خدمت به زائران حضرت رضا (ع) فرصتی مغتنم و بهترین باقیات‌صالحات است خدمت به زائران حضرت رضا (ع) فرصتی مغتنم و بهترین باقیات‌صالحات است خدمت به زائران حضرت رضا (ع) فرصتی مغتنم و بهترین باقیات‌صالحات است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خدمت به زائران حضرت رضا (ع) فرصتی مغتنم و بهترین باقیات‌صالحات است خدمت به زائران حضرت رضا (ع) فرصتی مغتنم و بهترین باقیات‌صالحات است خدمت به زائران حضرت رضا (ع) فرصتی مغتنم و بهترین باقیات‌صالحات است خدمت به زائران حضرت رضا (ع) فرصتی مغتنم و بهترین باقیات‌صالحات است خدمت به زائران حضرت رضا (ع) فرصتی مغتنم و بهترین باقیات‌صالحات است

خدمت به زائران حضرت رضا (ع) فرصتی مغتنم و بهترین باقیات‌صالحات است

کارشناس مذهبی و عضو هیئت‌امنای موسسه روایت سیره شهدا در همایش علمی، آموزشی جریان شناسی فکری و ضرورت مخاطب شناسی خدمت به زائران حضرت رضا (ع) را فرصتی مغتنم برشمرد که در صورت عدم توجه، خسران و پشیمانی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمدمهدي ماندگاري در اين همايش با برشمردن ويژگي كار خدام رضوي، آن را فعاليتي معنوي توأم با خدمت به زائران و مجاوران عالم آل محمد (ع) عنوان كرد.
وي با اشاره به آيات سوره والعصر، از دست دادن سرمايه، سود نكردن و كم‌بهره بردن را معناي خسران دانست و اظهار كرد: بسياري از اولياءالله، باوجود تأكيد و تدبر در امور معنوي، خود را در جرگه خاسران مي‌دانند و اين مفهوم بهره‌مندي از لحظات عمر است.
اين كارشناس مذهبي فعاليت و حضور در اين مكان مقدس را مايه رشد فكري، معنوي و مادي دانست و تأكيد كرد: فعاليت در اين مكان مقدس نبايد با ساير كارهاي سازماني مقايسه شود.
وي، عادي شدن حضور در چنين مكان مقدسي را مايه خسران دانست و ادامه داد: آنچه فعالان اعم از مديران، روسا و كارشناسان در اين سازمان بايد بر آن توجه داشته باشند، اين است كه صاحب اين آستان مقدس خود نظاره‌گر بر اعمال و آگاه بر احوال ماست.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين ماندگاري، در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به آيه 20 سوره حديد، با معرفي 5 دسته مخاطب كه خدام رضوي در انجام خدمت با آنان مواجه هستند، خصوصيات هر يك را برشمرد.
وي تأكيد كرد: روحيه كودك با «لهو»، نوجوان با «لعب»، جوان با «زينت»، ميان‌سال با «تفاخر»، و كهن‌سالي با «تكاثر» سازگار است و خدام رضوي در مواجه با زائران بايد رفتاري سازگار و متناسب باسن و گرايش‌هاي آنان داشته باشند.


| شناسه مطلب: 65825




امام رضا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران