌ قلبهای مردم عراق کیست


اخمها، خنده‌ها، راهبردها، بیان، رفتار و نوع کردارش او را شخصیتی فرا‌ملی کرده و بسیاری از مردم عراق به‌ویژه در شهرهای کربلا و نجف نام او را به عنوان یکی از محبوب‌ترین شخصیتها یاد می‌کنند و می‌گویند که او در قلب آنها جای دارد.

به گزارش خبرگزاري حج به نقل از تسنيم؛ اين روزها ساكنان عراق و شهرهاي زيارتي آن به‌ويژه كربلا و نجف روزهاي نسبتاً آرامي را از لحاظ امنيت سپري مي‌كنند و به كار، زندگي و مهمان‌نوازي از زائران كشورهاي مختلف مشغولند.
مردم شهرهاي زيارتي به‌خوبي از زائران ايراني استقبال مي‌كنند و مي‌دانند يكي از كشورهايي كه در سالهاي سخت كنار آنها ايستاده، ايران بوده است؛ آنها بعد از دوران سياه صدام و سرنگوني رژيم بعثي، به خوبي پي بردند كه ايراني ها بهترين دوستان‌شان هستند و يك اتحاد اسلامي مي‌تواند ميان دو كشور فراهم شود.
ايراني ها نيز اين روزها حساب مردم مظلوم و مهمان‌نواز عراق را از جنايات گذشته رژيم بعثي صدام جدا كرده‌اند و با همين ذهنيت براي زيارت اهل بيت عصمت و طهارت (ع) در كمال آرامش به اين كشور سفر مي‌كنند.
در سالهاي اخير كه كشور عراق درگير جنگ با گروهكهاي تروريستي شده، اين ايران بوده كه با كمك هاي راهبردي و مستشاري خود، موجب شده است تا كشور عراق در راه مبارزه با تروريستها، موفق شود.
اما يكي از افرادي كه در سالهاي اخير بيش از پيش براي مردم عراق شناخته شده و او را به عنوان سرباز شجاع اسلام و فردي محبوب مي‌شناسند و در دل دوست دارند، شخصي نيست به جز «سردار حاج قاسم سليماني» .
اگر اين روزها از مردم كربلا، نجف و ساير شهرهاي عراق بپرسيد كه يكي از محبوب ترين ايراني هايي را كه مي‌شناسند نام ببرند با قاطعيت نام سردار سليماني را بر زبان مي‌آورند و او را در قلب خود جاي داده‌اند.
عقيل 32 ساله كارمند و ساكن كربلا يكي از محبوب‌ترين ايراني ها در ميان مردم عراق و حتي منطقه را حاج قاسم سليماني مي‌داند.
او مي‌گويد: سردار قاسم سليماني را همه مردم عراق مي‌شناسند و او محبوبيت زيادي در دل اهالي كربلا و شهرهاي مختلف عراق دارد؛ حتي خاطرم هست كه وقتي اين مرد بزرگ به كربلا و بين‌الحرمين آمده بود جمعيت زيادي پيرامون او جمع شده بودند و اين استقبال بي‌نظير بود.
محمد‌ علي هاشم دانشجوي 19 ساله‌‌اي كه براي امرار معاش زندگي كار هم مي‌كند، مي‌گويد: قاسم سليماني به بسيج مردمي عراق براي مقابله با تروريستها كمك كرده و او را فردي محبوب و درستكار مي‌دانيم.
وي عنوان مي‌كند: نام قاسم سليماني رعشه بر اندام تروريستهاي سفاك مي‌اندازد و اين سرباز اسلام در همه عراق و حتي منطقه محبوبيت دارد.
خالد ابيد ابوعلي 50 ساله كه راننده يكي از خودروهاي سنگين است نيز قاسم سليماني را فردي با شهامت معرفي كرده و تصريح مي‌كند: قاسم سليماني يكي از مدافعان كشور عراق بود و در كنار ساير دلاوران عراقي از كشور و اين سرزمين مقدس دفاع كرده است.
مردم عراق، سوريه، بحرين و ساير كشورهاي مظلوم اين روزها نام و چهره قاسم سليماني را به‌خوبي مي‌شناسند؛ او كسي است كه ترس بر دل دشمنان زبون اسلام مي‌اندازد و محبوبيت او فراملي است.
قاسم سليماني كه خود را مطيع محض ولايت و اسلام مي‌داند با وجود پرهيزش از رسانه‌اي شدن، به يكي از محبوب ترين چهره‌هاي رسانه‌اي در جهان اسلام و ساير آزادي خواهان دنيا تبديل شده است.


| شناسه مطلب: 65394




عراق زيارتي مردم



مطالب مرتبط

نظرات کاربران