کتاب «تفسیر موضوعی قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان» منتشر شد کتاب «تفسیر موضوعی قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان» منتشر شد کتاب «تفسیر موضوعی قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان» منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب «تفسیر موضوعی قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان» منتشر شد کتاب «تفسیر موضوعی قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان» منتشر شد کتاب «تفسیر موضوعی قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان» منتشر شد کتاب «تفسیر موضوعی قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان» منتشر شد کتاب «تفسیر موضوعی قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان» منتشر شد

کتاب «تفسیر موضوعی قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان» منتشر شد

کتاب «تفسیر موضوعی قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان» توسط حجت الاسلام مصطفی کریمی نگاشته و به همت نشر معارف منتشر شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، تفسير الميزان به قلم علامه طباطبايي يكي از جامع ترين تفاسير قرآن كريم به شمار مي آيد. اين تفسير گرانمايه درباره موضوعات قرآني و مسائل گوناگون مربوط به دين و هدايت انسان تبيين متقن و استواري دارد.علامه طباطبايي در اين تفسير به مناسبت هاي مختلف، مباحث مورد نياز جامعه اسلامي را مطرح كرده و براي حل آنها روش تفسير موضوعي آيات قرآن كريم را به كار گرفته است. با توجه به ويژگيهاي تفسير الميزان، متن پيش رو، ديدگاههاي قرآن كريم درباره برخي از مهمترين مسائل مورد نياز دانشجويان و جوانان را با استفاده از آن تفسير گرانسنگ بررسي مي كند. در تدوين اين كتاب، ويژگي هاي يك متن استاندارد آموزشي رعايت شده است.
كتاب «تفسير موضوعي قرآن كريم بر اساس تفسير الميزان» در شش فصل و چهارده درس تنظيم و تدوين شده است: فصل اول با عنوان «ما و قرآن» شامل دو مسأله شناخت قرآن و هدايت به قرآن مي شود. فصل دوم با عنوان «ما و خدا» دو مسأله باور به خدا و صفات خدا را بررسي كرده است. فصل سوم با عنوان «سعادت انسان» طي دو درس از سعادت به عنوان هدف آفرينش و عوامل سعادت آفرين سخن مي گويد.
فصل چهارم كه «نيايش و نماز؛ اوج بندگي» نام دارد، در درس اول «نيايش و نماز» و در درس دوم «تفسير سوره حمد» و در درس سوم «تفسير سوره توحيد» و «تفسير سوره قدر» را بيان مي كند. فصل پنجچم زندگي سعادتمندانه انسان را با بررسي وظيفه انسان ها نسبت به جامعه، پدر، مادر و همسر را بررسي كرده است. فصل ششم با عنوان «زندگي انسان پس از دنيا»، مرگ، حيات برزخي انسان، قيامت و حيات اخروي انسان را بررسي مي كند.
مرجع : خبرگزاري ايسنا


| شناسه مطلب: 65843




تازه هاي نشر قرآن



نظرات کاربران