وحدت ملت‌های مسلمان قدرت اسلام را به رخ جهانیان می‌کشد وحدت ملت‌های مسلمان قدرت اسلام را به رخ جهانیان می‌کشد وحدت ملت‌های مسلمان قدرت اسلام را به رخ جهانیان می‌کشد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
وحدت ملت‌های مسلمان قدرت اسلام را به رخ جهانیان می‌کشد وحدت ملت‌های مسلمان قدرت اسلام را به رخ جهانیان می‌کشد وحدت ملت‌های مسلمان قدرت اسلام را به رخ جهانیان می‌کشد وحدت ملت‌های مسلمان قدرت اسلام را به رخ جهانیان می‌کشد وحدت ملت‌های مسلمان قدرت اسلام را به رخ جهانیان می‌کشد

وحدت ملت‌های مسلمان قدرت اسلام را به رخ جهانیان می‌کشد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر ضرورت اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی و سرمایه گذاری مادی و معنوی در این زمینه، گفت: با ایجاد اتحاد منطقه‌ای میان کشورهای اطراف خلیج فارس و نیزخاورمیانه و آسیای میانه و دیگر کشورهای همسایه ایران ، دنیا در برابر اسلام حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در چهارمين همايش بررسي مسائل فرهنگي اجتماعي پناهندگان افغانستان، در مجتمع ياوران مهدي(عج) قم با بيان اين مطلب تصريح كرد: امروز شعار حضرت امام خميني(ره) كه مي‌فرمود «ما مي توانيم»، تحقق پيدا كرده است.
وي با بيان اين كه ساير كشورهاي منطقه از جمله افغانستان و عراق نيز مي توانند اين شعار را محقق سازند، افزود: بايد به جاي جنگ ها و درگيري ها، بنيه اقتصادي تقويت شود و همه نخبگان اين كشورها در عرصه سازندگي مشاركت فعال داشته باشند و فناوري و علم را با يكديگر مبادله كنند و يكديگر را آموزش دهند تا بتوانند منطقه را از زير فشار دشمنان، نجات دهند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر، ظرفيت هاي افغانستان را بسيار بالا عنوان كرد و گفت: بايد بين افغانستان، ايران و عراق و كشورهاي حاشيه جنوب خليج فارس و همچنين آسيانه ميانه كه به استقلال رسيده اند، يك نوع اتحاد و وحدت منطقه اي ايجاد كنيم، چراكه كشورهاي غربي از اختلاف ميان امت اسلامي سوء استفاده كرده و به پيشرفت دست پيدا كردند، ولي اگر ما روي پاي خود بايستيم خواهيم توانست به پيشرفت هاي عظيمي دست پيدا كنيم.
سرپرست حجاج ايراني با تاكيد بر ضرورت كاهش تنش هاي موجود در منطقه براي تحقق اتحاد و يكپارچگي ملت ها، افزود: همان گونه كه ايران به رشد و شكوفايي چشمگيري نايل آمده است، ملت افغانستان نيز كه نيروهاي فرهيخته و توانايي دارد، مي تواند به جايگاهي كه ايران در آن قرار گرفته است ، برسد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با بيان اين كه در شرايط فعلي بيش از هر زمان ديگري زمينه براي تحقق اين ايده ها فراهم شده است، افزود: در دوران رژيم ستم شاهي، خفقان زيادي بر اين مملكت حاكم بود به نحوي كه تكثير و گوش دادن نوارهاي سخنراني حضرت امام در نجف جرم بزرگي محسوب مي شد، اما ملت ايران برغم همه اين شرايط مقابل آمريكا و رژيم دست نشانده آن ايستاد.
وي تصريح كرد: امروز تنها اين ملت ايران نيستند كه با آمريكا مبارزه مي كند بلكه ملت هاي ديگر و حتي در داخل آمريكا نيز مردم عليه رئيس جمهور تازه به دوران رسيده اين كشور شعار مي دهند و ديگر قدرتي به عنوان آمريكا در جهان مطرح نيست.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت خاطرنشان كرد: امروز سخن حضرت امام مبني بر اين كه اسلام ابرقدرت ها را به خاك مذلت مي نشاند تحقق يافته است، اين سخنان در زماني مطرح شد كه علاوه بر آمريكا، شوروي سابق نيز به عنوان ابرقدرت جهاني مطرح بود، ولي امروز هيچ اثري از آن نيست و اين اميد وجود دارد كه در آينده پيش بيني امام در مورد آمريكا نيز رخ دهد.
وي افزود: حضرت امام در اوج بمباران شهرهاي كشور توسط رژيم بعث عراق نيز مي فرمود صدام رفتني است و همين وعده محقق شد و صدام را در بيقوله ها پيدا كردند.
حجت الاسلام قاضي عسكر همچنين با اشاره به ظرفيت هاي علمي و اقتصادي بوجود آمده براي كشور به بركت شكل گيري و استقرار نظام اسلامي، گفت: در قبل از پيروزي انقلاب اسلامي حتي پزشكان مورد نياز كشور را از پاكستان و هند و بنگلادش مي آورديم و پزشكان هندي در خيلي از روستاها فعاليت مي كردند.
وي با بيان اين كه در آن زمان وضعيت كشاورزي كشور آرام آرام به سمت نابودي رفت، صنعت ما يك صنعت مونتاژ بود و وابستگي شديدي به اجانب پيدا كرده بوديم، افزود: بيش از 40 هزار مستشار آمريكايي در اين مملكت حضور داشتند و نفت كشور را غارت مي كردند و به جاي آن به ما سلاح مي فروختند و به لحاظ فرهنگي فجايع زيادي تحت عنوان فرهنگ و هنر اتفاق مي افتاد.
وي اضافه كرد: امروز به لطف انقلاب اسلامي روي پاي خود ايستاده و مستشار آمريكايي نداريم و با اتكا به استعدادها و توانايي هاي بومي در عرصه هاي مختلف بويژه صنايع نظامي پيشرفت هاي فراواني داشته ايم.
سرپرست حجاج ايراني گفت: ايران هم اكنون در صنعت برق به هيچ وجه وابستگي ندارد و نيروگاه هاي برق توسط متخصصان داخلي تاسيس مي شود و بسياري از كارخانه ها از جمله كارخانه سيمان و همچنين پالايشگاه را نيز خودمان احداث مي كنيم. حجت الاسلام قاضي عسكر با اشاره به رشد دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي كشور در مقايسه با قبل از پيروزي انقلاب اسلامي اضافه كرد: رتبه علمي كشور به رتبه هاي 13 و 14 جهان ارتقا پيدا كرده است و در نانو تكنولوژي و همچنين در فناوري هسته اي بواسطه خلاقيت ها و استعدادهاي دانشمندان جوان كشور قدرت بسياري پيدا كرده ايم.
اين همايش به همت اداره كل اتباع و امور مهاجران استانداري قم ترتيب يافته بود و در آن جمعي از علما و روحانيان شيعه و سني افغانستان و همچنين سفير و نماينده پارلمان اين كشور حضور داشتند.




نظرات کاربران