استکبار ستیزی در تداوم نهضت عاشورا و رسالت زینبی است استکبار ستیزی در تداوم نهضت عاشورا و رسالت زینبی است استکبار ستیزی در تداوم نهضت عاشورا و رسالت زینبی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استکبار ستیزی در تداوم نهضت عاشورا و رسالت زینبی است استکبار ستیزی در تداوم نهضت عاشورا و رسالت زینبی است استکبار ستیزی در تداوم نهضت عاشورا و رسالت زینبی است استکبار ستیزی در تداوم نهضت عاشورا و رسالت زینبی است استکبار ستیزی در تداوم نهضت عاشورا و رسالت زینبی است

استکبار ستیزی در تداوم نهضت عاشورا و رسالت زینبی است

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی گفت: حضرت زینب (س) پیام‌رسان واقعه کربلا و رسواکننده ظلم یزدیان بوده است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج در كربلاي معلي، حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني، مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق در جمع روحانيان و مداحان كاروان هاي ايراني عتبات عاليات كه در سالن اجتماعات هتل جواهر كربلا گردآمده بودند، انقلاب اسلامي ايران را تلألو انديشه الهي در ايران توصي كرد.
وي با بيان اين‌كه انقلاب اسلامي ايران به بركت وحدت، رهبري و ايمان ملت ايران به پيروزي رسيد، خاطرنشان كرد: اين انقلاب ريشه در باورهاي عاشورايي و مهدوي ملت ايران دارد؛ مادامي كه به اين دو باور داريم ؛ دشمنان نمي توانند هيچ گزندي به نظام اسلامي ايران وارد كنند.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در بخش ديگري از سخنان خود با تبريك فرا رسيدن ميلاد با سعادت حضرت زينب(س) اظهار داشت: آن بانوي مكرم اسلام مظهر تجلي خصايص و ويژگي‌هاي حضرت زهرا (س) و پيام‌رسان واقعه كربلا و رسواكننده ظلم يزديان بوده است و استكبارستيزي در تداوم نهضت عاشورا و رسالت زينبي است.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق با اشاره به برخي صفات حضرت زينب كبري(س) گفت: حضرت زينب را «عقيله بني هاشم» نام نهاده اند و عقيله، به زني خردمند وبزرگ منش گويند كه در بين بستگان، عزيز و محترم و در خاندانِ خود، ارجمند باشد. ديگر لقب ايشان صديقه صغري است.
وي ادامه داد: به زن بسيار راستگو، صديقه گويند، و چون حضرت فاطمه زهرا را صديقه كبري و امام علي (ع) را صديق اكبر مي‌خواندند، حضرت زينب را صديقه صغري ناميده‌اند. لقب ديگر آن بانوي بزرگوار، «عصمت صغري» است، چرا كه پاك دامني و دوري از گناه را خداوند به او عطا فرموده بود.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با تشريح كمالات حضرت زينب گفت: آن حضرت در جمال و سكينه و وقار، مانند خديجه كبري و در عصمت و حيا، همچون حضرت فاطمه زهرا بوده است؛ در فصاحت و بلاغت، هم چون علي مرتضي بود و در حلم و بردباري، همسان امام مجتبي و در شجاعت و قوت قلب، بسان حضرت سيد الشهدا بود.




نظرات کاربران