حقیقت حج و زیارت در ساماندهی نفس و جامعه است حقیقت حج و زیارت در ساماندهی نفس و جامعه است حقیقت حج و زیارت در ساماندهی نفس و جامعه است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حقیقت حج و زیارت در ساماندهی نفس و جامعه است حقیقت حج و زیارت در ساماندهی نفس و جامعه است حقیقت حج و زیارت در ساماندهی نفس و جامعه است حقیقت حج و زیارت در ساماندهی نفس و جامعه است حقیقت حج و زیارت در ساماندهی نفس و جامعه است

حقیقت حج و زیارت در ساماندهی نفس و جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با تأکید بر بهره معنوی و معرفتی حداکثری از فرصت سفرهای زیارتی گفت: حقیقت حج و زیارت در ساماندهی کشور درون انسان و نیز جوامع بشری است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج در كربلاي معلي، حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق امروز در همايش دانشگاهيان زائر عتبات عاليات در كربلاي معلي امام حسين را سر و روح حج دانست و اظهار داشت: حقيقت حج و زيارت ساماندهي دهي كشور درون انسان و نيز جوامع اسلامي است.
وي حقيقت حج را ساماندهي روح و روان و نيز جوامع اسلامي عنوان كرد و گفت: خداوند حج را به‌گونه‌اي مهندسي نموده و ابراهيم خليل الله آن را به شيوه‌اي معماري كرد كه به خوبي جوامع اسلامي را به ساحل نجات مي رساند و اگر جوامع بشري به سوي معارف و اسرار حج توجه كنند، به يقين پي مي برند كه زندگي آرام، شيرين و هدفمند تنها زير لواي حقيقت حج و اسلام ناب محمدي تبلور خواهد يافت.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در ادامه با اشاره به ويژگي هاي منحصر بفرد زيارت امام حسين گفت: زيارت آن حضرت حتي در حالت ناامني، فقر و ناداري نيز سفارش شده است، با اين اوصاف چه در جنبه ملكي حرم امام حسين كه خاك آن شفاست و چه جنبه ملكوتي آن كه گروه گروه فرشتگان براي زيارت آن حضرت فرود مي آيند؛ بايستي تفكر و تأمل شود.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق امام را راهبر زندگي حقيقي و قرآن را نقشه راه زندگي آسماني عنوان كرد و افزود: اين دو در كنار هم براي سعادت بشر در دنيا و آخرت كافيست و هيچ مشابهي براي اين دو وجود ندارد و انسان ها براي سعادتمند شدن بايد از قرآن و اهل بيت الگوبرداري كنند.
وي راه‌يابي و بازسازي درون در زيارت ائمه اطهار را مورد تأكيد قرار داد و اظهار داشت: در زيارت خود را بايد در آيينه معرفت امامت و ولايت نگريست و فاصله را با امام كم كرد و نواقص را برطرف و با رجوع به كتاب الهي، قرآن كريم سبك زندگي خود را انتخاب كنيم.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني افزود: قرآن شرح حال انسان كامل است و انسان كامل تجسم قرآن است؛ بايد دانست كه امام حسين در هيچ لحظه اي از قرآن جدا نبود، حتي پس از شهادت نيز به صورت اعجازگونه سر مباركش تلاوت آيات قرآن داشت و راه را براي مبارزه با كفر و ظلم روشن فرمود. 




نظرات کاربران