نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

رسالت روحانیون و مداحان ایجاد زمینه برای جذب مردم به دین است نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

رسالت روحانیون و مداحان ایجاد زمینه برای جذب مردم به دین است نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

رسالت روحانیون و مداحان ایجاد زمینه برای جذب مردم به دین است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

رسالت روحانیون و مداحان ایجاد زمینه برای جذب مردم به دین است نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

رسالت روحانیون و مداحان ایجاد زمینه برای جذب مردم به دین است نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

رسالت روحانیون و مداحان ایجاد زمینه برای جذب مردم به دین است نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

رسالت روحانیون و مداحان ایجاد زمینه برای جذب مردم به دین است نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

رسالت روحانیون و مداحان ایجاد زمینه برای جذب مردم به دین است
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

رسالت روحانیون و مداحان ایجاد زمینه برای جذب مردم به دین است

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان اینکه روحانیون و مداحان کاروان ها باید کاری کنند که مردم جذب دین شده و اسلام و ارزش های دینی در جامعه حاکم شود، گفت: ذاکران اهل بیت همگام با روحانیون می توانند نقش بزرگی در جذب جوانان و توسعه معارف اهل بیت(ع) داشته باشند و دردر جهت اصلاح جامعه کارهای بزرگی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، روز گذشته(جمعه)در همايش مداحان عتبات عاليات كه درقم برگزار شد، با اشاره به نقش روحانيت شيعه و مداحان در هدايت گري و آگاه سازي مردم و طبقات مختلف جامعه اظهار داشت: همانطور كه از ما خواسته شده است بايد مردم را ارشاد كرده و احياي امر اهل بيت(ع) را را در دستور كارمان قرار دهيم .
وي با تاكيد براينكه مردم با گفته ها و رفتار ما جذب دين و علاقه مند به اسلام مي شوند، گفت: اگر به خاطر خدا و براي خدا درمسيرحاكميت ارزش هاي ديني در جامعه حركت كنيم، خداوند جزا و پاداش اصلي و بزرگ را به ما مي دهد، چراكه درروايت آمده است "اگر يك نفر به دست انسان هدايت شود ارزش آن بالاتر است از هر آنچه آفتاب بر آن مي تابد" ، همچنين در قرآن هم آمده است "هركس يك نفر را احياء كند ونجات دهد گويا تمام انسان ها را نجات داده است"، بنابراين نبايد اين ثواب بزرگ هدايت را با چيز ديگري معاوضه كنيم.
كار را به خدا واگذار كنيم
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با بيان اينكه اگر ما براي خدا تلاش كنيم خدا نيز ما را كفايت مي كند، ابراز داشت: انساني كه برخدا توكل مي كند و از خدا استمداد مي جويد در زندگي كمتر مشكل پيدا مي كند، اين وعده الهي است كه هر كس با خدا و اهل بيت(ع) و قرآن پيوند خورد دغدغه روزي ندارد،لذا ما بايد تلاش و كوشش و بقيه كار را به خدا واگذار كنيم و اين تكليف اصلي ما است.
وي لازمه نتيجه بخش بودن كار را اخلاص در عمل دانست و افزود: درغيراين صورت مصداق روايتي مي شويم كه مي گويد اگر سخني ازدل برنخيزد مثل حرفي است كه از گوشي وارد شده و از گوش ديگر خارج شود، اما اگر سخن با اخلاص در قلب وارد شود در جان مردم اثر مي گذارد، همچنانكه اولياء الهي و بزرگان دين ما نفوذ كلامشان به علت همين اخلاص و خدامحوري بود.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت به نفوذ كلام امام راحل كه باعث توسعه و نفوذ انقلاب شد اشاره كرد و گفت: لازمه احياي دين كه دستور ائمه معصومين(ع) است شناخت است، و از اين روتفقه دردين براي انسان مسلمان يك ضرورت و براي ما و شما اهميتش بيشتراست؛ اينكه بدانيم دين چيست وچه هدفي دارد؟ قرآن و روايات و ائمه چه هدفي را دنبال مي كردند؟ وامروزچه وظيفه اي درقبال دين داريم؟.
وي باتأكيد براينكه دين شناسي كارساده اي نيست، خاطرنشان كرد:مراجع بزرگوارتقليد ساليان متمادي در حوزه هاي علميه تحصيل و تدريس مي كنند، ولي بازهم معتقدند مابه همه معارف دست پيدا نكرديم و درست هم مي گويند، چراكه هر روز مسائل تازه و جديدي ازدين وقرآن مشخص ونمايان مي شود.
روضه و سخنراني موجب بدعت در دين نشود
نماينده ولي فقيه با بيان اينكه شيعه، قرآن و سنت را منشأ باورها و اعتقادات و احكام شرعي مي داند، يادآور شد: ما اگر چيز جديدي را وارد دين كرديم مي شود بدعت و اين خود كار حرام و ضلالت و گمراهي است و در روايات از علما خواسته شده تا در برابر بدعت ها قرار بگيرند و بركساني كه جلوي اين بدعت ها را نمي گيرند و اسلام را به انحراف مي كشانند لعنت فرستاده شده است.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر گفت: وقتي مي خواهيم براي مردم سخنراني كنيم يا سخني از اهل بيت(ع) به زبان بياوريم و يا روضه بخوانيم، هدف اصلي تقويت باورهاي ديني در مردم است لذا نبايد با دروغ و خلاف اين كار را بكنيم؛ اسلام اين مسأله را تأييد نمي كند.
وي با تصريح براينكه مداحان و روحانيون بايد همواره رضاي خدا را مدنظرقراردهند، افزود:رسالت روحاني و مداح اين است كه باهمراهي يكديگرزمينه را براي جذب مردم به دين فراهم كرده وآنها را ازدين زده ورنجور نكنند.
وي با اشاره به اينكه درعزاداري هدف گرياندن نيست، افزود: در كتاب شريف كامل الزيارات شرط هاي فراواني براي گريه و عزاداري برحسين بن علي (ع) بيان شده است كه از جمله آن ايمان واقعي است كه به گريه كننده ارزش مي دهد و يا اينكه اگر فرد با معرفت كامل بر امام حسين(ع) گريه كند بهشت بر او واجب مي شود و در روايات داريم كساني كه از روي رياكاري و دنيا خواهي وارد اين عرصه مي شوند خدا به آنها توجهي نمي كند.
جعل روايات براي لكه دار كردن اهل بيت(ع)
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نمونه هاي تاريخي از جعل روايات براي خدشه داركردن شخصيت ائمه معصومين(ع) را يادآور شد و گفت: حكومت ها براي تخريب چهره ائمه اين روايات كذب را مي ساختند واگر كسي نداند ممكن است اين مطالب را بخواند و گمراه شود.
وي با اشاره به اينكه بايد روايات صحيح را براي مردم نقل كرد، افزود: ما اين قدر فضائل و مناقب درست از اهل بيت(ع) داريم كه اگر صد سال هم بگوييم تمام نمي شود.
وي با تاكيد براينكه وهابيت به دليل جناياتي كه كرده در دنيا منفور شده است، اضافه كرد: درچنين شرايطي برخي افراد بجاي اينكه مكتب شيعه عقلاني وحياني و جذاب را در جهان مطرح كنند و سياست مداري، حكومت داري و الگوي تقوا بودن اميرمؤمنان را ترويج نمايند، تنها كار را خراب مي كنند. رموز هيچ چيز در جهان مخفي نمي ماند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر همچنين لزوم پرهيز ازبيان مطالب خرافي و غيرواقعي وتوهين به مقدسات اهل سنت را يادآور شد و گفت : امروز وظيفه ما سنگين تر شده وبايد با بيان حرف هاي مستند و درست از ارزش هاي ديني دفاع كنيم.
وي با بيان اينكه خدمت گزاران مردم در امور حج و زيارت تنها به دنبال اصلاح روش هاي مداحي هستند، افزود: ذاكران اهل بيت همگام با روحانيون مي توانند نقش بزرگي در جذب جوانان و توسعه معارف اهل بيت(ع) داشته باشند و دردر جهت اصلاح جامعه كارهاي بزرگي انجام دهند.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت از مداحان خواست در بيان معارف و صحبت ها و اشعاري كه در فضائل اهل بيت(ع) مي خوانيد دقت كافي داشته باشند و در سفر به عتبات عاليات تشكيل جبهه متحد شيعه و اهل سنت عليه استكبار ، توسعه معارف اهل بيت(ع) و سوق دادن دلها به اسلام را مدنظر قرار دهند. امروز جوانان با شبهات اعتقادي در فضاي مجازي مواجه هستند
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا اشاره به اينكه توسعه فضاي مجازي زمينه ترويج شبهات عقيدتي را فراهم كرده است بر لزوم مطالعه براي سخنراني و استفاده از اشعار جالب و دلنشين در مداحي ها تاكيد كرد و گفت: اگر بخواهيم فرداي قيامت اهل بيت(ع) دست ما را بگيرند بايد با معرفت عمل كنيم و مراقب توطئه هاي دشمنان باشيم تا مردم جذب دين شوند و باورهاي اعتقادي شان تقويت شود.
وي در پايان خاطرنشان ساخت: همه ما در لحظه آخرعمر به عنايات اهل بيت نياز داريم و اگر درست عمل كنيم شفاعت ما را خواهند كرد؛ ولي اگر مسير را اشتباه برويم دست مان خالي مي ماند، بنابراين روحانيون و مداحان بايد به يكديگر كمك كنند و دستورات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه كار خود قرار دهند تا شاهد توفيقات بيشتر باشند.




نظرات کاربران