پاداش خوشرویی با مؤمنان در کلام حضرت زهرا(س) پاداش خوشرویی با مؤمنان در کلام حضرت زهرا(س) پاداش خوشرویی با مؤمنان در کلام حضرت زهرا(س) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پاداش خوشرویی با مؤمنان در کلام حضرت زهرا(س) پاداش خوشرویی با مؤمنان در کلام حضرت زهرا(س) پاداش خوشرویی با مؤمنان در کلام حضرت زهرا(س) پاداش خوشرویی با مؤمنان در کلام حضرت زهرا(س) پاداش خوشرویی با مؤمنان در کلام حضرت زهرا(س)

پاداش خوشرویی با مؤمنان در کلام حضرت زهرا(س)

حضرت زهرا(س) در حدیثی به پاداش خوشرویی در برابر مؤمنان اشاره می‌کنند. خصلتی که براى همۀ انسان‎ها پسندیده است، اما براى کارگزاران نظام اسلامى اهمیت بیشترى دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، دين اسلام به طرز رفتار و برخورد انسان‌ها با يكديگر اهميت ويژه‎اي داده است و به آنان سفارش مي‌كند با يكديگر با محبت و گشاده‌رويي برخورد كنند. چراكه اين امر باعث پيوند ميان آنان و افزايش دوستي‎ها مي‌شود و به همدلي و يكپارچگي آنان مي‌انجامد. در منابع ديني نيز از خوشرويي به ‌عنوان عاملي تأثيرگذار در آرامش و سازگاري اجتماعي از جمله در خانواده نام برده شده است.
اهميت خوشرويي و گشاده‎رويي با ديگران به حدي است كه حتي انبيا و ائمه اطهار(ع) و به ويژه پيامبر اكرم(ص) پيوسته به آن عمل مي‌كردند و حتي خداوند دربارۀ خُلق آسماني ايشان مي‌فرمايند: «اِنَّك لَعَلي خُلُق عَظيمٍ» تو خويي عظيم و بزرگ داري.
حضرت زهرا(س) در اهميت اين مسأله مي‌فرمايند: «بشرٌفي وَجهِ المُؤمِنِ يُوجِبُ لِصاحِبِهِ الجَنَّةَ» خوشرويي هنگام روبرو شدن با مؤمن، بهشت را بر فرد خوشرو واجب مي‌كند. (بحارالأنوار، ج75، ص401) اين خصلت، براى همۀ انسان‎ها پسنديده است؛ اما براى كارگزاران نظام اسلامى، اهميت بيشترى دارد. لذا امام على (ع) رسماً از كارگزاران خود مى‎خواستند با گشاده‎رويى با مردم برخورد كنند. مرجع : تسنيم


| شناسه مطلب: 66341




حضرت زهرا



نظرات کاربران