پایان زندگی بدون مالیات برای سعودی ها پایان زندگی بدون مالیات برای سعودی ها پایان زندگی بدون مالیات برای سعودی ها بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پایان زندگی بدون مالیات برای سعودی ها پایان زندگی بدون مالیات برای سعودی ها پایان زندگی بدون مالیات برای سعودی ها پایان زندگی بدون مالیات برای سعودی ها پایان زندگی بدون مالیات برای سعودی ها

پایان زندگی بدون مالیات برای سعودی ها

بدنبال تصویب کابینه سعودی برای تحمیل مالیات بر ارزش افزوده مورد حمایت صندوق بین المللی پول (IMF) در سرتاسر خلیج فارس، زندگی معاف از مالیات برای سعودی ها به زودی به تاریخ خواهد پیوست. تصویب این مالیات بدنبال رکود نفتی صورت می گیرد.

به گزارش گاردين، پس از توافق 6 عضو شوري هماهنگي خليج در ژوئن سال گذشته، ماليات 5 درصدي به برخي اقلام اعمال مي شود. ساكنان منطقه غني از انرژي خليج فارس به مدت طولاني از زندگي معاف از ماليات و يارانه پرداخت سنگيني برخوردار بودند اما به علت سقوط قيمت هاي نفت خام از سال 2014 به بعد، اين كشورها بدنبال راه هاي درآمد جديد افتادند.
عربستان سعودي بزرگترين صادركننده نفت جهان و داراي بزرگترين اقتصاد در منطقه است. عربستان پروژه هاي بزرگ ساختماني را متوقف كرده است، حقوق وزراء كابينه را كاهش داده و دستمزد كارمندان دولت را متوقف كرده است تا با ركورد كمبود بودجه سال گذشته به رقم 97 ميليارد دلار مقابله كند. عربستان همچنين كاهش بي سابقه اي براي يارانه سوخت و آب و برق داشته است.
نظام پادشاهي عربستان در حال گسترش پايگاه هاي سرمايه گذاري خود و رونق ساير درآمدهاي غير نفتي به عنوان بخشي از تلاش براي تنوع اقتصادي است و قصد دارد كه تا سال 2020 بودجه خود را متعادل كند. خبرگزاري رسمي عربستان سعودي گفت "كابينه تصميم گرفته است تا با توافق يكپارچه براي ماليات بر ارزش افزوده موافقت كند تا در سراسر شوراي هماهنگي خليج فارس اجرا شود. حكم سلطنتي در اينباره تهيه شده است.”
اين حركت در راستاي پيشنهاد صندوق بين المللي پول براي دولت هاي خليج فارس مي باشد تا اقدامات افزايش درآمد از جمله ماليات بر ارزش افزوده و ماليات غير مستقيم را اعمال كنند تا بتوانند خودشان را دربرابر افت قيمت هاي نفت خام كه رشد منطقه را كند كرده است تنظيم كنند.
قبل از اين كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس موافقت كرده اند تا امسال به صورت گزينشي در مورد اقلامي مانند تنباكو، نوشيدني هاي انرژي زا و غير الكلي ماليت وضع كنند.


| شناسه مطلب: 66111




عربستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران