افزایش ۵۰ درصدی اعزام زائران قزوینی به عتبات عالیات افزایش ۵۰ درصدی اعزام زائران قزوینی به عتبات عالیات افزایش ۵۰ درصدی اعزام زائران قزوینی به عتبات عالیات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
افزایش ۵۰ درصدی اعزام زائران قزوینی به عتبات عالیات افزایش ۵۰ درصدی اعزام زائران قزوینی به عتبات عالیات افزایش ۵۰ درصدی اعزام زائران قزوینی به عتبات عالیات افزایش ۵۰ درصدی اعزام زائران قزوینی به عتبات عالیات افزایش ۵۰ درصدی اعزام زائران قزوینی به عتبات عالیات

افزایش ۵۰ درصدی اعزام زائران قزوینی به عتبات عالیات

مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: با توجه برنامه اعزام زائران از استان قزوین به عتبات عالیات تا پایان سال، پیش می بینی می شود نسبت به سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی را داشته باشیم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج عليرضا كلانتري امروز در نشست خبري كه در حج و زيارت قزوين برگزار شد وظيفه اين سازمان را اعزام زائران به عتبات مقدسه عنوان كرد و گفت: امسال 40 درصد نسبت به سال گذشته افزايش اعزام زائر به عتبات عاليات داشتيم به طوري كه در سال گذشته، 22 هزار و 477 زائر و امسال تاكنون 37 هزار و 380 زائر اعزام شدند و پيش بيني مي شود تا پايان سال 50 درصد افزايش اعزام زائر نسبت به سال گذشته داشته باشيم. مدير حج و زيارت استان قزوين اضافه كرد: در بحث سوريه هم در ديداري كه رئيس سازمان حج با وزير جهانگردي سوريه داشت، مقرر شد براي بررسي بسترهاي لازم براي امنيت زائران و ديگر محورهاي اعزام ، هيئتي به سوريه برود.
وي با هشدار نسبت به فعاليت گروه هاي غيرمجاز اعزام زائران به عتبات عاليات عنوان كرد: متأُسفانه گروه هايي بدون داشتن مجوز و غيرمجاز با انگيزه سودجويي اقدام به اعزام زائر مي كنند و بيشتر حوادثي كه براي زائران در كشور عراق رخ مي دهد براي آن دسته از زائراني است كه به صورت غيرمجاز به اين سفر رفته اند. كلانتري از مردم خواست براي سفر به عتبات عاليات از طريق دفاتر مجاز اقدام كنند و افزود: در استان قزوين 27 دفتر اعزام زائر فعال است و توقع داريم مردم از طريق اين دفاتر اعزام شوند. وي توضيح داد: امنيت بالاترين موضوعي است كه در گروه ها فعال مجاز مدنظر قرار مي گيرد و دولت عراق در برابر اين گروه ها تعهد دارد و نيروهاي امنيتي را در مسير اعزام زائران قرار مي دهد در صورتي كه در خصوص ديگر گروه ها هيچ تمهيداتي وجود ندارد. مدير حج و زيارت استان قزوين خاطر نشان كرد: موضوع ديگر بحث بيمه است كه در اعزام هاي زائران به شكل مجاز وجود دارد، همچنين با هلال احمر تفاهم نامه داريم و درمانگاه هايي ايجاد كرديم كه زائران مجاز مي توانند از اين خدمات استفاده كنند. وي اعلام كرد: مدت زمان حضور در عتبات عاليات در كاروان هاي مجاز بيش از ساير گروه ها است، غذاي متنوع و بهداشتي، هتل استاندارد، وجود روحاني و مداح در كاروان، برنامه هاي فرهنگي و آموزشي و ... از ديگر مواردي است كه در اعزام زائران به شكل مجاز وجود دارد. كلانتري افزود: در اين خصوص حدود 10 تا 12 پرونده در محاكم قضايي داريم و دست ياري به سوي قوه قضائيه دراز مي كنيم كه با گروه هاي غيرمجاز اعزام زائران به عتبات عاليات برخورد قانوني شود و اميدواريم اين كار پيش از آن كه اتفاقي رخ دهد، صورت گيرد. وي يادآور شد: از اين تعداد پرونده سه تا چهار مورد مربوط به قزوين است كه لازم است دستگاه قضايي استان مانند ساير استان ها با اين امر برخورد قانوني كند. وي در ادامه با تبريك دهه فجر اظهار كرد: در آستانه راهپيمايي 22 بهمن قرار داريم و ما كارگزاران حج همانند عموم مردم در اين مراسم شركت خواهيم كرد و از همه زائران تقاضا داريم در اين راهپيمايي عظيم شركت كنند كه مظهر وفاق، دوستي و وحدت است.




نظرات کاربران