رونمایی و ارسال سرستون های صحن حضرت زهرا (س) به نجف انجام شد رونمایی و ارسال سرستون های صحن حضرت زهرا (س) به نجف انجام شد رونمایی و ارسال سرستون های صحن حضرت زهرا (س) به نجف انجام شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رونمایی و ارسال سرستون های صحن حضرت زهرا (س) به نجف انجام شد رونمایی و ارسال سرستون های صحن حضرت زهرا (س) به نجف انجام شد رونمایی و ارسال سرستون های صحن حضرت زهرا (س) به نجف انجام شد رونمایی و ارسال سرستون های صحن حضرت زهرا (س) به نجف انجام شد رونمایی و ارسال سرستون های صحن حضرت زهرا (س) به نجف انجام شد

رونمایی و ارسال سرستون های صحن حضرت زهرا (س) به نجف انجام شد

نخستین محموله ستون های سنگی ساخته شده از معادن داخل کشور به منظور توسعه صحن حضرت زهرا (س) آستان مقدس علوی با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران، فرماندار شهرستان ری، رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تهران و جمعی از مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات از شهرک صنعتی شمس آباد(شهرری) به مقصد نجف اشرف بارگیری شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از پايگاه اطلاه رساني استانداري تهران، سيدشهاب‌الدين چاووشي معاون سياسي و اجتماعي استاندار تهران در مراسم اعزام ستون‌هاي سنگي صحن حضرت زهرا(س) به نجف اشرف گفت: بيشتر نذورات اهداء شده در صحن حضرت زهرا(س) از سوي مردم استان تهران بوده است.
وي افزود: طي 2 سال گذشته و در ايام اربعين زائران ايراني به وضوح اسكان تعداد زيادي از زائران را در صحن‌هاي بهره‌داري شده ديده‌اند البته اين صحن هنوز به اتمام نهايي نرسيده تا عظمت آن را به وضوح ببينند.
معاون سياسي اجتماعي استانداري تهران خاطرنشان كرد: اطمينان دارم كه بسياري از مهندسين كارگران و مديران در بخش فرآوري سنگ‌هاي ديوار كف و ستون‌هاي صحن حضرت زهرا(س) در اين شركت با وضو بوده و فعاليت‌هاي خود را انجام مي‌دادند چرا كه آنها معتقدند خدمات‌شان را به زيباترين مظهر خلقت يعني فاطمه زهرا(س) و اميرالمؤمنين(ع) تقديم كرده‌اند.
وي خاطرنشان كرد: اين سنگ‌هاي ذي‌قيمت كه تاكنون فقط سنگ بوده‌اند بعد از اين متبرك به حضور در حرم مطهر حضرت علي(ع) هستند ضمن اينكه در تاريخ هم حب ايرانيان و خدمات آنها به اميرالمؤمنين(ع) ثبت خواهد شد.
چاووشي تصريح كرد: روزگاري فرا خواهد رسيد كه نامي از هيچ ‌كدام از ما باقي نماند اما سنگ‌ها و ستون‌هاي اين حرم ميزبان اشك شوق زائران خواهد بود.
وي در پايان گفت: فرصت طلايي خدمت به اهل بيت و توسعه عتبات عاليات بعد از گذشت ساليان زياد براي ايرانيان فراهم شده هر چند كه قرن‌ها پيش هم ايرانيان در زمينه ساخت و ساز عتبات عاليات اقدامات خوبي را انجام داده‌اند كه البته مربوط به چند صد سال پيش بوده است.


| شناسه مطلب: 65941




بازسازي عتبات



نظرات کاربران