نماینده بعثه رهبری در عراق با امام جمعه کربلا و نماینده آیت الله سیستانی دیدار کرد نماینده بعثه رهبری در عراق با امام جمعه کربلا و نماینده آیت الله سیستانی دیدار کرد نماینده بعثه رهبری در عراق با امام جمعه کربلا و نماینده آیت الله سیستانی دیدار کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده بعثه رهبری در عراق با امام جمعه کربلا و نماینده آیت الله سیستانی دیدار کرد نماینده بعثه رهبری در عراق با امام جمعه کربلا و نماینده آیت الله سیستانی دیدار کرد نماینده بعثه رهبری در عراق با امام جمعه کربلا و نماینده آیت الله سیستانی دیدار کرد نماینده بعثه رهبری در عراق با امام جمعه کربلا و نماینده آیت الله سیستانی دیدار کرد نماینده بعثه رهبری در عراق با امام جمعه کربلا و نماینده آیت الله سیستانی دیدار کرد

نماینده بعثه رهبری در عراق با امام جمعه کربلا و نماینده آیت الله سیستانی دیدار کرد

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با شیخ مهدی کربلایی، نماینده آیت الله سیستانی در عتبه حسینی و امام جمعه کربلا دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به عتبات عاليات، حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در ديدار حاج شيخ مهدي كربلايي، امام جمعه كربلا، نماينده آيت الله العظمي سيستاني و توليت شرعي عتبه حسيني از همكاري ها و مساعدت هاي مديريت عتبه حسينيه در برپايي برنامه هاي بعثه قدرداني كرد.
وي با اشاره به برخي از برنامه هاي كميته فرهنگي اربعين با بيان اينكه در اربعين امسال تعاد زيادي از موكب داران عراقي مورد تجليل و تقدير قرار گرفتند اظهار داشت: اين طرح با استقبال گرم وبرخورد بسيار صميمي و خوب از سوي صاحبان مواكب روبرو شد.
نجفي روحاني از برگزاري نشست هاي تخصصي همچنين برگزاري نماز جماعت در مواكب با حضور بيش از هزار و 200 مبلغ به عنوان ديگر فعاليت هاي انجام شده در اربعين ياد كرد و ادامه داد: همچنين 120 راوي در موكب ها به روايتگري وقايع عاشورا پرداختند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق از اجراي نشست هاي تخصصي انديشمندان ايران وعراق و برنامه هاي متعدد سخنراني در مواكب به عنوان ديگر برنامه هاي انجام شده در اربعين ياد كرد و گفت: در در موكب هاي بزرگ برنامه سخنراني توسط سخنرانان برجسته ايراني برگزار شد كه محور سخنراني ها معارف اهل بيت وحدت و همدلي و توجه به رهنمود هاي مرجعيت اعلاي ديني عراق بود.
نجفي روحاني از تشكيل كميته قرآني در اربعين خبر داد و افزود: اين كميته تعليم و آموزش قرآن و احكام را بر عهده داشت همچنين طرح زيارت نيابتي براي شهدا اجرا شد.
وي با بيان اينكه ما خود را ملزم به رعايت تمامي قوانين كشور عراق و مقررات عتبات عاليات مي دانيم بيان كرد: حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در سخنراني بعد از اربعين از پذيرايي بسيار خوب مردم عراق قدرداني كردند.
گفتي است كه امام جمعه كربلا . توليت شرعي عتبه حسيني از جمهوري اسلامي ايران و برنامه ها و نظم و انظباط بسيارخوب زائرين ايراني و بعثه مقام معظم رهبري قدر داني كرد و هداياي معنوي آستان حسيني را به ديداركنندگان اهداء كرد.
قدرداني نماينده آيت الله سيستاني از بعثه مقام معظم رهبري و ملت ايران بنابراين گزارش، حجت الاسلام والمسلمين كربلايي، نماينده آيت الله العظمي سيستاني نيز با قددراني از تلاش هاي جمهوري اسلامي در مراسم اربعين گفت: تعداد زوار امسال بسيار بالا بود و تنها 12 ميليون زائر ايراني داشتيم و با اين وجود از جهت انضباط و حركت، وضعيت، بسيار خوبي را شاهد بوديم.
وي با تشكر مجدد از جمهوري اسلامي و مقام معظم رهبري در توصيه هايي تاكيد كرد: توصيه بنده اين است كه براي زائران توضيح داده شود در عزاداري در حرم و يا مراسم پياده روي از دادن شعار سياسي خودداري كنند كه البته امسال در مراسم اربعين به خوبي اين مسئله رعايت شد.
كربلايي با بيان اينكه عكس هيچ فرد و مرجعي نبايد در هيئات و مواكب نصب شود افزود: بهترين موقع براي تبليغ در زيارت اربعين است زيرا جو و فضاي مناسب و شرايط روحي خوبي در بين مردم وجود دارد.
وي با بيان اينكه براي تبليغ بايد از ابزار و امكانات متعدد و روش هاي مختلف مانند برگزاري مسابقه و اعطاي هديه و ... استفاده شود بيان داشت: نظافت مسير پياده روي و داخل شهر، عدم اختلاط زن و مرد از كارهايي است كه بايد به زائران توصيه شود.
وي با بيان اينكه مراسم اربعين، روحيه انفاق و ايثار و تواضع را توسعه مي دهد كه حتي در حج هم شاهد آن نيستيم تاكيد كرد: استادان حوزه و دانشگاه و معلمان مدارس و اقشار تحصيلكرده هم بايد در اين مراسم مشاركت داشته باشند و حضور آنان نمود بيشتري پيدا كند.




نظرات کاربران