جلسه روحانیون و مداحان کاروان ها در کربلا برگزار شد جلسه روحانیون و مداحان کاروان ها در کربلا برگزار شد جلسه روحانیون و مداحان کاروان ها در کربلا برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جلسه روحانیون و مداحان کاروان ها در کربلا برگزار شد جلسه روحانیون و مداحان کاروان ها در کربلا برگزار شد جلسه روحانیون و مداحان کاروان ها در کربلا برگزار شد جلسه روحانیون و مداحان کاروان ها در کربلا برگزار شد جلسه روحانیون و مداحان کاروان ها در کربلا برگزار شد

جلسه روحانیون و مداحان کاروان ها در کربلا برگزار شد

جلسه روحانیون و مداحان کاروان ها در دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به عتبات عاليات، حجت الاسلام والمسلمين حسين بهجتي، مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در جلسه روحانيون و مداحان با اشاره به روايتي از فضيلت زيارت حرم امام حسين (ع) به خصوص در شب و روز جمعه گفت: در روايتي از امام صادق (ع) نقل شده است كه اگر كسي امام حسين را روز جمعه زيارت كند البته و قطعا بخشيده مي شود و از دنيا با حسرت نخواهد رفت و در آخرت نيز در مسكني همنشين امام حسين(ع) است.
وي افزود: روحانيون بايد اين روايات را كه معتبر و براساس يكي از معتبرترين كتب يعني كامل الزيارات است با بياني زيبا و رسا به زائران بيان كنند در اين صورت آنان بيشتر وقت خود را در حرم ها خواهند گذراند.
بهجتي با بيان اينكه تنها اشك ريختن و ابراز ارادت كافي نيست بلكه زيارت بايد با معرفت باشد، تصريح كرد: برخي تصور مي كنند كه فقط ابراز ارادت كافي است ولو اينكه فرد با واجبات با سستي برخورد و يا در انجام آنان كوتاهي كند.
وي تاكيد كرد: اهل بيت مستقل از خداوند براي خود جايگاهي قائل نيستند و اگر مقام بي بديلي دارند به علت اطاعت و بندگي آنان است لذا دوستي اهل بيت هم بدون انجام واجبات ديني ممكن نيست.
بهجتي تاكيد كرد: بايد زائر در طول سفر طوري آماده شود كه اشك او براي امام و شهداي كربلا اشك تحول آفرين باشد.
در ادامه اين جلسه حجت الاسلام والمسلمين عسكري، مسئول فرهنگي بعثه كربلا نيز در سخناني بر لزوم هماهنگي ميان روحانيون و مديران كاروان ها براي توجيه بيشتر زوار تاكيد كرد و گفت: زائران به جاي صرف وقت خود در اماكن غير مستند بايد بهره بيشتري از فرصت زيارت ببرند.
وي از اجراي برنامه هاي سخنراني و مداحي از سوي بعثه در حرمين شريفين كربلا و خيمه گاه خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين پويا رابط بعثه كربلا نيز در سخناني از روحانيون خواست به امور جانبي براي تحبيب قلوب زوار كاروان و آشناكردن آنان با احكام خمس ، زكات و ... توجه داشته باشند.




نظرات کاربران