قطارسریع السیرحرمین شریفین در نیمه اول سال 2017 راه اندازی می شود قطارسریع السیرحرمین شریفین در نیمه اول سال 2017 راه اندازی می شود قطارسریع السیرحرمین شریفین در نیمه اول سال 2017 راه اندازی می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
قطارسریع السیرحرمین شریفین در نیمه اول سال 2017 راه اندازی می شود قطارسریع السیرحرمین شریفین در نیمه اول سال 2017 راه اندازی می شود قطارسریع السیرحرمین شریفین در نیمه اول سال 2017 راه اندازی می شود قطارسریع السیرحرمین شریفین در نیمه اول سال 2017 راه اندازی می شود قطارسریع السیرحرمین شریفین در نیمه اول سال 2017 راه اندازی می شود

قطارسریع السیرحرمین شریفین در نیمه اول سال 2017 راه اندازی می شود

قطارسریع السیر حرمین شریفین فاصله مکه تا مدینه را در دو ساعت طی خواهد کرد و ظرفیت جابجایی 100 میلیون مسافر در سال را دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از روزنامه سعودي عكاظ، بسام احمد غلمان مدير پروژه قطار سريع السير حرمين شريفين از حركت آزمايشي اين قطار در6 ماه آينده خبر داد.
قراراست نخستين سفر آزمايشي اين قطار از مكه مكرمه شروع و پس ازعبور از شهر جده و شهرك اقتصادي ملك عبدا... در رابغ، عازم مدينه منوره شود و طول اين سفر 450 كيلومترخواهد بود.
به گفته اين مقام مسئول درحال حاضر فقط10 كيلومتر ازمسيرباقيمانده كه در دست احداث است و 7 كيلومتر آن در مكه مكرمه و 3 كيلومترديگردر منطقه الحرازات در جده مي باشد وشروع به كار قطعي اين طرح در اواخر سال 2017 ميلادي خواهد بود.
وي با اشاره به اينكه پيشنهاداتي به وزارت راه و ترابري عربستان درباره رساندن مسافران قطار به حرم شريف مكي رسيده است، افزود: در نخستين مرحله ازاجراي اين طرح 100 ميليون مسافر در سال جابجا خواهد شد.
اين مقام سعودي اضافه كرد: طبق برآورد ها پيش بيني مي‌شود كه اين قطار در آغاز فعاليت خود در هر ساعت بين 11400 تا 12400 مسافر را جا به جا كند و درمراحل بعد اين تعداد درهرساعت به 19100 مسافردرمسيرمكه – جده ، 3800 مسافر بين مكه و مدينه و 800 مسافر بين رابغ و مدينه خواهد رسيد.
وي افزود: اين قطاربه ترتيب مسافت مكه تا جده و مكه تا رابغ را ظرف 21 و 60 دقيقه و فاصله بين مكه و مدينه را در 2 ساعت طي خواهد كرد.
اين مقام مسئول ازبكارگيري 1500 دوربين مدار بسته براي كنترل و فرماندهي اجراي اين طرح خبرداد و تصريح كرد: ضوابط ايمني اقتضا مي‌كند كه سرعت قطار از 300 كيلومتر در ساعت تجاوز نكند و سخت ترين و پيچيده‌ترين مراحل اجراي اين طرح ، احداث ايستگاههاي جده است كه با محور طريق حرمين تقاطع دارد.
وي با اشاره به اينكه براي اجراي پروژه قطار حرمين شريفين 59 ميليون متر سنگ برش خورده و 61 ميليون متر خاكبرداري شده است، گفت: تا كنون از مجموع 128 پل مسير137 پل به اتمام رسيده و 845 مسيل جهت هدايت آب باران احداث شده است.
وي در پايان افزود: تا كنون9/1 ميليون متر، كابل ويژه ارتباطات در اين پروژه استفاده شده است تا 147 ايستگاه دريافت و ارسال خدمات واي فاي را به هم متصل كند. اين ايستگاههاي واي فاي بطور رايگان اينترنت مسافران قطار ، ايستگاههاي اتوبوسها و خودروها را تامين خواهند كرد.




نظرات کاربران