حجاج ایرانی در عراق  حج در تاریخ حجاج ایرانی در عراق  حج در تاریخ حجاج ایرانی در عراق  حج در تاریخ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجاج ایرانی در عراق  حج در تاریخ حجاج ایرانی در عراق  حج در تاریخ حجاج ایرانی در عراق  حج در تاریخ حجاج ایرانی در عراق  حج در تاریخ حجاج ایرانی در عراق  حج در تاریخ

حجاج ایرانی در عراق حج در تاریخ

روزنامه اطلاعات در دوم دی‌ماه سال 1320 خبری در رابطه با سفر حجاج ایرانی از راه زمینی به مکه می‌دهد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، روزنامه اطلاعات در دوم دي‌ماه سال 1320 خبري در رابطه با سفر حجاج ايراني از راه زميني به مكه مي‌دهد. در حقيقت اين افراد اولين قافله از اتومبيل‌هايي بودند كه از راه نجف به مدينه و مكه مي‌رفتند.
اين راه اتومبيل‌رو كه از نجف به سمت مدينه مي‌رفت چند سال پيش از آن، از سوي دولتين عراق و عربستان سعودي مسطح شده و مورد بهره‌برداري قرار گرفته بود. در حقيقت اين همان راه جبل معروف بود كه پيش‌تر به وسيله شتر طي مي‌شد و چون براي حجاج ايراني نزديك‌ترين راه حج بود بنابراين بيشتر حجاج ايراني اين راه را بر راه‌هاي ديگر ترجيح مي‌دادند. به علاوه امنيت اين راه به‌وسيله دولت‌هاي عراق و عربستان تامين مي‌شد و كار حفاظت از راه و تسطيح آن، تاسيس پست‌هاي بهداري و تامين امنيت آن براي رفاه حال حجاج به‌وسيله اين دو دولت انجام مي‌شد.
روزنامه اطلاعات در اين خبر از سلامت حجاجي كه در آن سال وارد عراق شده بودند، خبر مي‌دهد و همچنين به سلامتي كليه اهالي شهرستان‌هاي جنوبي كه از راه كويت براي اداي مراسم حج به طرف مكه رهسپار بودند، اشاره مي‌كند.


| شناسه مطلب: 65397




حج



نظرات کاربران