سخنران بعثه: فلسفه زیارت رسیدن به معرفت است سخنران بعثه: فلسفه زیارت رسیدن به معرفت است سخنران بعثه: فلسفه زیارت رسیدن به معرفت است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سخنران بعثه: فلسفه زیارت رسیدن به معرفت است سخنران بعثه: فلسفه زیارت رسیدن به معرفت است سخنران بعثه: فلسفه زیارت رسیدن به معرفت است سخنران بعثه: فلسفه زیارت رسیدن به معرفت است سخنران بعثه: فلسفه زیارت رسیدن به معرفت است

سخنران بعثه: فلسفه زیارت رسیدن به معرفت است

حجت الاسلام زادهوش گفت: حضور در جوار مضجع شریف اهل بیت عصمت و طهارت فرصتی برای تجدید پیمان با امامان معصوم است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام زادهوش، سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا شب گذشته در جمع زائران ايراني حرم حضرت عباس(ع) با تأكيد بر اين‌كه زندگي سعادتمند در گرو تبعيت از قرآن و اهل بيت است، اظهار داشت: اگر سبك زندگي خود را آنگونه بزرگان دين توصيه كرده‌اند، طرح‌ريزي كنيم؛ به حيات طيبه نائل مي‌شويم.
وي با بيان اين‌كه حضور در جوار مضجع شريف اهل بيت عصمت و طهارت فرصتي براي تجديد پيمان با امامان معصوم است، تصريح كرد: فلسفه زيارت رسيدن به معرفت است، لازمه معرفت نيز بصيرت است؛ اگر خواهان درك فضائل معرفتي هستيم؛ بايستي با معرفت به زيارت مرقد ائمه اطهار برويم.
حجت الاسلام زادهوش در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ابعاد شخصيتي حضرت عباس(ع) گفت: در مقام و بزرگي آن حضرت روايات متعددي از سوي معصومين آمده است. امام صادق(ع) فرموده اند؛ «كان عمنا العباس نافذ البصيرة صلب الايمان جاهد مع أبي عبد الله الحسين و مضي شهيدا» يعني عموي ما عباس، داراي بصيرتي نافذ و ايماني استوار بود، همراه اباعبدالله جهاد كرد و آزمايش خوبي داد و به شهادت رسيد.
سخنران بعثه رهبري در كربلا ادامه داد: در زيارتنامه حضرت عباس(ع) كه از سوي امام صادق(ع) نقل شده است، آمده: «السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَبْدُ الصَّالِحُ الْمُطِيعُ لِلَّهِ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ» كه در درجه اول به عبد صالح بودن آن حضرت و در مرتبه بعدي به مطيع بودن حضرت ابوفاضل(ع) اشاره مي كند.
وي گفت: عبوديت فوق مسأله عبادت است. ممكن است كسي يك عمر عبادت كند ولي عبد نباشد. عبد صالح خدا قرار گرفتن را بايد در تعابير بعدي زيارتنامه دقت كنيم؛ «المطيع لله و لرسوله و لأميرالمؤمنين و الحسن و الحسين» يعني اطاعت از امر ولي و مطيع بودن در برابر خدا و اهل بيت. اين اطاعت محض، مخصوص قمر بني هاشم است.


| شناسه مطلب: 66489




كربلا سخنران



مطالب مرتبط

نظرات کاربران