ثبت نام 83 هزار نفرِی دانشگاه های کشور برای اعزام به عتبات ثبت نام 83 هزار نفرِی دانشگاه های کشور برای اعزام به عتبات ثبت نام 83 هزار نفرِی دانشگاه های کشور برای اعزام به عتبات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ثبت نام 83 هزار نفرِی دانشگاه های کشور برای اعزام به عتبات ثبت نام 83 هزار نفرِی دانشگاه های کشور برای اعزام به عتبات ثبت نام 83 هزار نفرِی دانشگاه های کشور برای اعزام به عتبات ثبت نام 83 هزار نفرِی دانشگاه های کشور برای اعزام به عتبات ثبت نام 83 هزار نفرِی دانشگاه های کشور برای اعزام به عتبات

ثبت نام 83 هزار نفرِی دانشگاه های کشور برای اعزام به عتبات

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاه های کشور گفت: 83 هزار نفر در کشور برای اعزام به عتبات ثبت نام کرده اند که از این تعداد بیش از 16 هزار نفر اعزام می شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام سيدمحمدرضا فقيهي در گفت و گو با خبرنگاران در دانشگاه تبريز افزود: اين تعداد در قالب 5 گروه ثبت نام كرده اند كه شامل پسران و دختران مجرد، متاهل ها، اساتيد و زوج هاي جوان است.
وي با بيان اينكه اعزام شوندگان از طريق قرعه كشي از بين ثبت نام كنندگان انتخاب مي شوند، اظهار كرد: متاهل ها با بيش از 41 هزار نفر بيشترين تعداد ثبت نام كننده را به خود اختصاص داده و پس از آن نيز پسران مجرد با بيش از 14 هزار نفر، دختران مجرد با بيش از 11 هزار نفر، كارمندان با بيش از 10 هزار نفر و اساتيد با بيش از 4 هزار نفر در رده هاي بعدي قرار دارند.
رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاه هاي كشور با بيان اينكه امسال شانزدهمين دوره اعزام به عتبات برگزار مي شود، يادآوري كرد: در دوره پانزدهم 80 هزار نفر ثبت نام كرده بودند كه از اين تعداد حدود 17 هزار و 500 نفر در قالب 440 كاروان به عتبات اعزام شدند.
حجت الاسلام فقيهي ادامه داد: بيشتر كاروان هاي اعزامي به عتبات از طريق هوايي بوده و هر روز 1 كاروان به صورت زميني و 3 كاروان به صورت هوايي تا پايان فروردين سال آينده به عتبات اعزام مي شوند.
وي گفت: براي علاقه مندان به اعزام به عتبات از طريق هوايي 15 ميليون ريال و از طريق زميني 10 ميليون ريال از سوي بانك ملت به صورت قرض الحسنه پرداخت مي شود.
حجت الاسلام فقيهي با اشاره به تدارك برنامه هاي مختلف معنوي براي زائران در نجف و كربلا ادامه داد: براي اسكان زائران دانشگاهي در نجف 2 هتل متمركز و در كربلا نيز همين تعداد هتل متمركز اختصاص يافته است.
وي گفت: تاكنون 15 دوره اعزام دانشجويان به عتبات در كشور انجام شده كه در اولين دوره 2 هزار نفر اعزام شدند و تا سال 95 بيش از 45 هزار نفر اعزام شده اند.
حجت الاسلام فقيهي افزود: دانشجويان پس از برگشتن از عتبات به حال خود رها نمي شوند بلكه براي آنان برنامه هاي مختلف فرهنگي از جمله اعزام به قم برگزار مي شود.
وي شعار امسال اعزام دانشگاهي به عتبات را ' كسب زندگي فاطمي ' اعلام و يادآوري كرد: شعار امسال به خاطر مصادف بودن ابتداي امسال با ولادت حضرت فاطمه (س) و روز 29 اسفند و انتهاي سال با ولادت ايشان نامگذاري شده است.
حجت الاسلام فقيهي با اشاره به پياده روي اربعين حسيني امسال اظهار كرد: در اين ارتباط دو كار اساسي انجام داديم كه در برخي استان ها همايش قبل از سفر برگزار و مجوز خروج از كشور براي 26 هزار دانشجوي مشمول خدمت سربازي اخذ شد.


| شناسه مطلب: 65959




دانشگاه عتبات



نظرات کاربران