کربلا در ماتم فاطمه (س) کربلا در ماتم فاطمه (س) کربلا در ماتم فاطمه (س) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کربلا در ماتم فاطمه (س) کربلا در ماتم فاطمه (س) کربلا در ماتم فاطمه (س) کربلا در ماتم فاطمه (س) کربلا در ماتم فاطمه (س)

کربلا در ماتم فاطمه (س)

کربلای معلا از روز شنبه این هفته همزمان با شروع ایام فاطمیه و سالروز شهادت خانم حضرت فاطمه کبری (س)، دوباره سیاه پوش شد و رنگ غم به خود گرفت.

حرمين حسيني و عباسي اين روزها و شب ها ميزبان زائراني است كه سفر زيارتي آنان مصادف با ايام فاطميه شده است.
اين روزها در و ديوار كربلا رنگ غم به خود گرفته و اين ارض مقدس شلوغ تر و پرازدحام تر از ايام عادي است و هر روز دسته هاي بزرگ زائران از راه دور و نزديك از راه مي رسند تا اين غم و مصيبت بزرگ را به سيد وسالار شهيدان تسليت بگويند.
پير و جوان ، زن و مرد همراه با كودكان و اطفال خود مي آيند تا در بارگاه قدسي سرور و سالار شهيدان تبرك بجويند و دست به دعا بردارند.
در اين ايام عتبه هاي حسيني و عباسي ، بيرق هاي سياه را به نشانه عزا بر فراز بلنداي حرمين و بين الحرمين برافراشته اند و در بين الحرمين برخي هيات هاي مذهبي بصورت نمادين خانه آن حضرت را طراحي كرده اند، درونش تابوتي آراسته اند و دود عود در محيط اطراف پراكنده اند و همه اش به ياد مظلوميت فاطمه است كه تاريخ هم درخصوص زمان دقيق شهادت و هم درباره محل دفنش سكوت كرده است.
اين روزها ، برخي زائران عراقي و ايراني نيز در ضمن زيارت بارگاه اباعبدالله الحسين و ابوالفضل العباس(ع)، دسته هاي سينه زني راه انداخته اند و يا در گوشه اي از صحن با ذكر مصيبت مداحان مي گريند.
درخصوص تاريخ شهادت بانوي دو عالم ، حضرت فاطمه (س) براساس روايات و اقوال مختلف، دو روايت شيعي داريم كه يكي دلالت دارد بر تاريخ 13 جمادي الاول كه امسال مصادف 23 بهمن است و ديگري سوم جمادي الثاني كه مصادف با 13 اسفند آينده خواهد بود.


| شناسه مطلب: 66335




كربلا فاطميه



نظرات کاربران