آیت الله مکارم شیرازی: تعلیمات دینی جمعیت میلیونی اربعین را اداره می‌کند آیت الله مکارم شیرازی: تعلیمات دینی جمعیت میلیونی اربعین را اداره می‌کند آیت الله مکارم شیرازی: تعلیمات دینی جمعیت میلیونی اربعین را اداره می‌کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت الله مکارم شیرازی: تعلیمات دینی جمعیت میلیونی اربعین را اداره می‌کند آیت الله مکارم شیرازی: تعلیمات دینی جمعیت میلیونی اربعین را اداره می‌کند آیت الله مکارم شیرازی: تعلیمات دینی جمعیت میلیونی اربعین را اداره می‌کند آیت الله مکارم شیرازی: تعلیمات دینی جمعیت میلیونی اربعین را اداره می‌کند آیت الله مکارم شیرازی: تعلیمات دینی جمعیت میلیونی اربعین را اداره می‌کند

آیت الله مکارم شیرازی: تعلیمات دینی جمعیت میلیونی اربعین را اداره می‌کند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با بیان این که با عمل می توان بهترین مبلغ اسلام بود، گفت: فرهنگ اسلامی حافظ جوانان و جامعه در برابر هجمه های دشمن است. آیت الله مکارم شیرازی: فرهنگ اسلامی حافظ جامعه در برابر هجمه های دشمن است

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر آيت الله مكارم شيرازي، وي در ديدار جمعي از مبلغان و شيعيان آرژانتين اظهار كرد: يكي از اصول مهم مذهب شيعه عقلانيت است، باب نخست كتاب كافي كه مهم ترين كتاب حديثي به شمار مي رود درباره عقل بوده و بسيار در زمينه عقلانيت بحث كرده، دنيا طالب مذهبي است كه بر اساس عقلانيت استوار باشد.
وي با بيان اين كه بر اساس همين عقلانيت حركت به سوي شيعه در دنيا بسيار است، ابراز كرد: در مساله زيارت اربعين مذاهب گوناگون براي آن زيارت عظيم در كربلا جمع مي شوند، اين برنامه متعلق به شيعه است و در هيچ مذهب و مسلكي چنين برنامه اي وجود ندارد.
وي خاطرنشان كرد: حدود 20 ميليون تن در اين برنامه عظيم شركت مي كنند و امنيت كامل بر آن حكم فرماست، اين نشان مي دهد كه تعليمات مذهب به اندازه اي قوي است كه مي تواند جمعيت 20 ميليون نفري را با كمال امنيت اداره كند.
آيت الله مكارم شيرازي با تاكيد بر اين كه مي توانيم اسلام و تشيع را با عمل خود به دنيا نشان دهيم، گفت: اسلام در جنوب شرقي آسيا و كشورهايي همانند اندونزي نفوذ كرده، اما نفوذ اسلام در آن منطقه از طريق لشكركشي، راه نظامي و حتي ارسال مبلغ نبوده است.
وي گفت: عده اي براي تجارت به آن منطقه رفتند اما دستورهاي اسلام را در مسائل مربوط به كسب و كار رعايت و با مشتري ها خوب رفتار مي كردند، مردم آن جا پرسيدند كه اين تعليمات مربوط به كجاست كه آن ها پاسخ دادند اين تعليمات را از اسلام گرفته ايم، مردم آن جا اعلام كردند كه با افتخار تابع اين مكتب مي شويم.
وي افزود: با عمل مي توان بهترين مبلغ اسلام بود، در آرژانتين هم بايد با مذاهب ديگر با محبت رفتار كرد، به مقدسات آنان احترام گذاشت و براي آن ها شخصيت قائل شد تا بدانند تربيت يافتگان اسلام چگونه هستند؛ عمل به اخلاق اسلامي مي تواند قومي را مسلمان كند.
اين مرجع تقليد افزود: نسبت به وضع جوانان منطقه خود بايد بسيار اهميت دهيد، امروز تبليغات شديدي براي انحراف عقيده و اخلاق جوانان انجام مي شود، مي توانيم با فرهنگ اسلام جوانان را از هجوم دشمن حفظ كنيم؛ يكي از سياستمداران آمريكا گفته بود روزي مي رسد كه مردم آمريكا با صداي اذان بيدار شوند.
آيت الله مكارم شيرازي خاطرنشان كرد: اميدوار هستيم شما عزيزان كوشش كنيد كه اسلام به صورت صحيح در آن منطقه و اطراف آن به خوبي گسترش يابد و اين افتخاري براي شما است.
وي با بيان اين كه دنياي امروز از مادي گري خسته شده و حركتي مبارك به سوي مذهب را آغاز كرده است، اظهار كرد: در ميان اديان و مذاهب چيزي كه مي تواند روح تشنه مردم را سيراب كند دين اسلام و در ميان مذاهب اسلامي شيعه است.




نظرات کاربران