عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

باید بلوک اتحادها و اشتراکات جوامع اسلامی را تشکیل دهیم عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

باید بلوک اتحادها و اشتراکات جوامع اسلامی را تشکیل دهیم عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

باید بلوک اتحادها و اشتراکات جوامع اسلامی را تشکیل دهیم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

باید بلوک اتحادها و اشتراکات جوامع اسلامی را تشکیل دهیم عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

باید بلوک اتحادها و اشتراکات جوامع اسلامی را تشکیل دهیم عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

باید بلوک اتحادها و اشتراکات جوامع اسلامی را تشکیل دهیم عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

باید بلوک اتحادها و اشتراکات جوامع اسلامی را تشکیل دهیم عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

باید بلوک اتحادها و اشتراکات جوامع اسلامی را تشکیل دهیم
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

باید بلوک اتحادها و اشتراکات جوامع اسلامی را تشکیل دهیم

حسن رحیم پور ازغذی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در دیگر جوامع با کوچکترین اتحادها و اشتراکات یک بلوک تشکیل می‌شود، اما چنین چیزی در بزرگترین اتحادها و اشتراکات مسلمانان دیده نمی‌شود و باید بلوک اتحادها و اشتراکات جوامع اسلامی را تشکیل دهیم.

حسن رحيم پور ازغدي در دومين جلسه از سلسله نشست‌هاي گفتماني بيّنات با موضوع اُمّت اسلامي وحدت شيعه و سنّي در حسينيه آيت‌الله سيدجوادخامنه‌اي(ره) اظهار داشت: امام خميني(ره) فرمودند دروغ مي‌گويد آن كس كه مي‌گويد با ما است اما با بدان و ظالمان خوب است و كسي كه با ما است بايد مقابل ظلم و ظالم بايستد.
وي افزود: امام با جهان‌خوران قهر بود نه با جهان و بني‌اميه، بني‌عباس، ناصبي‌ها و وهابي‌ها همه دشمن هستند، البته همه وهابي‌ها دشمن نيستند، وهابي منحرف بود اما تكفيري نبود. ابوبكر بغدادي رئيس داعش نسب‌نامه خود را منتشر كرده و خود را فرزند امام هادي(ع) معرفي كرده البته از نسل جعفر كذاب است و اين ملعون خود را سادات معرفي كرده و منتسب به ائمه اطهار(ع) تا حضرت‌علي(ع) و حضرت فاطمه(س) كرده است.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي بيان كرد: اغلب مردم شيعه و سني مذاهب را به درستي نمي‌شناسند و از آيات قرآن تفسير به راي كرده و گزينشي عمل مي‌كنند و بايد كسي در اين باره پاسخگو باشد كه كارشناس و اهل فن باشد، بايد طوري دعوت كنيم كه با وحدت تناقض نداشته باشد و طوري وحدت كنيم كه با دعوت فاصله نداشته باشد و بايد تبيين درست مكتب اهل بيت عصمت و طهارت(ع) را داشته باشيم و دعوت و وحدت جداي از هم نيستند.
رحيم پور ازغدي بيان كرد: بايد صادقانه و عاقلانه و به روش درست تحقيق شود و محال است اگر كسي اينگونه تحقيق كند و دچار انحراف و اشتباه شود. از مريدان اهل سنت معتقد بود كه امام همه خوبي‌ها را داشت و عده‌اي هم تعاريف احمقانه، كوته فكرانه و پرتناقض دارند كه با تشيعي كه ما تعريف مي كنيم فاصله بسيار دارد و اين افراد جعل حديث مي‌كنند.
وي ادامه داد: حضرت رضا(ع) روي جاهايي كه سخن ائمه اطهار(ع) نبوده خط قرمز كشيدند و چنين سخناني را كه به‌دور از گفته اهل بيت عصمت و طهارت بود تاييد نكردند.اين نگاه غلط است كه 10 درصد اشتراك و 90 درصد اختلاف ميان مذاهب اسلامي است و بيش از 90 درصد اشتراكات و كمتر از 10 درصد اختلافات ميان مذاهب اسلامي وجود دارد.
رحيم پور ازغدي بيان كرد: خدا به مسيحي و زرتشتي مي‌گويد ابتدا از مشتركات شروع كنيم، چطور مي‌توان به مسلمانان گفت با هم دشمن هستند و از يك خانواده نيستند و احكام اسلام در همه‌جاي جهان يكي است و اخلاق اسلامي شيعه و سني ندارد. احكام اصلي شرع، احكام عبادي و غيره اصولش يكي است و به فرموده مقام معظم رهبري مسلمانان در بهترين جاي جهان به لحاظ تمامي موقعيت‌هاي استراتژيكي، جغرافيايي، تمدني و غيره زندگي مي‌كنند.
وي افزود: اين درست نيست كه بگوئيم خدا كل پيامبران را در خاورميانه فرستاده و پيام انبياء و اولياء الهي در همه جا رسيده است. اولين وسيله پرواز، اولين اختراع و غيره همه كار مسلمانان بوده است و پدر فيزيك جديد، فيزيك نور، تلسكوپ، ميكروسكوپ، دوربين و غيره مسلمان بودند و بيشتر دانشمندان سني و شيعه اسلامي خراساني و ايراني بودند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با ذكر اين نكته كه مقام معظم رهبري به تاريخ تمدن مشترك ميان مسلمانان اشاره دارند، اظهار داشت: براي رفع اختلافات بايد با هم بحث كنيم و از عالمي دانا هم استفاده كنيم و وظيفه ما تبيين حقيقت است و نمي‌توانيم به‌زور دين و مذهب را تغيير دهيم و دين اسلام نماد محبت و مهرباني است.
رحيم پور ازغدي تاكيد كرد: اغلب رهبران مذهب ديني كتك خوردند و به زندان رفتند؛ مالك را سر اختلافات مذهبي كتك زدند و بحث جنگ و جهاد در مواقع ثروت به‌وجود مي‌آيد. اين حرف غلط است كه بگوييم نه شيعه باش و نه سني و اختلاف نظر در زمان حيات پيامبر اكرم(ص) هم بود و شيعه علي(ع) در زمان حيات رسول‌الله(ص) عنوان شد.
وي بيان كرد: اينگونه نيست كه عنوان شده شروع تشيع از غدير بوده و قبل از آن شيعه وجود نداشته و پيامبر اكرم(ص) فرمودند اگر سوالي داريد از علي(ع) بپرسيد و ظهور آن پس از رحلت رسول خدا(ص) بود. اختلافات به حدي بود كه امام علي(ع) فرمودند 40 بدعت در عبادات مسلمانان شده و به طور مثال يكي از آن‌ها خواندن نماز مستحب به جماعت است، در صورتي كه بايد فرادا خوانده شود و ايشان به شيعيان خاص عبادات درست را تبيين كردند.
رحيم پور ازغدي تصريح كرد: ما دلسوزتر از اهل بيت عصمت و طهارت(ع) نداريم و اين بزرگان سخني نگفتند كه ميان مسلمانان مشكل و اختلافي ايجاد شود و تقيه يعني اينكه جاي هدف و وسيله اشتباه نشوند و عقل و شرع مي‌گويد در يك سخن همه چيز را نگو، زيرا گفتن همه حقايق به علت آنكه نمي‌دانيم چيست سبب برداشت غلط افراطي و تفريطي مي‌شود.
وي افزود: ما همه چيز را از شيعه نمي‌دانيم و آنچه را هم مي‌دانيم نبايد به هرشكلي كه دوست داريم بيان كنيم، بلكه بايد بيانمان عقلي و با نهايت احترام باشد. مراقب احاديث جعلي باشيم و چيزي را به اشتباه به ديگران نگوييم و بايد حساب رهبران انحرافي از ديگران جدا شود. بسياري از اصحاب پيامبر اكرم(ص) مشركاني بودند كه مسلمان شدند و اگر شيوه درست را در تبيين موضوعات انتخاب كنيم سبب تغيير مثبت مي‌شويم.
رحيم پور ازغدي با اشاره به اينكه مسيحيت تركيبي از توحيد و شرك و حق و خرافه است و بايد با تفكيك دقيق و منصفانه درباره يك موضوع صحبت كرد و مشخص است كه نظر طرف مقابل را باطل مي‌دانيم، اما بايد با نهايت احترام برخورد كنيم، افزود: مقام معظم رهبري مي‌فرمايند محبت طرفيني است و به عقايد و مقدسات همديگر نبايد بي‌احترامي كنيم و چنين چيزي با مقوله وحدت همخواني ندارد و پيامبر اكرم(ص) چنين چيزي را تاييد نكردند.
وي گفت: مقام معظم رهبري هشدار دادند كه عده‌اي مي‌خواهند انقلاب ما را شيعي و ايراني معرفي كنند، در صورتي كه اين انقلاب اسلامي و جهاني بود و نبايد اجازه دهيم كه توطئه‌هاي دشمنان جواب مثبت دهد.طالبان در افغانستان وهابي نيستند و خودشان زيارتگاه دارند و حتي رهبرشان اينگونه نيستند و تنها عده‌اي مزدور و فريب‌خورده در ميانشان است، همانند خوارج در زمان امام علي(ع) و عده‌اي از خوارج افراد بدي نبودند و تنها فريب‌خورده بودند كه آگاه شدند و مسير حق از باطل را تشخيص دادند.
رحيم پور ازغدي ادامه داد: تحريف‌ها و بدعت‌هايي در مناسك حج ديده مي‌شود و مي‌گويند كه نبايد شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل در مناسك حج سرداده شود. باب گفت‌وگوي علمي بايد به‌صورت دائم باز باشد و مفتي درجه يك سني گفت تغيير مذهب جايز است و مذاهب مختلف كل ديدگاه‌هاي خود را بايد جمع كنند و نظرات منطقي پذيرفته شود و سوءتفاهم‌ها هم برطرف شود و مقام معظم رهبري مي‌فرمايند حرف خود را به شكلي شفاف به‌همديگر بگوئيد.
منبع خبر: www.tasnimnews.com/fa/news/1395/10/11/1283973/




نظرات کاربران