نماینده بعثه رهبری در عراق: 

قرآن کتاب بصیرت و امام حسین معمار حیات طیبه است نماینده بعثه رهبری در عراق: 

قرآن کتاب بصیرت و امام حسین معمار حیات طیبه است نماینده بعثه رهبری در عراق: 

قرآن کتاب بصیرت و امام حسین معمار حیات طیبه است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده بعثه رهبری در عراق: 

قرآن کتاب بصیرت و امام حسین معمار حیات طیبه است نماینده بعثه رهبری در عراق: 

قرآن کتاب بصیرت و امام حسین معمار حیات طیبه است نماینده بعثه رهبری در عراق: 

قرآن کتاب بصیرت و امام حسین معمار حیات طیبه است نماینده بعثه رهبری در عراق: 

قرآن کتاب بصیرت و امام حسین معمار حیات طیبه است نماینده بعثه رهبری در عراق: 

قرآن کتاب بصیرت و امام حسین معمار حیات طیبه است
نماینده بعثه رهبری در عراق:

قرآن کتاب بصیرت و امام حسین معمار حیات طیبه است

حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی کربلا را تجلی هندسه زندگی پاک دانست و امام حسین علیه السلام را مهندس حقیقی حیات طیبه دانست و گفت: زیارت به معنای الگوپذیری از سبک زندگی حسینی است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج در كربلاي معلي، حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق امروز در شانزدهمين گردهمايي دانشگاهيان زائر عتبات عاليات در كربلا با اشاره به جايگاه علم و دانش اظهار داشت: بينش، علم توأم با باور است كه به زندگي جهت مي دهد و دانش را كارآمد مي كند.
وي با استناد به آيه 104 سوره انعام، قرآن را كتاب بصيرت خواند و امام حسين عليه السلام را تجسم بصيرت دانست و افزود: بصير يكي از اسماء حسني الهي است و انسانها براي تعالي نياز به بصيرت دارند و بشريت براي كسب بصيرت بايد به قرآن و امام حسين(ع) تمسك جويد.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني بي‌بصيرتي را معادل كوري باطن عنوان كرد و اظهار داشت: در قيامت افراد بي‌بصيرت كور محشور مي شوند، زيرا چشم دل اگر نابينا شود، حقيقت را گم مي كند و به بيراهه مي رود و در نهايت در صف دشمنان قرار مي گيرد.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با تبيين مفهوم آيه فوق گفت: بصيرت براي انسان سودمند و بي‌بصيرتي عين خسارت و زيان‌كاري است و اگر كسي چشم سر نداشته باشد، تنها از برخي ديدني‌هاي مادي محروم مي شود، اما كسي كه بصيرت ندارد، از حقيقت عالم هستي و نور خورشيد الهي بي بهره مي ماند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود خود تفاوت ميان دانش و بينش به دانستن و ديدن تعبير كرد و اظهار داشت: بيشن فوق دانش است، همچنانكه تفوت خداداني تا خدابيني از زمين تا ساكان است و بايد از دانش استفاده كرد و به بينش صحيح دست يافت و كربلا صحنه كسب بينش صحيح در زندگي است.




نظرات کاربران