رقابت ۲۳۰۰ اثر در سوگواره هنری عبرات رقابت ۲۳۰۰ اثر در سوگواره هنری عبرات رقابت ۲۳۰۰ اثر در سوگواره هنری عبرات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رقابت ۲۳۰۰ اثر در سوگواره هنری عبرات رقابت ۲۳۰۰ اثر در سوگواره هنری عبرات رقابت ۲۳۰۰ اثر در سوگواره هنری عبرات رقابت ۲۳۰۰ اثر در سوگواره هنری عبرات رقابت ۲۳۰۰ اثر در سوگواره هنری عبرات

رقابت ۲۳۰۰ اثر در سوگواره هنری عبرات

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین اعلام کرد: دو هزار و 300 اثر در دومین سوگواره فرهنگی و هنری عبرات به رقابت می پردازند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در اين نشست حجت‌الاسلام والمسلمين حميد احمدي مسئول كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين ضمن اشاره به پديده فرهنگي پياده‌روي اربعين به عنوان ميراث فرهنگي تاكيد كرد: حفظ و حراست از اين ميراث نيازمند لوازم و ظروف فرهنگي است.
وي افزود: هنر و ادبيات بهترين راهكار براي حفظ اين ميراث معنوي است.
احمدي تصريح كرد: پرداختن به اين مهم از نگاه زيباشناسانه براي افرادي كه به دنبال حقيقت هستند ضرورت دارد و باعث صيانت و جهاني سازي اربعين مي‌شود.
وي افزود: زبان هنر زبان مشتركي براي همه ملل است كه مي‌توان با آن اربعين را به جهان صادر كرد.
پيش از اين نيز بسياري از هنرمندان در اربعين حضور داشتند و آثاري را خلق كردند بدون آنكه سفارشي در كار باشد.
مسئول كميته فرهنگي ستاد اربعين در اين مورد گفت: انگيزه خالص الهي پشتوانه اين افراد بوده است و ما قصد داريم از اين انگيزه حمايت و پشتيباني كنيم.
احمدي در مورد 2000 اثر ارسال شده به دبيرخانه از داخل كشور عنوان كرد كه بيشترين آثار در حوزه شعر و عكس دريافت شده است.
وي افزود: از طرفي در حوزه‌اي مثل نگارگري كه براي اولين بار به سوگواره اضافه شده است آثار خوبي دريافت كرده‌ايم كه اين نشان از ظرفيت بالاي اين پديده فرهنگي دارد.
مسئول كميته فرهنگي و آموزشي ستاد اربعين اعلام كرد: با همكاري جامعةالمصطفي دبيرخانه براي دريافت آثار بين‌المللي تشكيل شده است و در بخش بين‌الملل 300 اثر از 40 ميليت دريافت كرديم.
گفتني است مهلت ارسال به اين جشنواره تا 20 دي‌ماه تمديد شده است. اين سوگواره در روز ششم دي همزمان با برگزاري اختتامييه به نمايش آثار در قالب نمايشگاهي در تالار وزارت كشور مي‌پردازد. همچنين قرار است اين نمايشگاه در يك سال آتي به تمام كشور سفر كند و در اربعين سال بعد نيز مورد استفاده قرار گيرد.
احمدي براي نحوه بازديد از نمايشگاه اين سوگواره و نحوه نمايش آثار تصريح كرد: ورود براي عمومي آزاد است. همچنين قرار است اين آثار در مراسم اربعين سال آينده به نمايش درآيد. در استانها نيز كميته‌هاي فرهنگي مسئول برگزاري اين نمايشگاه هستند.
مسئول كميته فرهنگي ستاد اربعين داوران بخش‌هاي مختلف اين سوگواره را معرفي كرد.
بخش ادبيات:
شعر: سعيد بيابانكي، حميدرضا برقعه‌اي، محمد زماني، محمدرضا شرافت
نثر: محمدرضا سنگري، جواد محقق، جواد بخشايش
بخش عكس: فرهاد سليماني، محمد مهدي رحيميان، سيد عباس ميرهاشمي، كمال الدين شاهرخ
بخش تصويرسازي و كاريكاتور: سيدمسعود شجاعي طباطبايي، محمدرضا دوست‌محمدي، حسين نيرومند
بخش فيلم و مستندسازي: مجيد شاه‌حسيني، جمال شورجه، سليم غفوري
بخش نگارگري: رضا يساولي، محمد هنرور، محمد حسين آقاميري، رضا عباسي، مهدي خداپناه
بخش مقالات: حامد نگارش، احمد پيروزمند، ابوالحسن خوشرو، محمد رنجبرحسيني
مجيد آقابابايي دبيرستاد مركزي اربعين كشور نيز دراين نشست خبري يكي از محوري ترين و پاياترين جنبه ها در پياده روي اربعين را پرداختن به موضوعات فرهنگي دانست و گفت : از زوايا و جنبه هاي مختلف مي توان اين راهپيمايي گسترده را مورد توجه قرار داد و نگرشي جديد نسبت به اين رويداد مهم اتخاذ كرد.
وي افزود: نگاه فرهنگي به پياده روي اربعين حسيني منجر به ماندگاري مناسب آن مي شود و به تعبير مقام معظم رهبري اربعين مغناطيسي براي شروع حركتي عظيم توسط مسلمانان است.
آقابابايي همچنين درباره همكاري صداوسيما با ستاد مركزي اربعين عنوان كرد: علاوه بر مشاركت بخش خصوصي و افراد در پرداخت هنري به راهپيمايي اربعين، صدا وسيما به عنوان وظيفه ملي مستندسازي اين رويداد را در دستور كار خود دارد.




نظرات کاربران