از زیارت اربعین حسینی تا مهریه چهارده سفر کربلا از زیارت اربعین حسینی تا مهریه چهارده سفر کربلا از زیارت اربعین حسینی تا مهریه چهارده سفر کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
از زیارت اربعین حسینی تا مهریه چهارده سفر کربلا از زیارت اربعین حسینی تا مهریه چهارده سفر کربلا از زیارت اربعین حسینی تا مهریه چهارده سفر کربلا از زیارت اربعین حسینی تا مهریه چهارده سفر کربلا از زیارت اربعین حسینی تا مهریه چهارده سفر کربلا

از زیارت اربعین حسینی تا مهریه چهارده سفر کربلا

یکی از این زوج های دانشجو، آقای کارگر و همسرشان خانم سرگزی دانشجوی دانشگاه آزاد کرمان در مقطع کارشناسی است که در اربعین سال جاری به هم معرفی شدند و به فاصله کوتاهی بعد از سفر، اسباب ازدواجشان مهیا شد.هر دو سابقه چند سفر به عتبات را دارند؛ اما تجربه عتبات دانشجویی برای آنها شیرین است.

اين روزها حال و هواي دانشگاهيان راهي نجف و كربلا ديدني و در برخي موارد جالب و شنيدني است. برخي از اين افراد زوج هاي جواني هستند كه پا به پاي هم اين سفر را به عنوان سرآغاز زندگي مشترك خود انتخاب كردند. يكي از اين زوج هاي دانشجو، آقاي كارگر و همسرشان خانم سرگزي دانشجوي دانشگاه آزاد كرمان در مقطع كارشناسي است كه در اربعين سال جاري به هم معرفي شدند و به فاصله كوتاهي بعد از سفر، اسباب ازدواجشان مهيا شد.هر دو سابقه چند سفر به عتبات را دارند؛ اما تجربه عتبات دانشجويي براي آنها شيرين است.
شرح حال اين سفر را از اين زوج دانشجو جويا شدم... چه طور شد زيارت به عتبات را سرآغاز زندگي مشترك خود قرار داديد؟
آقاي كارگر اينطور جواب داد كه: سفر اربعين امسال برايم خيلي فرق مي كرد. در اين سفر از امام حسين(ع)همسر مومن خواستم. اسباب معرفي ما به هم در اين سفر انجام و به فاصله كوتاهي بعد از زيارت اربعين، اسباب ازدواج ما مهيا شد. احساس مي كنم امام حسين(ع)دعايم را در اين سفر مستجاب كرد، بنابراين تصميم گرفتيم اولين سفر مشتركمان را هم به پابوسي سيدالشهدا(ع) بيائيم . من و همسرم سابقه تشرف به عتبات داريم اما سفر با دانشگاهيان خيلي فرق دارد.
خانم سرگزي هم گفت: امام حسين(ع) شريك زندگيم را به من داد و من معتقدم كه معناي عشق واقعي يعني اين بيت: تعريف من از عشق چنين است / در قلب كسي باش كه در قلب حسين است. مهريه شما چقدر است؟
خانم سرگزي:مهريه ما بنابر پيشنهاد آقا داماد و به عشق امام حسين(ع)، ۱۴ سفر به كربلاي معلي است ،چون در سفر معنوي عتبات به هم معرفي شديم.
از امام حسين(ع) چه خواستيد؟
ما از آقا سيدالشهدا(ع)تعجيل در فرج امام زمان(عج)، سلامتي مقام معظم رهبري وخانواده و در آخر هم فرزندي صالح از ايشان درخواست كرديم. از سبك زندگي خود بگوئيد.
ما از اول قرارمان ساده زيستي، دوري از تجمل گرايي و چشم وهم چشمي بود. وقتي در سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت زهرا(س) ،عقد كرديم عهدمان الگو قراردادن زندگي ايشان بود. چه توصيه اي به دانشجويان جوان داريد ؟
دعا و كمك خواستن از ائمه (عليهم السلام) واقعا معجزه مي كند.سعي كنند زود ازدواج كنند. سخت نگيرند و سطح توقعاتشان را پائين بياورند كه در اين صورت مي توانند زندگي آرام و خوبي داشته باشند. ماهم براي اين زوج جوان آرزوي بهترينها را داريم.




نظرات کاربران