کتاب کتاب کتاب بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب کتاب کتاب کتاب کتاب

کتاب " زندانیان هاشمیه " منتشر شد

کتاب " زندانیان هاشمیه: تاریخ زندگی سادات حسنی زندانی در هاشمیّه کوفه " نوشته حجت الاسلام محمدسعید نجاتی (عضو گروه تاریخ و سیره پژوهشکده حج و زیارت) است که توسط نشر مشعر در بهمن ماه 1395 منتشر شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، اين پژوهش درباره حسنياني است كه در مهم‌ترين قيام‌هاي فراگير حسني، نقش برجسته‌اي داشتند و به همين دليل به دستور منصور عباسي در زندان هاشميه كوفه، زنداني و سپس به شهادت رسيدند. ايشان از از فرزندان حسن مثني و فاطمه بنت الحسين (ع) بودند.
اين كتاب شامل پنج فصل است: در فصل اول اين كتاب به پيشينه روابط ميان حسنيان و عباسيان تا دوره اموي پرداخته و در فصل دوم، به اجمال، قيام نفس زكيه و رويارويي حسنيان با عباسيان بررسي مي‌شود و ماجراي درگيري بني‌الحسن (ع) و عباسيان و زندان‌هاي مدينه و هاشميه، در گزارشي تفصيلي آمده است.
در فصل سوم رابطه حسنيان با اهل بيت (ع) و اعتقاداتشان به تفصيل مورد بررسي قرار گرفته است. در فصل چهارم چهره‌هاي برجسته، از ميان زندانيان هاشميه، معرفي شده و درباره چهره‌هاي مشهور حسني، مانند عبدالله محض و حسن مثني، شخصيت‌شناسي تفصيلي ارائه مي‌شود كه شامل سخنان و آثار باقي‌مانده از آنان نيز هست؛ در فصل پنجم تاريخچه شهر هاشميه و زندان هاشميه و گذشته و حال حرم سادات حسني بررسي مي‌شود.


| شناسه مطلب: 66386




تازه هاي نشر



نظرات کاربران