ششم بهمن پایان کار سوگواره عبرات در دوره دوم ششم بهمن پایان کار سوگواره عبرات در دوره دوم ششم بهمن پایان کار سوگواره عبرات در دوره دوم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ششم بهمن پایان کار سوگواره عبرات در دوره دوم ششم بهمن پایان کار سوگواره عبرات در دوره دوم ششم بهمن پایان کار سوگواره عبرات در دوره دوم ششم بهمن پایان کار سوگواره عبرات در دوره دوم ششم بهمن پایان کار سوگواره عبرات در دوره دوم

ششم بهمن پایان کار سوگواره عبرات در دوره دوم

دومین سوگواره فرهنگی و هنری عبرات ششم بهمن ماه با معرفی افراد برگزیده در ۱۰ بخش و اهدای جوایز آن ها در تالار وحدت به کار خود پایان می دهد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، هر جشنواره موضوعي يا رويداد فرهنگي و هنري، معمولا تمركز وتوجه خود را بر يك مسئله خاص مبذول مي كند تا بتواند نتايج مورد نظر، مفيد و كاملي را درباره آن موضوع مشخص بدست آورد. راهپيمايي اربعين كه محور موضوعي سوگواره عبرات است، خود خصوصياتي براي تبديل شدن به يك رسانه را دارد و مي تواند هم در راديويي و توليدات صوتي وهم در تلويزيون و توليدات تصويري نمود پيدا كند.
مريم جلالي داور اين جشنواره درباره معيارهاي داوري آثار در سوگواره عبرات مي‌گويد: در اين سوگواره، ايده‌هاي تبديل موضوع راهپيمايي اربعين و مناسك آن به پديده اي رسانه اي كه مي‌تواند ديداري يا شنيداري باشد، بررسي مي‌شود. همچنين تبديل اين ايده به محتوايي رسانه اي و بازبيني انعكاس واقعه مهمي چون گردهمايي اربعين در مراحل داوري مورد توجه است.
مدير پرديس سينما گالري ملت ادامه داد: يكي ديگراز نكات مهم در داوري آثار، انعكاس اطلاعات اين اتفاق، سطح انتقال احساسات و بيان آنها در قالب هاي اعلام شده توسط دبيرخانه سوگواره است. در واقع اينكه چه كساني از برگزاري اين واقعه چه احساسي داشتند و ميزان تاثير آثارساخته شده در چه حد بوده، براي داوران اهميت ويژه اي دارد.
جلالي با اشاره به روايت هاي ممكن و مختلف از يك رويداد واحد در فضاي هنر توضيح داد: مسلما به تعداد شركت كنندگان در سوگواره عبرات، روايت هاي مختلفي از راهپيمايي اربعين و حضور ميليون ها زائر در اين مراسم بزرگ وجود دارد و اين روايت هاي ديداري و شنيداري قابليت اين را دارند كه تبديل به صوت در قالب يك برنامه راديويي شوند و آثار براساس همين نوع انتخابي براي بيان روايت، بررسي مي شوند.
وي همچنين تصريح كرد: جشنواره ها و سوگواره هاي مختلف بر اساس هدف گذاري خود، روش مند مي شوند و اگر هدف ما تعيين بهترين و حرفه اي ترين ها در هربخش از سوگواره عبرات است، بايد بهترين انعكاس ها و بازخوردها از اين رويداد عظيم و تاثيرگذار را انتخاب كنيم. همچنين شركت كنندگان براي ثبت تجربه احساسي و معنوي خود از شركت در راهپيمايي اربعين، ظرافت هاي هنري را درنظر بگيرند. به ويژه در بخش راديويي به واسطه خيال انگيز بودن اين رسانه، مي توان به لحظه هايي اشاره كرد كه از نگاه ها مغفول مانده است.
دومين سوگواره فرهنگي و هنري عبرات ششم بهمن ماه با معرفي افراد برگزيده در 10 بخش و اهداي جوايز آن ها در تالار وحدت به كار خود پايان مي دهد.


| شناسه مطلب: 65854




اربعين عبرات



نظرات کاربران