ویژگی‌های همنشین خوب از دیدگاه پیامبر اسلام ویژگی‌های همنشین خوب از دیدگاه پیامبر اسلام ویژگی‌های همنشین خوب از دیدگاه پیامبر اسلام بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ویژگی‌های همنشین خوب از دیدگاه پیامبر اسلام ویژگی‌های همنشین خوب از دیدگاه پیامبر اسلام ویژگی‌های همنشین خوب از دیدگاه پیامبر اسلام ویژگی‌های همنشین خوب از دیدگاه پیامبر اسلام ویژگی‌های همنشین خوب از دیدگاه پیامبر اسلام

ویژگی‌های همنشین خوب از دیدگاه پیامبر اسلام

حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی گفت: بر اساس فرمایش پیامبر اسلام؛ وقتی همنشین را می بینی باید به یاد خداوند بیفتی، وقتی با او صحبت می کنی بر علم و دانش تو افزوده شود و اعمالش انسان را به یاد قیامت و روز حساب بیاندازد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني، مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق امروز در جمع مداحان و روحانيان كاروان هاي ايراني عتبات عاليات با استناد به حديثي از پيامبر اسلام بر اهميت هم‌نشين خوب در زندگي انسان تأكيد كرد.
وي با اشاره به سه ويژگي و شاخص براي يك همنشين خوب و مناسب گفت: بر اساس فرمايش پيامبر اسلام؛ وقتي همنشين را مي بيني بايد به ياد خداوند بيفتي، وقتي با او صحبت مي كني بر علم و دانش تو افزوده شود و اعمالش انسان را به ياد قيامت و روز حساب بياندازد.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني در ادامه كاروان عتبات عاليات براي روحانيان را كلاسي يك هفته اي دانست و گفت: بايد براي اداره و مديريت اين كلاس برنامه ريزي منسجم، كارآمد، انسان‌ساز و بانشاط انجام داد و بهترين خاطره شيرين را براي زائران خلق كرد.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق با تأكيد بر لزوم انجام وظيفه روحانيان خاطرنشان كرد: روحانيان و مداحان بايد جريان عاشورا را متناسب با سطح فكري زائران تحليل كنند و درس ها و عبرت هاي آن را بيان كنند.
وي روح كربلا را مقابله ولايت‌مداران با ولايت‌ستيزان دانست و اظهار داشت: اگر در آن دوران مسلمانان بابصيرت كافي امام حسين را ياري مي كردند، جريان اسلام و مسلمين متفاوت بود، همانگونه كه اگر در صدر اسلام مسلمانان از ولي خدا حمايت مي كردند، امروز سرنوشت مسلمانان اينگونه نبود.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني در بخش ديگري از سخنان خود به تشريح مسائل و احكام مبتلابه پرداخت و به پرسش حاضران پاسخ داد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران