از کلینیک تخصصی هلال‌احمر در کربلا بزودی بهره‌برداری خواهد شد از کلینیک تخصصی هلال‌احمر در کربلا بزودی بهره‌برداری خواهد شد از کلینیک تخصصی هلال‌احمر در کربلا بزودی بهره‌برداری خواهد شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
از کلینیک تخصصی هلال‌احمر در کربلا بزودی بهره‌برداری خواهد شد از کلینیک تخصصی هلال‌احمر در کربلا بزودی بهره‌برداری خواهد شد از کلینیک تخصصی هلال‌احمر در کربلا بزودی بهره‌برداری خواهد شد از کلینیک تخصصی هلال‌احمر در کربلا بزودی بهره‌برداری خواهد شد از کلینیک تخصصی هلال‌احمر در کربلا بزودی بهره‌برداری خواهد شد

از کلینیک تخصصی هلال‌احمر در کربلا بزودی بهره‌برداری خواهد شد

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به چگونگی روند ساخت کلینیک هلال احمر در کربلا گفت: کلینیک تخصصی هلال‌احمر با امکانات رادیولوژی، کلینیک‌های تخصصی، بخش اورژانس و آزمایشگاه در کربلا تا ۱۰ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

دكتر علي حيدري با تشريح روند ساخت كلينيك ۱۰ طبقه تخصصي هلال احمر در كربلا بيان كرد: در حال حاضر سقف ۱۰ طبقه از كلينيك ساخته شده است و در حال ساخت بناي داخلي ساختمان هستيم. براساس برنامه‌ريزي انجام شده طبقه اول اورژانس، طبقه دوم داروخانه و آزمايشگاه، طبقه سوم قسمت درماني، طبقات بعدي به سيستم مديريت، محل اسكان كادر پزشكي و تاسيسات ساختماني متعلق است.
معاون عتبات عاليات مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر بيان كرد: در نظر داريم دو طبقه از ساختمان را براي مناسبت‌ها آماده‌سازي كنيم كه يك طبقه مختص آقايان و يك طبقه هم به صورت عام با هدف ايجاد ظرفيت بيشتر در اختيار خانم‌ها قرار بگيرد.
وي با اعلام اينكه كلينيك تخصصي جمعيت هلال احمر در كربلا تا ۱۰ ماه آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد، گفت: براساس اين برنامه‌ريزي و با توجه به راه‌اندازي بخش راديولوژي، كلينيك‌هاي تخصصي، بخش اورژانس و آزمايشگاه كامل، روند ارائه خدمات به زائرين عتبات عاليات به شكل چشمگيري متحول خواهد شد.
وي افزود: يكي از مزيت‌هاي اين كلينيك به نام جمعيت هلال احمر بودنش است؛ به اين معنا كه زمين اين كلينيك به نام جمعيت هلال احمر است و ما هر هزينه‌اي داشته باشيم براي هميشه همه موارد مربوطه به آن از جمله مديريت كلينيك متعلق به جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران خواهد بود.
حيدري با اشاره به ميزان پرسنل مورد نياز و ميزان پذيرش بيمار در اين كلينيك، گفت: در حقيقت ساختمان طوري طراحي شده است كه هم در موارد عادي و هم در زمان اوج مراجعه زائران بتواند پاسخگو باشد.
وي اظهار كرد: كربلا هميشه يك حجم ثابت از زائرين را ندارد؛ به اين معني كه در ماه مبارك رمضان با توجه به توقف اعزام زائرين در ۱۵ روز نخست ماه، به شدت خلوت است و در زمان‌هايي نظير اربعين با حجم انبوهي از زائرين مواجه مي‌شود، به همين دليل تعداد مطب‌ها و ساير امكانات كلينيك طوري طراحي شده است تا در هر زمان بهترين خدمات را بدون كاستي ارائه كنيم.
وي گفت: در بحث حج عمره و تمتع يك حجم ثابتي وارد عربستان مي‌شوند و همه ۶ ماه تقريبا تعداد زائران ثابت است، اما در عراق با توجه به فعال بودن در طول سال، شرايط اعزام متفاوت است.
وي افزود: با توجه به زمان‌هايي همچون عيد نوروز كه مناسبت ملي خاص ايرانيان است، تنها زائران ايراني را در عراق داريم و نيز در زمان اربعين كه مناسبت مذهبي جهاني است از همه نقاط دنيا زائر در عراق است، نوسانات را پذيرفتيم و شرايط خود را براي ارائه خدمات تطبيق داديم. با افزايش تعداد زائران، تعداد درمانگاه‌ها و پرسنل افزايش پيدا مي‌كند و با كاهش آن امكانات هم كاهش مي‌يابد.
بنابر اعلام روابط عمومي جمعيت هلال احمر، حيدري با تاكيد بر اينكه همه پرسنل كلينيك از جمعيت هلال‌احمر نخواهد بود، گفت: در حال حاضر هم ۷۱ پرسنل موجود در عراق از داخل جمعيت هلال احمر نيست، بنابراين اصلا محدوديت اعزام نداريم و فقط به اعزام پرسنل جمعيت هلال احمر بسنده نخواهيم كرد.
وي در پايان تاكيد كرد: ما نقشه ساخت بيمارستان در نجف را هم طراحي كرديم و در مراحل اخذ مجوز از استانداري و شهرداري هستيم.




نظرات کاربران