رایزنی اندونزی و عربستان برای بهبود مناسبات رایزنی اندونزی و عربستان برای بهبود مناسبات رایزنی اندونزی و عربستان برای بهبود مناسبات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رایزنی اندونزی و عربستان برای بهبود مناسبات رایزنی اندونزی و عربستان برای بهبود مناسبات رایزنی اندونزی و عربستان برای بهبود مناسبات رایزنی اندونزی و عربستان برای بهبود مناسبات رایزنی اندونزی و عربستان برای بهبود مناسبات

رایزنی اندونزی و عربستان برای بهبود مناسبات

جوکو ویدودو رئیس جمهوری اندونزی به دنبال کمک از عربستان سعودی برای بهبود کاهش تجارت دو جانبه و افزایش همکاری جاکارتا با کشورهای خاورمیانه است.

[factimage()] http://img8.irna.ir/1395/13951129/82433678/82433678-71420950.jpg [imagetitle()] [factimageend()] به گزارش ايرنا، رئيس جمهوري اندونزي اين درخواست را روز پنجشنبه در ديدار با 'عبدالله بن محمد بن ابراهيم آل شيخ' رئيس مجمع مشورتي يا مجلس شوراي عربستان و هيات همراه در آستانه سفر 'ملك سلمان بن عبدالعزيز' پادشاه سعودي به جاكارتا مطرح كرد.
پادشاه عربستان براساس برخي گزارش ها قرار است در يك سفر به جنوب شرق و شرق قاره آسيا در ماه جاري ميلادي و مارس آينده از مالزي، اندونزي، چين و ژاپن ديدن كند.
سفر وي به اندونزي از اول تا نهم مارس (11 تا 19 اسفند) پيش بيني شده است.
اندونزي پرجمعيت ترين كشور مسلمان جهان است كه سالانه 211 هزار نفر را براي انجام مناسك حج به مكه مكره مي فرستد و از اين نظر به درآمد ملي عربستان كمك مي كند، اما تجارت و روابط اقتصادي بين دو كشور همچنان ضعيف است. ارزش تجارت دو جانبه و روابط اقتصادي اندونزي و عربستان به نسبت سال هاي 2014 و 2015 ميلادي كاهش قابل توجهي داشته و تا 36 درصد نزول نشان مي دهد .
رئيس جمهوري اندونزي با هدف تقويت همكاري در اين حوزه به دليل ركود جهاني چند ماه پيش به رياض رفت و اكنون آماده استقبال از پادشاه عربستان براي يك سفر رسمي از اول تا نهم مارس مي شود.
به نوشته روز جمعه تارنماي 'جاكارتا پست'، 'جوكووي' در ديدار با رئيس مجمع مشورتي عربستان در جاكارتا سفر آينده 'ملك سلمان' را تاريخي توصيف كرد، چون آخرين باري كه يك پادشاه عربستان در سفر رسمي به جاكارتا آمد، 46 سال پيش بود كه پدر سلمان در سال 1971 از اين كشور جنوب شرق آسيا بازديد كرد.
وي گفت: ما مطمئن هستيم كه ديدار آينده پادشاه عربستان مناسبات جاكارتا – رياض را تقويت و هر دو كشور متقابلا از آن بهره مند مي شوند.
جاكارتا پست نوشت: سفر 'عبدالله بن محمد بن ابراهيم آل شيخ' رئيس مجمع مشورتي عربستان به جاكارتا بخشي از سفر رسمي آينده 'ملك سلمان' است. وي با مقام هاي مجلس اندونزي نيز ديدار و براي توسعه همكاري هاي پارلماني رايزني كرد.
تارنماي اين روزنامه نوشت: هنوز معلوم نيست آيا در نشست روز پنجشنبه پرداخت غرامت به ده ها تن از حجاج صدمه ديده اندونزي در مناسك حج مورد بحث قرار گرفته باشد.


| شناسه مطلب: 66425




عربستان اندونزي



نظرات کاربران