ویژه‌نامه سفر آیت‌الله هاشمی به سرزمین وحی+دانلود ویژه‌نامه سفر آیت‌الله هاشمی به سرزمین وحی+دانلود ویژه‌نامه سفر آیت‌الله هاشمی به سرزمین وحی+دانلود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ویژه‌نامه سفر آیت‌الله هاشمی به سرزمین وحی+دانلود ویژه‌نامه سفر آیت‌الله هاشمی به سرزمین وحی+دانلود ویژه‌نامه سفر آیت‌الله هاشمی به سرزمین وحی+دانلود ویژه‌نامه سفر آیت‌الله هاشمی به سرزمین وحی+دانلود ویژه‌نامه سفر آیت‌الله هاشمی به سرزمین وحی+دانلود

ویژه‌نامه سفر آیت‌الله هاشمی به سرزمین وحی+دانلود

به جهت ثبت وقایع و رخدادهای این سفر و ماندگاری آن در تاریخ، دست اندرکاران «میقات حج»، شصت و چهارمین شماره از این فصلنامه را به آن سفر اختصاص دادند که بازنشر الکترونیکی آن نشریه پس از رحلت آن عالم نیز دارای نکات تازه و جذابی است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در ارديبهشت ماه سال 1387 ه-. ش. مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني، از سوي ملك عبدالله براي شركت در كنفرانس بين المللي گفتگوي اسلامي در مكه، به عنوان ميهمان ويژه دعوت شد. در افتتاحيه كنفرانس قرار گرفتن سخنراني آن مرحوم نقش جمهوري اسلامي ايران و جايگاه اين عالم شيعي را برجسته نمود؛ به عبارت ديگر، بهترين زمان كنفرانس به آيت الله هاشمي رفسنجاني اختصاص يافت. موضوعي كه بنا به گفته پادشاه عربستان در ملاقات پاياني با آقاي هاشمي رفسنجاني، اسباب گلايه برخي از علماي عربستان را فراهم آورد!
موضوعات چهارده‌گانه‌اي كه از سوي ايشان در كنفرانس مطرح شد، به عنوان منشوري براي كنفرانس آينده مدّ نظر قرار گرفت.
در ادامه سفر، ايشان، به عنوان اوّلين‌ايراني، به منطقه فدك رفت و از اين مكان مهم تاريخي، كه جايگاه ويژه‌اي نزد شيعيان دارد، ديدن كرد. در اين سفر، محدوده فدك، بوستان و چشمه‌هاي فاطمه (س) مورد ديدار وي قرار گرفت.
همزمان با شب شهادت حضرت زهرا(س)، درِ بقيع به روي زائران ايرانيِ همراه ايشان، به خصوص بانوان گشوده شد و چهار شب متوالي، هر شب بيش از 15 هزار نفر ايراني؛ اعم از زن مرد، در آنجا حضور يافتند و فضاي معنوي خوبي در بقيع ايجاد شد و آنان به راحتي به عزاداري پرداختند.
به جهت ثبت وقايع و رخدادهاي اين سفر و ماندگاري آن در تاريخ، دست اندركاران «ميقات حج»، شصت و چهارمين شماره از اين فصلنامه را به آن سفر اختصاص دادند كه بازنشر الكترونيكي آن نشريه پس از رحلت آن عالم خالي از لطف نيست.
گفتني است، هم اكنون نود و ششمين شماره اين فصلنامه به چاپ رسيده است.
براي مشاهده متن كامل آن ويژه نامه اينجا را كليك نماييد.


| شناسه مطلب: 65724




هاشمي رفسنجاني



نظرات کاربران