560 زوج دانشجو در بارگاه مطهر رضوی پیوند آسمانی بستند 560 زوج دانشجو در بارگاه مطهر رضوی پیوند آسمانی بستند 560 زوج دانشجو در بارگاه مطهر رضوی پیوند آسمانی بستند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
560 زوج دانشجو در بارگاه مطهر رضوی پیوند آسمانی بستند 560 زوج دانشجو در بارگاه مطهر رضوی پیوند آسمانی بستند 560 زوج دانشجو در بارگاه مطهر رضوی پیوند آسمانی بستند 560 زوج دانشجو در بارگاه مطهر رضوی پیوند آسمانی بستند 560 زوج دانشجو در بارگاه مطهر رضوی پیوند آسمانی بستند

560 زوج دانشجو در بارگاه مطهر رضوی پیوند آسمانی بستند

مراسم پیوند آسمانی 560 زوج دانشجو در قالب بیستمین دوره طرح همسفر تا بهشت در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سرپرست نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در اين مراسم گفت: بين زن و مرد تفاوت هاي بسياري وجود دارد كه اين تفاوت ها موجب شيريني و استحكام زندگي مي شود.
حجت الاسلام و المسلمين محمد كاظم جباريان با اشاره به اينكه مردها از نظر قدرت بدني بر زنان برتري دارند و اين يكي از تفاوت هاي ميان زن و مرد است، افزود: خداوند در مقابل اين قدرت بدني به زنان طاقت و صبري عطا كرده است كه عاملي تاثيرگذار در پايداري زندگي مشترك است.
سرپرست نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري افزود: زن و مرد عناصر تشكيل دهنده‌ كانون خانواده هستند كه بايد در كنار هم و دوشادوش يكديگر اين كانون را حفظ كنند و خانواده را از آسيب ها و تنش ها دور نگه دارند.
كارشناس حوزه خانواده، سخنران بعدي اين مراسم بود كه 5 قانون خوشبختي را براي زوج هاي جوان تشريح كرد و گفت: براي داشتن يك زندگي خوب، نگاه و اخلاق خود را تغيير دهيد، محبت درماني و راز درماني را بياموزيد و در زندگي صبر داشته باشيد.
حجت الاسلام داوودنژاد افزود: سعي كنيد به جاي اصلاح و رفع عيب-هاي ديگران، اخلاق و رفتار خود را اصلاح كنيد.
وي با اشاره به اينكه زن ها با زبان ميتوانند فضاي خانواده را اصلاح كنند، گفت: رازدار باشيد و مشكلات زندگيتان را با كسي در ميان نگذاريد، زيرا تا زماني مشكلات حل شدني است كه كليدش در دست شما باشد.
وي خطاب به آقايان افزود: اگر مي خواهيد عفت همسرتان محفوظ باشد، با تمام وجود به همسرتان محبت و مهرباني كنيد و با عشق آن ها را خطاب كنيد اگر استفاده از كلمات محبت آميز را بلد نيستيد، با نگاه مهربانانه به آن ها عشق بورزيد.
وي با اشاره به اهميت احترام همسران به يكديگر گفت: اگر مي خواهيد به همسرانتان اهميت دهيد نسخه حضرت رسول اكرم(ص) را اجرا كنيد و به زنان هديه بسيار بدهيد؛ بيش از آنكه كميت هديه مهم باشد كيفيت آن با ارزش است.
حجت الاسلام داوودنژاد زوج هاي جوان را به شرح صدر دعوت كرد و افزود: صبر را در زندگي تمرين كنيد و گذشت داشته باشد، انتقاد پذير باشيد، موقع عصبانيت ادب را رعايت كنيد و انتقادات بي جا از همسرانتان نكنيد.
باشگاه خبرنگاران جوان




مطالب مرتبط

نظرات کاربران