کاروان عتبات دانشگاهیان به سامرا مشرف می‌شوند کاروان عتبات دانشگاهیان به سامرا مشرف می‌شوند کاروان عتبات دانشگاهیان به سامرا مشرف می‌شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کاروان عتبات دانشگاهیان به سامرا مشرف می‌شوند کاروان عتبات دانشگاهیان به سامرا مشرف می‌شوند کاروان عتبات دانشگاهیان به سامرا مشرف می‌شوند کاروان عتبات دانشگاهیان به سامرا مشرف می‌شوند کاروان عتبات دانشگاهیان به سامرا مشرف می‌شوند

کاروان عتبات دانشگاهیان به سامرا مشرف می‌شوند

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی گفت: بیش از ۸۲ هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور در این دوره متقاضی تشرف به عتبات بودند که از آن میان بیش از ۱۶ هزار دانشگاهی به عتبات عالیات اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج در تبريز، حجت الاسلام سيد محمدرضا فقيهي، رييس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه كه در دانشگاه تبريز برگزار شد، از آغاز شانزدهمين دوره اعزام دانشگاهيان به عتبات عاليات خبر داد و اظهار داشت: عمليات اعزام از جمعه اول بهمن آغاز شده و تا ارديبهشت سال آينده، ادامه خواهد داشت.
وي با بيان اين‌كه بيش از ۸۲ هزار نفر از دانشگاهيان سراسر كشور در اين دوره متقاضي تشرف به عتبات بودند كه از آن ميان بيش از ۱۶ هزار دانشگاهي به عتبات عاليات اعزام مي شوند، خاطرنشان كرد: تعداد ثبت‌نام كنندگان حضور در سفر عتبات عاليات در ميان دانشجويان در طول يك‌ سال گذشته افزايش يافته است.
حجت الاسلام فقيهي با بيان اين‌كه 3 هزار و 600 دانشگاهي از استان آذربايجان‌شرقي در شانزدهمين دوره ثبت‌نام كرده اند، گفت: از اين استان 500 نفر اعزامي در قالب 13 كاروان به عتبات و عاليات خواهيم داشت.
وي با بيان اين‌كه اكثر كاروان‌هاي دانشجويي هوايي بوده و دو هتل در نجف در نظر گرفته شده است، گفت: هر روز يك كاروان زميني و دو كاروان هوايي تا فروردين اعزام مي‌شوند. در اعزام دانشگاهيان به عتبات به دنبال افزايش كمي نيستيم بلكه بنا داريم برنامه هاي فرهنگي با كيفيتي براي اين قشر فرهيخته كشور برگزار كنيم.
رييس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان ادامه داد: ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان با همكاري بعثه مقام معظم رهبري، سازمان حج و زيارت و شركت شمسا در عراق، براي حضور دانشگاهيان در عتبات برنامه هاي فرهنگي گسترده اي را پيش بيني كرده است كه از زمان ورود دانشگاهيان به عراق اين برنامه ها آغاز خواهد شد.
وي بيان داشت: قبل از اعزام به زائران دانشگاهي يك بسته فرهنگي داده خواهد شد كه در شهر نجف اشرف و كربلاي معلي از اين بسته فرهنگي سؤالاتي در قالب مسابقه طرح و اجرا مي شود.
حجت الاسلام فقيهي ادامه داد: همايش احلي من العسل و حرشناسي در كربلا و در نجف بازديد از بيت امام (ره)، كتابخانه علامه اميني،زيارت مقام صافي صفا ، نجف شناسي و بازديد از اماكن مذهبي و تاريخي آن را براي زائرين دانشگاهي اعزامي به عتبات خواهيم داشت.
وي گفت: پروازهاي هوايي بخشي به مقصد نجف و بخشي بغداد خواهد بود كه پروازهاي بغداد ابتدا به كاظمين، كربلا و بعد به نجف اعزام مي شوند و پروازهاي نجف، ابتدا به نجف و سپس كربلا و كاظمين مشرف مي‌شوند. گروه‌هاي زميني هم ابتدا به نجف اشرف و سپس كربلاي معلا و بعد هم به كاظمين اعزام مي شوند.
رييس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان افزود: در اين دوره براي تمامي زائران عتبات دانشگاهيان وام يك و نيم ميليون توماني بانك ملت را در نظر گرفته‌ايم كه قرض الحسنه و كارمزد آن چهار درصد است، ضمن اين‌كه براي بهبود ارائه خدمت رساني به دانشگاهيان، هتل هاي محل اسكان در شهرهاي نجف و كربلا تغيير كرد.
وي با بيان اين‌كه در كل 400 كاروان دانشگاهي از سراسر كشور به عتبات عاليات اعزام خواهند شد، گفت: شعار سال سبك زندگي حضرت فاطمه(س) انتخاب شده است، به دليل اينكه ابتداي سال 96 مصادف با ولادت حضرت فاطمه(س) است و انتهاي سال نيز ولادت ايشان است.




نظرات کاربران