رائد صلاح: مسجدالاقصی متعلق به مسلمانان است رائد صلاح: مسجدالاقصی متعلق به مسلمانان است رائد صلاح: مسجدالاقصی متعلق به مسلمانان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رائد صلاح: مسجدالاقصی متعلق به مسلمانان است رائد صلاح: مسجدالاقصی متعلق به مسلمانان است رائد صلاح: مسجدالاقصی متعلق به مسلمانان است رائد صلاح: مسجدالاقصی متعلق به مسلمانان است رائد صلاح: مسجدالاقصی متعلق به مسلمانان است

رائد صلاح: مسجدالاقصی متعلق به مسلمانان است

رئیس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی سال ۴۸ ضمن اشاره به شرایط اسارت و اعمال فشارهای دشمن صهیونیستی بر وی، تاکید کرد که مسجد الاقصی متعلق به مسلمانان است و به هیچ وجه مذاکره‌ای بر سر آن صورت نمی‌گیرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، شيخ رائد صلاح، رئيس جنبش اسلامي در اراضي اشغالي سال ۴۸ شامگاه روز شنبه در گفتگو با مركز اطلاع رساني فلسطين به تشريح شرايط اسارت در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي پرداخت و گفت كه پس از اسارت به زندان "رامون" انتقال داده شده و كل دوره محكوميتش را در سلول انفرادي گذرانده است.
وي تصريح كرد كه فرد اسير در سلول انفرادي احساس مي‌كند كه با سختي چند برابر مواجه است، زيرا حبس در سلول انفرادي يعني قطع ارتباط كلي با دنياي خارج و حتي به طرف اجازه گفتگو با اسراي ديگر هم داده نمي شود مگر در شب‌ها و از طريق منافذ پنجره ها به طور مخفيانه.
وي ادامه داد كه به رغم تمامي اين سختي ها، زندانبانان صهيونيست اسرا را تحت بازجويي‌هاي شديد قرار مي‌دهند و اسير حتي براي خروج از اتاق به بيرون يا رفتن براي ملاقات با خانواده‌اش نيز با سختي‌ها و محدوديت‌هاي زيادي رو به رو است.
رئيس جنبش اسلامي در اراضي اشغالي ۱۹۴۸ افزود كه در كل اسير در طول شبانه روز تحت محاصره همه جانبه است و به همين خاطر همواره در حالت مبارزه طلبي و چالش است و به اين فكر مي كند كه مي تواند از وقتش به بهترين نحو استفاده كند و خود را از احساس و تفكر در مورد تنهايي كشنده دور كند يا نه؟
وي عنوان كرد كه بنده به ياري خداوند وقتم در سلول انفرادي را به عبادت، نماز، روزه، قرائت قرآن و اذكار، مطالعه، نوشتن و سرودن شعر اختصاص دادم، به همين خاطر هميشه احساس مي‌كردم كه براي برنامه‌ريزي زندگي‌ام در داخل زندان حتي وقت هم كم مي‌آورم.
شيخ صلاح افزود كه هميشه احساس كمبود وقت داشتم و اين براي يك اسير بسيار مهم است كه شرايطي را فراهم كند كه زمان آن قدر زود بگذرد كه احساس كمبود وقت كند.
وي تاكيد كرد كه خداوند در مدت اسارت اين فضل را شامل من كرد كه با اسراي سياسي از نزديك آشنا شوم به ويژه كساني كه در سلول هاي انفرادي بودند و در جريان رنج و محنت‌هاي تك تك آنان قرار گيرم و اينكه در اين سال‌ها چقدر صبور و شكيبا بوده‌اند و چه سختي‌هايي را به جان خريده‌اند.
شيخ رائد صلاح در مورد روند تحقيق و بازجويي در زندان هاي رژيم صهيونيستي نيز گفت كه در ۵ ماهه نخست اسارت در زندان، اوضاع تقريبا عادي بود اما همينكه زمان آزادي و پايان دوره محكوميتم نزديك شد، تحقيقات پليس رژيم صهيونيستي موسوم به "لاهو ۴۳۳" آغاز شد و پليس دو اتهام را به من نسبت داد: نخست وابستگي به يك جنبش و سازمان غير قانوني و دوم تشويق و تحريك فلسطينيان عليه رژيم صهيونيستي و در همين راستا صدها مقاله و فايل ويديويي ضبط شده در مورد تمامي فعاليت هايم به من ارائه شد.
شيخ صلاح تاكيد كرد: آن ها ادعا مي كردند كه اظهارات من تحريك و تشويق به خشونت است اما من در پاسخ به تمامي اين تحقيقات و بازجويي ها گفتم كه تحقيقات شما باطل و مردود است و بازداشت من صرفا مساله اي ديني، سياسي و نژاد پرستانه است، زيرا من احساس مي كنم كه شما نه من را، بلكه قرآن و سنت پيامبر (ص) و اصول و ارزش هاي اسلامي، عربي و فلسطيني را محاكمه مي كنيد و اين حقيقت بازجويي ها و محاكمه من در زندان هاي دشمن است.
وي اظهار داشت كه در ابتدا فكر مي‌كردم تحقيقات تنها به بخش ويژه پليس "لاهو ۴۳۳" منتهي مي‌شود، اما ناگهان متوجه شدم كه پنج روز مانده به آزادي، مورد تحقيقات و بازجويي گسترده از سوي سازمان اطلاعات رژيم صهيونيستي قرار گرفتم.
شيخ صلاح در مورد جزئيات اين مساله نيز مي گويد كه ساعات اوليه صبح از زندان رامون به مركز نظامي سالم در نزديكي جنين در شمال كرانه باختري منتقل شدم و در آنجا از سوي بازپرسان سازمان اطلاعات دشمن تحت تحقيق و بازجويي قرار گرفتم. در مورد مسائل زيادي از من تحقيق كردند، از جمله قدس و مسجد الاقصي و تلاش مي كردند كه به گمان خود با من وارد مذاكره شوند و من تنها به آنان گفتم: مسجد الاقصي فراتر از هر مذاكره اي است و من هرگز حاضر نيستم در مورد هيچ مساله اي متعلق به مسجد الاقصي با شما مذاكره كنم و تاكيد مي كنم كه اين مسجد تا روز قيامت متعلق به مسلمانان خواهد بود.
رئيس جنبش اسلامي در اراضي اشغالي ۱۹۴۸ تهديدات دشمن صهيونيستي پس از آزادي از زندان را تاييد كرد و گفت: درست است كه دشمن ما را تهديد كرده اما ما هيچ ترسي از اين تهديدات نداريم.
شيخ رائد صلاح تاكيد كرد كه بازپرسان صهيونيست او را از هرگونه فعاليت پس از آزادي برحذر داشته اند و يكي از آن ها به او گفته است: اگر از زندان آزاد شدي، فعاليتت در هر نهاد و موسسه‌اي صرف نظر از اسمي كه دارد، غير قانوني است و بلافاصله مورد تحقيق و بازجويي قرار مي‌گيري.
شيخ صلاح نيز در پاسخ به تهديد بازپرسان صهيونيست گفت: من يك انسانم كه مي‌أخواهم از زندان خارج شوم تا به جامعه خود خدمت كنم. بازپرس صهيونيست نيز در پاسخ او گفته است: تنها يك راه پيش رو داري و آن اينكه از طريق انتخابات وارد كنست ( پارلمان رژيم صهيونيستي) شوي و تغييرات را از آنجا انجام دهي. اما شيخ صلاح نيز در پاسخ تصريح كرد تا زماني كه زنده ام وارد كنست نمي‌شوم و اين باور و اعتقاد من است.
شيخ رائد صلاح افزود كه پس از آزادي از زندان، پيام‌هاي تهديد آميز زيادي از سوي برخي طرف‌ها و سازمان هاي امنيتي صهيونيستي دريافت كرده است.
منبع: ايسنا




نظرات کاربران