سرپرست سازمان حج و زیارت:

امیدواریم شاهد توسعه خدمات به زائران عتبات باشیم سرپرست سازمان حج و زیارت:

امیدواریم شاهد توسعه خدمات به زائران عتبات باشیم سرپرست سازمان حج و زیارت:

امیدواریم شاهد توسعه خدمات به زائران عتبات باشیم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرپرست سازمان حج و زیارت:

امیدواریم شاهد توسعه خدمات به زائران عتبات باشیم سرپرست سازمان حج و زیارت:

امیدواریم شاهد توسعه خدمات به زائران عتبات باشیم سرپرست سازمان حج و زیارت:

امیدواریم شاهد توسعه خدمات به زائران عتبات باشیم سرپرست سازمان حج و زیارت:

امیدواریم شاهد توسعه خدمات به زائران عتبات باشیم سرپرست سازمان حج و زیارت:

امیدواریم شاهد توسعه خدمات به زائران عتبات باشیم
سرپرست سازمان حج و زیارت:

امیدواریم شاهد توسعه خدمات به زائران عتبات باشیم

سرپرست سازمان حج و زیارت با بیان اینکه محدودیت های زیرساختی مانعی برای ارائه خدمات بهینه به زائران عتبات عالیات است، گفت: در حال برنامه ریزی و تلاش برای توسعه زیرساختهای خدماتی زائران در عراق هستیم .

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زيارت از اصفهان، سرپرست سازمان حج و زيارت كشور در همايش يك روزه مديران ستادي اين سازمان با كارگزاران حج و زيارت استان اصفهان گفت : حماسه 9 دي اوج شكوه غيرت و شجاعت مردم ايران و تاريخ ساز جنبش اقتدار ايران بوده است .
وي با اشاره به اينكه امروز با توجه به توقف سفرهاي حج و عمره و تمايل بيشتر زائران براي سفر به عتبات، برنامه ريزي براي بهبود خدمات اين سفرها بايستي بيشتر مورد توجه قرار گيرد، بيان كرد: در سازمان حج و زيارت بر توسعه و ارتقاي اين سفرها متمركز شده ايم به طوري كه از ابتداي سال 94 تاكنون سازمان حج و زيارت بررسي اين موضوع را بصورت جدي تر در دستور كار خود قرار داده است .
آقاي محمدي با اشاره به اينكه موضوع ارائه خدمات به زائران در سفرهاي عتبات و سفرهاي حج و عمره با توجه به شرايط متفاوت دو كشور ميزبان قابل قياس نيست، عنوان كرد: ما در حال حاضر در عراق با محدوديت هاي زيرساختي روبرو هستيم و علي رغم همه برنامه ريزي ها و تلاش ها هنوز هم دامنه اين محدوديت ها ادامه دارد و نياز است كه با برنامه ريزي هاي اصولي در صدد رفع اين محدوديت ها تلاش نماييم .
وي كمبود هتل هاي مناسب و دانش هتلداري در كشور عراق را يكي از محدوديت هاي زيرساختي سفرهاي عتبات عنوان كرد و افزود : درحال حاضر شرايط هتل ها در آن كشور در وضعيت مطلوبي نيست بطوري كه در نجف اسكان زائران بسيار محدود و در كاظمين نيز با شرايط مطلوبي روبرو نيستيم از طرفي ميزان تقاضاي زائران براي اسكان در اين شهرها زياد است و در برنامه هاي سازمان حج و زيارت بايد سياستي تعريف شود كه اين شرايط نسبت به قبل بهبود يابد.
سرپرست سازمان حج و زيارت كشور به حماسه حضور ميليوني زائران در مراسم پياده روي اربعين اشاره كرد و گفت : امسال جمعيتي بالغ بر 2 ميليون و 300 هزار نفر در اين حماسه بزرگ شركت كرده اند كه اين وضعيت نشان از رشد چشمگير زائران اربعين در طول سال هاي آينده خواهد بود .
وي با اشاره به اينكه اولين هتل بين المللي كربلا دو ماه قبل در آن شهر افتتاح و به زائران خدمات ارائه مي دهد، گفت: اميد است با توجه به اقدام براي توسعه زيرساختهاي رفاهي و خدماتي در عراق، شاهد رشد و توسعه همه جانبه خدمات به زائران باشيم.
وي تصريح كرد : در ساخت هتل ها به دليل اينكه اين هتل ها متعلق به جمهوري اسلامي است درصورتيكه از لحاظ اقتصادي در سال هاي بعد با مشكل روبرو شويم در شرايط فعلي مي تواند عاملي براي سرمايه گذاري در آن كشور باشد . در بحث تغذيه نيز در سال هاي گذشته با مشكلاتي روبرو بوده ايم كه ساخت آشپزخانه هاي مجهز ايراني مي تواند بر بالابردن كيفيت توليد غذا و افزايش سطح رضايت زائران مثمر ثمر باشد .
آقاي محمدي با اشاره به فعاليت مجموعه هاي غير مجاز در زمنيه سفرهاي عتبات اذعان داشت: وقتي حضور زائران در عتبات ناهماهنگ باشد در وهله اول زائران و در ادامه كارگزاران و متوليان اعزام زائران با مشكلات زيادي مواجه خواهند شد.
وي به موضوع خدمات حمل و نقل زائران عتبات و نياز به بهبود كيفيت آن در كشور عراق نيز اشاره كرد و گفت : بايد شرايط را براي زائران آسان تر كنيم تا بتوانند در بهترين شرايط در كشور عراق از سفر به عتبات بهره مند شوند كه يكي از اين اقدامات تلاش براي كاهش هزينه هاي سفر عتبات است.
وي ادامه داد: وجود نظم يكي از اصلي ترين نيازهاي سفرهاي زيارتي است و بايد به دفاع از كساني كه به صورت اصولي اقدام به اعزام زائران عتبات مي كنند پرداخت و با افرادي كه به صورت غيرقانوني در اين زمينه فعاليت دارند برخورد قانوني صورت گيرد كه در همين رابطه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز قاطعانه وارد ميدان شده و موضوع به صورت جدي در حال پيگيري است .
آقاي محمدي از طرح نوين عتبات سخن گفت و افزود : اگر در زمينه خدمات رساني به زائران درست عمل كنيم و اشكالات زيرساختي را برطرف كنيم قطعا با افزايش كيفيت، با افزايش رضايتمندي زائران روبرو خواهيم شد كه لازمه اين امر اطلاع رساني شرايط به زائران توسط مديران كاروان هاي اعزامي است كه قطعا اين مهم مي تواند تاثير زيادي در بالابردن سطح رضايت زائران به همراه داشته باشد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران