هیأت علمای سعودی شادی در مرگ سفیر روسیه را حرام دانست هیأت علمای سعودی شادی در مرگ سفیر روسیه را حرام دانست هیأت علمای سعودی شادی در مرگ سفیر روسیه را حرام دانست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هیأت علمای سعودی شادی در مرگ سفیر روسیه را حرام دانست هیأت علمای سعودی شادی در مرگ سفیر روسیه را حرام دانست هیأت علمای سعودی شادی در مرگ سفیر روسیه را حرام دانست هیأت علمای سعودی شادی در مرگ سفیر روسیه را حرام دانست هیأت علمای سعودی شادی در مرگ سفیر روسیه را حرام دانست

هیأت علمای سعودی شادی در مرگ سفیر روسیه را حرام دانست

هیأت علمای بزرگ عربستان با انتشار بیانیه‌ای ترور سفیر روسیه در ترکیه را محکوم کرد و آن را گناه کبیره دانست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، هيأت علماي ارشد عربستان با صدور بيانيه‌اي درباره ترور «آندري كارلوف» سفير روسيه در تركيه اعلام كرد كه ريختن خون يك انسان بي‌گناه از گناهان كبيره و تحت هيچ شرايطي قابل قبول نيست.
شبكه خبري «الاخباريه»، گزارش داد كه در واكنش به شادي برخي كاربران عربي در شبكه‌هاي اجتماعي به ترور سفير روسيه و قهرمان خطاب كردن قاتل او ، هيأت علماي ارشد اعلام كرده كه اظهار شادي كردن به خاطر وقوع اين گناه، حرام است.
بر اساس اين خبر سازمان علماي ارشد عربستان تأكيد كرده كه بار اين گناه زماني بيشتر مي‌شود كه فرد كشته شده سفير كشور ديگري در يك كشور مسلمان بوده و از تضمين امنيت نمايندگان و سفرا كه از استوارترين امان‌نامه‌ها در اسلام است بهره مي‌برده است.
اين سازمان تأكيد كرده كه بايد رسانه‌ها در زمينه خطري كه مصونيت سفرا و نمايندگان ديپلماتيك كشورها را تهديد مي‌كند، آگاه سازي كنند و اعلام كنند كه اين اقدام با قوانين اسلامي در تضاد است.
«مولود مرد آلتينتاش» در ساعات پاياني روز دوشنبه طي اقدامي برنامه ريزي شده و در جريان بازديد سفير روسيه از يك نمايشگاه هنري، در حمايت از تروريست‌هاي فراري از شهر «حلب» و در مقابل پوشش رسانه‌اي گسترده؛ وي را با شليك چند گلوله به قتل رساند.
گروهك تروريستي جيش الفتح با انتشار بيانيه‌اي مسئوليت اين حمله را بر عهده گرفته است. منبع: فارس


| شناسه مطلب: 65410




روسيه عربستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران