موسوعه تمدن کربلا در ۴۰ جلد موسوعه تمدن کربلا در ۴۰ جلد موسوعه تمدن کربلا در ۴۰ جلد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
موسوعه تمدن کربلا در ۴۰ جلد موسوعه تمدن کربلا در ۴۰ جلد موسوعه تمدن کربلا در ۴۰ جلد موسوعه تمدن کربلا در ۴۰ جلد موسوعه تمدن کربلا در ۴۰ جلد

موسوعه تمدن کربلا در ۴۰ جلد

این موسوعه که تدوین آن از سال 2013 آغاز شده شامل محورهای تاریخی، جغرافیایی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی درباره این شهر مقدس می باشد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مركز تحقيقات و پژوهش هاي كربلا وابسته به آستان مقدس حسيني از آماده شدن 40 جلد از دانشنامه تمدن كربلا به نام "موسوعة كربلاء الحضارية" خبر داد و گفت: اين مجموعه شامل اطلاعاتي مهم و مستند درباره شهر كربلا و تاريخ و تمدن آن مي باشد.
اين موسوعه كه تدوين آن از سال 2013 آغاز شده شامل محورهاي تاريخي، جغرافيايي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي درباره اين شهر مقدس مي باشد.
عبدالامير القريشي مدير مركز كربلا در اين زمينه گفت: اين دانشنامه بر اساس ملاك ها و ضوابط تحقيقاتي بين المللي و روش آكادميك بين المللي تدوين و تنظيم شده و توسط كارشناسان و اساتيد خبره مورد ارزيابي قرار گرفته است.
وي افزود: اين دانشنامه شامل اطلاعات جديدي درباره شهر كربلا است كه پيش از اين توسط هيچ كدام از محققان و مورخان منتشر نشده و اكنون اين اطلاعات بر اساس اسناد خطي كه از سوي آرشيو نسخه هاي خطي استانبول در اختيار مركز قرار گرفته انتزاع و منتشر شده است.
القريشي گفت: اين دانشنامه به بررسي تاريخي شهر كربلا از زمان شهادت امام حسين عليه السلام تا اتفافات سال 2003 ميلادي پرداخته و علاوه بر اين بحث هاي جالب و مفصلي درابره جغرافيا و محدوده شهر كربلا داد و در بخش هاي ديگر نيز راهنماي حسينيه ها، مساجد، دانشگاه ها، حوزه هاي علميه، مراكز درماني و علماي كربلا بيان شده است.
وي ادامه داد: دانشنامه هنوز به تمام نرسيده و بخش هاي بعدي آن به محض آماده شدن چاپ و در اختيار محققان و مردم علاقمند قرار خواهد گرفت.




نظرات کاربران