فاطمه(س)؛ فخر زنان دو جهان فاطمه(س)؛ فخر زنان دو جهان فاطمه(س)؛ فخر زنان دو جهان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فاطمه(س)؛ فخر زنان دو جهان فاطمه(س)؛ فخر زنان دو جهان فاطمه(س)؛ فخر زنان دو جهان فاطمه(س)؛ فخر زنان دو جهان فاطمه(س)؛ فخر زنان دو جهان

فاطمه(س)؛ فخر زنان دو جهان

امروز طبق برخی اقوال و در حالی که 40 روز از رحلت پیامبر اسلام گذشته بود فاطمه، پاره تن نبی نتوانست فراغ پدر را تاب بیاورد و لباس شهادت بر تن کرد و به جوار قرب الهی شتافت.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به عتبات عاليات، فاطمه را يكي از چند نفر بكائين عالم در كنار نوح و آدم، يعقوب و يحيي ناميده اند كساني كه زياد گريه مي كردند يكي مانند يعقوب در فراق فرزندش يوسف و فاطمه هم بعد از پيامبر ماندن برايش در اين دنيا ارزشي نداشت و آورده اند بعد از وفات پيامبر شب و روز گريه مي كرد از طرفي در فراق پدر كه خاتم رسولان بود و از طرفي به حال و وضع جامعه اسلامي كه ولي خدا بايد در خانه بنشيند و ولايت از مسيرش كنار گذاشته شود.
اگر مريم(س) در قرآن كريم به عنوان برگزيده زنان عالم معرفي شده و آسيه الگو چرا فاطمه الگوي زنان دو جهان نباشد كه در حيات پيامبر، ام ابيها يعني مادر پدر بود و بعد از رحلت پدر، يار و ياور روزهاي سخت و غمبار مولا و همسرش علي.
مادري پاكدامن كه نه تنها سوره كوثر بلكه ده ها آيه قرآن در وصف جمال بي مثال اين شخصيت آسماني است؛ مادري كه از نسل او 12 نور متولد شده اند تا تو دهني محكمي بر كساني باشد كه پيامبر را به واسطه نداشتن فرزند پسر، ابتر و مقطوع النسل مي دانستند.
آري فاطمه فاطمه است زيرا قله عفت و حيا، ولايت پذيري و دعا، مانوس با قرآن و نماز بود و فرشتگان اگرچه نه براي وحي ولي مانوس او بودند و مصحف فاطمه از قبل محاورات با فرشتگان پيداش يافت و باشد كه نه تنها مادران ايران زمين بلكه سزاست مادران جهان و همه مرد و زن او را اسوه و الگوي خويش در همه اعصار قرار دهند زيرا فاطمه مانند قرآن نه محصور در زمان و نه محدود در مكان و فاطمه فخر دو جهان است. گفتني است امروز كربلاي معلي در سوگ مادر حسين (ع) اندوهگين و سياهپوش است و حرم مطهر حسيني با نور قرمز فضاي سرخ گونه و اندوهگيني به خود گرفته است.


| شناسه مطلب: 65676




شهادت فاطمه زهرا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران